Airbus dodal první A350, který vyrobil částečně v Číně

První Airbus A350, jehož částečná výroba probíhala v Číně. Foto: AirbusPrvní Airbus A350, jehož částečná výroba probíhala v Číně. Foto: Airbus

V Číně probíhá především instalace interiéru a lakování.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimír

Není to kvůli zdanění?
Protože „výroba“ spočívá jen v namontování paluby, instalaci sedaček a nalakování již hotového letadla, které do Číny přilétlo.
To jsou dokončovací práce na hotovém letadle, které by samozřejmě v továrnách Airbusu zvládli levou zadní.

Jakub

To jako vážně?: testováno v Číně !

Maria Tara

Je to celý špatně! Bude doba, kdy se kvůli tomu, aby se Evropa“nažrala“, bude klanět největší komunistické zemi světa. Bože lidé vzpamatuje se. Čína bude čím dál víc bohatnout a Evropa chudnout. Za pár let bude soběstačná ve všem. První co dělá, tak pumpuje peníze do vývoje zbraní, za 20 let na nás budou mířit rakety…1 350 000 000 hlav je už sakra armáda…jedna jediná národnost.

Kebab

Nakonec bude mít ten Marx pravdu. Sami jim prodáme lano, na kterém nás oběsí. Otřesná představa…

Martin Verner

…a teď si představte tu hrůzu, že na nás ty čínské rakety už nějakých čtyřicet let míří… už jsmě za tu dobu všichni mrtví?

Lumpy

Pamatujte ze kdyz neni vyroba tak neni vyvoj
A tohle je cesta do pekel ale lina evropa nechce delat tak se brzy necha podelat

Jiří Kocurek

A proto je v součastnosti minimální nezaměstanost a chybí lidi prakticky ve všech profesích.
Ale jo, pokud pracováním myslíte dělat rukama stále totéž do zblbnutí, tak ne. Drtit kamení v lomu kladivem, to nikomu dělat nechce. Proto vymysleli drtičku.

Iva D.

A proto v Evropě vymysleli sociální dávky a tak se nikomu makat nechce.

Y.K.

Ale no tak, mluvte za sebe. Jste na sociálních dávkách? Rodina? Kdo je všichni?

Tady nejste na roztleskávání u Pitomia, který podobné zkratky miluje.

Asd

Ano, nezaměstnanost je nyní v Evropě nízká, ale za jakou cenu? Nehledě na to že je spousta regionů kde nezaměstnanost je více než deset procent. Nebojte jen co zničíme automobilový průmysl a všude zavládne OZE bude EU jen a jen vzkvétat k zeleným zítřkům za pomocí multikulturního obohacení.

Y.K.

A tady máte produkt vyvinutý v Evropě (a jeho komponenty i jinde), vyráběný po celém světě, zejména v Evropě a v Číně si ty hotové celky sestaví, zadrátují, nalakují.

Tohle fakt není ten případ, že čínské firmě odevzdají kompletní výrobní dokumentaci, ale taková Airbus IKEA. Tady máte kusy A350, tady jsou opřená křídla, támhle motory a složte si to sami. 🙂

Asd

Osobně bych měl strach. Podívejte se na elektroniku, automobily. Jak to dopadlo. Evropa je prostě nepoučitelná.

Jindra

Celý slavný západ dokazuje, že se bez Číny obejde i v budoucnu…??

Jiří Kocurek

Z čeho že sem píšete?

Původní Pražák

Trochu je bojím, že tohle je naopak jedna z cest pro Čínu, jak časem vymazat Airbus.

Y.K.

Složit letadlo z hotových dílů v Číně umí tak jako tak.

Y.K.

Díky za mínusy. Takové čínské letadlo C919 je totiž složené ze západních komponent.

Jiří Kocurek

Když budou chtít okopírovat Airbus, tak ho okopírují. Nějaká spolupráce je asi jedinou cestou, jak tomu zabránit. Pustí se něco málo, aby se to hlavní (vývoj) zachovalo.

tom the second

to jo, ale zase s tím nebudou moct lítat do západního světa…. takže jim bude k prdu…

TomášM

To je otázka, C919 sice povolení v EU nebo USA asi nikdy nedostane, ale je to malé letadlo na krátké vzdálenosti. Výroba tohoto letadla pokryje vnitřní trh v Číně, zvlášť když čínské aerolinky mají více méně nařízeno tyto letadla kupovat. V tuto chvíli je certifikace pravděpodobně zbytečná.
Něco jiného je plán na výrobu široko trupého letadla s odhadovaným doletem 12000 km. Tam už se bez certifikace zbytku světa neobejdou.