Airbus má další velkou objednávku na A321XLR. VietJet koupí 15 letounů

A321XLR v barvách pro VietJet. Foto: AirbusA321XLR v barvách pro VietJet. Foto: Airbus

Letecká společnost VietJet je dalším dopravcem, který věří zatím nevyvinutému letadlu Airbus A321XLR. S Airbusem dnes podepsal vietnamský dopravce  smlouvu

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
TGm

Všechny tyhle velké kontrakty ohlašované v minulých týdnech prověří příští krize letecké dopravy, která přijde do Asie dřív než objednáná letadla A321XLR . Scoot má v obsazování trhu dálkových low costů značný náskok a maximálně těží, že za ním stojí kapitálově silné Singapore airlines. Stejný obchodní model mají Eurowings a Lufthansa a funguje, jak je vidět na ohlášeném rozvoji dalších dálkových linek. Za VietJet nestojí žádní silní a dlouhodobí investoři, kteří dokáží ustát větší pokles poptávky. Jedna věc je uspokojit poptávku po regionální dopravě při neexistenci kvalitní a kapacitní silniční a železniční dopravě ve vlastním Vietnamu a druhá vytvořit vytvořit… Číst vice »

Matouš

Regionální trh v JV Asii (+ přepravní proudy z Číny) ještě nějaký ten pátek porostou. Zrovna ve Vietnamu je ten prostor pro růst pořád celkem slušný. Nejde ani tak o neexistenci alternativy po zemi, ale obrovské vzdálenosti a rychle rostoucí města.

Australani sice možná lowcostovým úzkotrupem lítat nebudou, ale v Austrálii taky žije a studuje spoooousta Vietnamců. A mnoho z nich má rodiny v Da Nangu, Hue, Nha Trangu, všude možně na severu… kam nikdy Qantas létat nebudou. To jsou přesně linky pro A321XLR. Stejně tak třeba Da Nang Osaka nebo Saigon Novosibirsk.

Prngr

Trh ovlivní i výpadek Boeingu – letadla nejsou a poptávka stoupá
Pokud bude dobrá cena, nikoho nebude zajímat, jestli je éro širokotrupé nebo úzkotrupé – to zajímá jen „fanoušky“ na webu, možná pár business snobů-cestujících, ale určitě ne koupáky!

Jen tak

ja nevim, proc tu porad nekdo ma potrebu ventilovat neco o dalkach v narrow body ….

pro cestujici je to uplne stejne, polovina nepozna rozdil a druhy skoro polovine je to fuk.

a pak par promile lidi, kteri v zivote leteli nejdal na hurgadu, snobu a “expertu”, kteri musi porad ventilovat, jsk je neco spatne, oni by tim nikdy neleteli a ja nevim co 😉

TGm

A na té Hurgádě se to dá krásně vysvětlit. Kdo tam jesťe neletěl, jako by nebyl. Kolik toalet mají Boeing 737 – 800 nebo 900, s kterýmí tam SW létá? Troje. Konfiguraci letadel má v jedné třídě, takže za ty 4,5 hodiny je při plně obsazeném letadle každá toaleta použita více než 100x. Na konci letu už si zcestovalý koupák říká to radši vydrží na letištní záchodky. Boeing 757, který má A 321XLR nahrazovat má toalety čtyři. A321XLR jen tři stejně umístěné jako výše uvedená 737. U šesti, či spíše osmihodinovém letu, pokud budete mít v přední části letadla byznys… Číst vice »

Kubrt

Já jsem tedy v Hurghadě nebyl, takže Niemand, ale z vašeho výkladu jsem nic nepochopil. Kdybyste tam uvedl počty cestujících, počty záchodů ve všech diskutovaných letadlech, pak by to možná bylo pochopitelnější.

Janina

Počty jsou jednoduché. B738 Smartwings v all economy má kapacitu 189 pasažérů a 3 toalety. A321XLR pro ČSA by mělo mít 195 sedaček, celkem ve dvou třídách, toalety 3. Zmíněné obstarožní B757, které v ČR nikdo neprovozuje, má velké rozpětí kapacity podle typu a společnosti, United přes louži létá jen s 169 sedadly (je to na hranici doletu), sardinkoidní dlouhá verze Condoru jich má tuším 275, toalety 4.

TGm

Jawohl, srovnání s obstarožními B757 je dílko Airbusu. Při letošním uvedení A321XLR ho s ním srovnávací. A 321 XLR vzbudil velké nadšení u low costů neb ,za poloviční investici se jim náhle otvoŕa trh dálkových letů. Stejné nadšení zavládlo u launche A380, kde se prezentovala možnost narvat do toho letadla přes 800 lidí, aby se ukázalo, že tenhle počet se nedá v reálném provozu zvládmout.

Y.K.

To je nějaká zvláštní matematika. Která 737 má přes 300 cestujících? 737-900ER má tuším 212 (to je 70 PAX na hajzlik) a 737-800 má 189 PAX (to je 63 na jeden). V prvním případě to vychází 3,8 min na jednoho (ač nemáme fázi vzletu a přiblížení) v druhém případě 4,2 min :-).

Ta A321 bude mít v případě dvou tříd stejně jako B737-800 ve full Y variantě, tj. 63 PAX na toaletu. Při řekněme sedmihodinovém letu má každý 6,666 min na to si odložit.

Lukáš F.

Jenže palubní personál se netváří moc shovívavě, když cestující z economy chodí na záchod do business class. Takže ve 2 třídách je to vlastně daleko horší, namísto toho, aby bylo rovnoměrně ~65 lidí na jednu toaletu, jich bude v business class 20 a v Economy 85.

Prngr

V Hurghadě jsme byli teď v říjnu – byli jsme tam tři a cestou tam ani zpět nepoužil WC v letadle nikdo z nás …
Takže si ta čísla trochu uprav …
Ano, třeba na osmihodinovém letu je to něco jiného.
Posun ve kvalitě cestování??? To v Y nikoho nezajímá, primární je cena

Jen tak

nechapu jakmjsi prisel k tem cislum.

to jakompredpokladas, ze na ty zachody jde kazdy cestujici?

Jiří

A32XLR? To je nějaká novinka 😮