Airbus díky zakázkám z Číny navýšil v červenci objednávkový náskok na Boeing
Airbus A321neo v barvách China Southern Airlines. Foto: Airbus
Airbus letos opět vede v počtu objednávek i dodaných letadel.
Airbus letos opět vede v počtu objednávek i dodaných letadel.
Je toho hodně. Problémy s 777-X, které nejdříve budou dodány v roce 2025, a to stejně není ani z daleka potvrzené. Emirates už pomalu docházejí nervy, tak uvidíme, jak to ještě dopadne. Situace s 787 už se naštěstí trochu zlepšila a vypadá to po dlouhé době dobře. Další věc, nikdo moc neví, co bude s MAX 10, která má přes 700 objednávek, ale je zde veliké riziko, že MAX 10 nebude ani schválen, času už moc není, tak uvidíme, jak to dopadne. V případě neúspěchu si myslím, že se Airbus může těšit na nemalý počet objednávek na 32xneo. Kde ted‘… Číst vice »
Třeba si letadla pronajmou od nějaké leasingovky? Nebyla by to pro ně cesta? Nebo půjdou k Boeingu, který nemá zas tolik co nabídnout.
Leasing není tak jednoduchý pro společnosti jako je Qatar z mnoha důvodu, jedním z nich je třeba nevyhovující standard apod.
Airbus se na nic moc těšit nemusí.
v tuto chvíli má Airbus backlog (dohromady) přes 7 tisíc letadel (z toho je A320 family 5900). coz např. v pripade A320 znamená čekačku +/- 10 let.
Onojw právě dost velká část z těch objednávek B737-10, bez nich by byl výsledek Boeingu dost slabý. Očividně si však věří, zřejmě to mají lobby predjednane.
Pochybuji že to mají předjednané, zejména když se často odehrává poněkud vyhraněná komunikace mezi Boeingem (který „pevně věří“) a FAA (která nehodlá potvrzovat žádné termíny). Ani ústupek pro případné posunutí krajního termínu se zatím nepodařilo dojednat (stejně je to jen administrativně určené datum bez nějakých dalších vazeb) – zde se jistě snaží lobovat, ale zatím neúspěšně. Do toho emotivní prohlášení, že Boeing projekt 737-10 zruší, pokud se jej nepodaří schválit, protože předělávka podle nových pravidel by byla na dlouhé lokte, možná by pak ani nezapadal do rodiny podle type ratingu. Bude to ještě napínavé.