Airbus finišuje s letadlem pro nejdelší linku na světě, cestující sveze v říjnu

A350-900ULR pro Singapore Airlines po dokončení lakování. Foto: AirbusA350-900ULR pro Singapore Airlines po dokončení lakování. Foto: Airbus

Airbus poprvé ukázal, jak vypadá ve skutečnosti letadlo, které bude mít ze všech strojů na světě nejdelší dolet. Dokončil lakování

Zpět na článek
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
DP

Asi to je spíše pro business klientelu, když bude cena letenky 2x vyšší, a těch 162 míst je taky asi omezeno celkovou hmotnosti. 350 lidi by tam sice narvali ale do NY by to nedoletelo.

Jen tak

Nechapu to zdurazneni toho, ze letadlo nebude cele v economy.

Pritom to jenprece samozrejme. K diveni by bylo, kdyby bylo celoekonomicke.

Poiree

Ono je to myslené tak, že economy trieda tam nebude vôbec, len trieda premium economy.

R. P.

Bude to mit box na mrtvolu? Singapurske A340-500 podle wikipedie ho měli 🙂

T.H.

Spoj SQ21/22 (SIN-EWR) už lítal dřív (s A340-500), v roce 2013 ho Singapore Airlines zrušily z ekonomických důvodů. Novinkou je tedy jen nasazení „dvoumotoráku“ A350 v ULR verzi (a ekonomicky to má být lepší kvůli nižší spotřebě).
Trasa: jde o „polar route“, její délka proti nejkratší nebude asi ani tak problémem ETOPS jako toho, že přes pól se lítá v koridorech, nikoli přímo.

Vojta

Z čeho vychází těch 16700 km? Nejkratší spojnice SIN – EWR je 15344 km. Přijde mi divný, že by si doprovolně zalítali skoro 10 % trasy na takovéto štrece. Ledaže by ETOPS?

Jen tak

Nejkratsi trasa neni ta nejrychlejsi.

Je to stejne jako lety do usa z evropy – dobrovolne se leta severneji, nez je nutne – duvodem je vitr.

DP

ETOPS bylo před 10 lety prodlouženo na 5.5 hod i pro 2 motorová éra, tak tím to není.
Léta se podle loxodromy – nemusí se měnit azimut
Ale až se povoli lety dle GPS nebo spíše Galileo tak by to šlo 🙂

Honza D.

Zdravím, říkal jsem si že 24 kubíkú kerosinu je asi málo, tak úsporná letadla zatím asi nikdo nevyrábí a taky že jo. Dle Wiki má A350-900/1000 kapacitu nádrží cca 141/159 m3 🙂

Honza D.

Tímto se omlouvám, že jsem to bez brejlí blbě přečetl. Takhle to samozřejmě dává smysl.

Michal

Tech 24t paliva je navic k ten 165 co uz tam maji

Pajin

24 tis. litrů, to je úžasný, kam se pokrok dostal. Musel jsem si vyhledat, zda si správně pamatuji, že do IL 62 se vešlo 100 tis. litrů.

Chachar Budvar

S IL 62 bych vůbec nový letoun neporovnával – vždyť jej vyvíjeli od počátku šedesátých let.

Stan

IL-62 na trase Praha-Dillí na páry v nádrži… 🙂