Airbus dodal i přes potíže s výrobou nejvíce letadel v historii
Finnair a jeho Airbus A350-900. Foto: Finnair
Podle očekávání porazil loni Airbus Boeing v počtu dodaných letadel. Agentura Reuters oznámila, že Airbus v roce 2019 dodal zákazníkům
Pánové poprosím vás aby jste se mylně nevyjadřivali k odborným tématům když k tomu nemáte znalosti nebo vzdělání. Letadlo není PC, kde k opravě postačí jen upgrade SW. Letadlo má na trupu plno čidel, Pitotovu trubici, trimy, měřiče úhlu náběhu atd. Z těchto čidel pak počítač vyhodnocuje vstupní údaje se kterými pracuje ten MCAS. Tzn. když jsou vstupní data špatná , tak jednotlivé bloky přístrojů umístěné pod kabinou nemusí správně reagovat a vyhodnotit situaci, a tímto vznikly nehody MAXe. ( ucpaná pitotka nebo nefunkční jeden měřič úhlu náběhu) Bylo zjištěno, že implementace MCAS narušuje i autopilotní operace a EASA bude… Číst vice »
Za mě v pořádku. 🙂 Boeing se namlsá, až povolí MAXy zase do vzduchu, protže na lusknutí jich dodá desítky, který čekají na parkovištích a v okolí Seattle. 🙂 Kolik pak přijde nových objednávek těžko říct, ale to jednorázový dodání takovýho množství, krátkodobě zhoupne poměr dodaných letadel. Teda pokud ty doposud vyrobený a odstavený se nepovažujou za předaný. 🙂
Na lusknutí 😀
Bohužel to vypadá, že vyrobené a odstavené MAXy se pravděpodobně považují za předané. Podle https://www.flightradar24.com/data/airlines/qs-tvs/fleet mají SmartWings celkem 17 kusů B38M, z čehož 11 je označeno „Brand new“, přičemž 10 z nich zřejmě sedí v Moses Lake a jediné OK-SWM dřepí v Praze (https://www.jetphotos.com/photo/9421421).
to, ze fligjtradar neco ukazuje, je sice fajn, ale rozbodne to nijak nesouvisi s tim, jestli ta letadla byla ci nebyla predana.
Tady ještě někdo nepochopil, že na těch všech letadlech bude muset proběhnout úprava a hned to opravdu nebude.. 😂
tak jde jen o prehrani softwaru… to sice neni hned , ale porad je to rychlejsi, nez bezn dodavaci cyklus.
nicmene brzda bude i na strane spolecnosti a jejich schopnosti ta letadla prijmout.
Zoufalí bojinkáři stále nepochopili, že jakési přehraní SW v tomto pripadě skutečně stačit nebude!
Jestli to éro někde rok stojí, tak už asi bude potřeba udělat víc věcí než jenom přehrát soft a odletět…
Na těch letadlech probíhá pravidelná údržba celou dobu.
Ta letadla se průběžně udržují tak, aby nestárla a „nezacházela“.
Sice to neznamená, že když někdo řekne „krleš“, tak odletí, ale ta doba na zprovoznění zas není nijak dramatická.
Jen otázka. Nebude potřeba, aby to znovu proletěl každé letadlo Boeing + lidé od dopravce aspoň nějaké kolečko nebo jen nahrajou nový SW a hotovo?
Tahle „brilantne“ ironicka poznamka byla zbytecna, protoze tady nekdo pochopi, ze uprava tech letadel, bude nasobne rychlejsi, nez kompletni montaz. Coz je podle me, z meho prispevku zrejme. Ale teba mi to dokazete vyargumentovat a konecne pochopim, ze uprava SW a doplneni cidel je proces delsi, nez kompletni montaz novyho letadla.