Airbus, který spadl v Karáčí, byl na technické kontrole v březnu
Airbus A320 společnosti Pakistan International Airlines. Foto: Asuspine / Wikimedia Commons
Pákistánské úřady dnes potvrdily, že při pátečním leteckém neštěstí v Karáčí zemřelo 97 z 99 lidí, kteří byli na palubě
Airbus v titulku článku opravdu „spadl“? – Spadne tužka ze stolu nebo Pepík ze stromu. Ale velké dopravní letadlo se zřítí. To jen na okraj, ale také to má důležitost.
zřítí se, když to má znít dramaticky, jinak prostě spadne.
Opravdu velká věc se zřítí, malá spadne. Každé slovo má svůj trochu odlišný význam a je chybou na to kašlat, o toto bohatství ochuzovat sebe i druhé. Zdůrazněním dramatičnosti je, když napíšeme, že se malý Pepík zřítil ze stromu.
Měli bychom si dávat se svým jazykem trochu práce. Vyplatí se to nakonec.
Kazdy je hned odbornik a pilot jak ctu. Vite jak probiha priblizeni jak se chova autopilot , AT, TOGA a GPWS? Myslite, ze ti piloti byli idioti? Tak mejte trochu respektu a kritizujte a vysetri tuto katastrofu.
To , že byl v březnu, zřejmě na ročním checku nic neznamená, též záleží na tom kde byl prováděn a v jakém stavu byl letoun před startem.
„na technickou“ jezdi auta, to je slangovy vyraz pro stanici technicke kontroly. Na letadlech se delaji pravidelne prohlidky. A „technicka“ se jim fakt nerika
Copy paste z tyden cz.
Ne z tyden cz, ale normálně zpráva z ČTK, kterou si může koupit jakýkoliv server.
Podle předběžných informací se odborníkům nepovedlo celé přiblížení, Letadlo přiřítilo z vysoka a rychle. Nezvládnutý energy management způsobil chaost, nejspíš několik alarmů ve stejný okamžik, v tom chaosu posádka zapoměla vysunout podvozek, letadlo přistálo na motory, pak tomu posádka dala napít, odlepila to od země, jenže na spodní části motorů CFM56 se nechází poměrně dost důležitých věcí, například převodovka, takže po startu pak bylo letadlo bez generátorů (a nejspíš i dalších věcí spojených s dodávkou paliva), vypadla záložní náporová turbína, chcípl jeden motor za druhým a pak elegentně stylem hozenýho šutru s tím posádka bez motorů zahučela do čtvrti Model… Číst vice »
Souhlas, až na to, že bych neřekl, že přistáli na motory „úplně“, to by už asi nezvedli. Spíš pozdní go around a prosednutí. A to přiblížení bylo šílené.
Tak už jsou aktualizované informace. Letadlo přistálo asi s podpozkem se zdá, ale sedlo tvrdě, několikrát odskočilo. Posádka se rozhodla pro go around, ale kopilot zatáhnul podvozek dřív, letadlo se ještě prosedlo a chytlo o motory a pak začalo stoupat.
Tohle je velice zajímavé, o tomhle vysvětlení jsem ještě neslyšel. Kde o tom psali, prosím?
Takové případy (předčasné zavření podvozku ještě s nedostatkem rychlosti) se už staly, ale co si vybavuji nějaký případ, tak už se po kontaktu se zemí nepodařilo odlepit.
Prohlídka dráhy v Karáčí už potvrdila stopy po kontaktu motorů, jeden 4500 ft od prahu (cca 1370 m), druhý 5500 m od prahu (cca 1680 m) a zhruba do dalších 500 m stopy končí. Takže plnou vahou asi letoun na motory nesedl, ale také to nebylo „škrtnutí gondolou“.
Podobne Smart Lynx loni s lepsim vysledkem.
Když jsem jednou v muslimské zemi během ramadánu letěl vnitrostátním letem, tak mi akorát přišlo vtipné, že jsem si jako absolutně jediný člověk v letadle objednal oběd a kafe. Vůbec mě tehdy nenapadlo, v jakém stavu že to asi jsou piloti, a že bych se asi jako nevěřící pes místo oběda měl učit nějaké modlitby…
no tak jestli piloti dodržujou nesmyslný „dietetický“ požadavky islámu, jako je půst, meli by v tomto období dát knipl do ruky někomu, kdo má jiný vyznání je vyspanej, najezenej a fyzicky i psychycky v pohodě, alby byl schopen bezpečné pilotáže. Vyhladovělej, žíznicej a nevyspanej pilot je pozvánkou na průsery.
Pravda je, že na nahrávkách komunikace s věží je slyšet v pozadí jeden alarm. A jedná se o jiný tón než o vypnutí autopilota. Domnívám se, že je to varování před vysokou rychlostí. Budu rád, pokud mi to někdo potvrdí nebo vyvrátí.
Zdrojové video: https://www.youtube.com/watch?v=xfzwYKGLNnY
Čas: 0:45
Je to master warning. Nespecifické.
Díky za objasnění. 🙂
Ještě bych možná doplnil, že poslední smrtelnou nehodu měli PIA docela nedávno (2016) PIA661, kdy havarovalo ATR42 a zemřelo 47 lidí.
Jako 4roky není málo ani moc no ale přesto máš pravdu že by se hodila
Palivo?
vzhledem k tomu, že přistával na dvakrát a poprvé obrousil motory jak šmirglem … tak asi těžko.
tak jestli do těch motorů palivo přestalo téct, tak to v podstatě palivem bylo 😀
normalne tece palivo do motoru gravitacne i bez pumpy, ale jestli ty pumpy tim stejchnutim vyradili a pak pri G/A to letadlo trochu vic pritahli, tak jim klidne mohlo palivo „dojit“.
Důležité je najít zástupnou příčinu, byť by byla sebeblbější.
Nemyslím si, že tam nějaká závada vůbec byla než s ním poprvé škrtli o zem.
motory na tohle moc stavěný nejsou….