Airbus ČSA po téměř čtyřech dnech čekání na Sibiři dorazil do Číny pro další materiál
Airbus A319 Českých aerolinií v Brně. Foto: Letiště Brno
Z Novosibirsku dnes v noci odletěl Airbus A319 Českých aerolinií, který v Šanghaji naloží další zdravotnický materiál. V 8:48 středoevropského
Ono to je veľmi jednoduché.. vládne lietadlá letiace v režime GOV flights v podstate môžu krabice prevážať aj v kabíne.. Čínske dopravné lietadlo lietajúce na komerčnej linke nemôže mať naložené na palube – medzi sedadlami krabice do vtedy, kým to vláda nepovolí. Vlád a ČR – teda min dopravy povolenie vydalo – aby to bolo čo najskôr. Pre lietadlá SW a CSA teda povolenie nie je a ani nebude. Čína nemá záujem vydávať takéto povolenie na objem nákladu, ktorý by prevyšoval kapacitu cargo priestoru v trupe lietadla. Teda SW a CSA môže byť naložené len dolu. Čína neporušuje nič a… Číst vice »
(Údajně) zkrachovalí a nejneschopnější manažeři (JT) nás jako zachraňují? No kam jsme to museli klesnout a co to máme poslouchat? 🙁
Takže čínske letectvo v uplynulých mesiacoch pokleslo o tri štvrtiny a teraz sa možno pomaly začína vracať do normálu…
…ale v Šanghaji nemajú voľné sloty.
Jasnéééé.
Nechápu proč do Číny letí x malých strojů společnosti Snartwings/ČSA, když na zemi v Praze stojí nevyužity A330-300 ČSA, dokonce větší než stroj China Eastern A330-200, který do Prahy jako první přivezl zdravotnickou zásilku.. nejen, že by odvezl podstatně více než B738 a A319, ale hlavně by letěl přímo. Takže žádné náklady na mezipřistání.. Že by v tom byla ekonomika Smartwings Group? Tomu se říká hodně velká domů..
Ne, tomu se říká nahazování už x-krát zodpovězené otázky. Neletí protože letět nemůže.
Možná je na čase aby v těchto dnech kdy to letadlo je třeba by měl někdo pomyslet na opravu té A330… jinak je to luxus mít letadlo tak dlouho mimo provoz…
Luxus je investovat masivní částku (klidně miliony) do revize jen pro pár letů.
OK9606 from Shanghai http://fr24.com/CSA9606/24406d2f
Co to je od Tvrdíka za blábol, 50 kubíků. Pokud každý cestující má nárok min na jedno zavazadlo o velikosti součtu hran 250cm, což je cca 0,5 kubíku, krát počet cestujících 144, vychází přes 70 kubíku a to razantně mění cenu za přepravený kubík.
Víte co je kubík? Dokážete si představit kufr o velikosti půl kubíku?
Např. 1m x 1m x 50cm = součet hran max. 250cm, je to v přepravních podmínkách přepravce, já s tím bohužel nic neudělám.
A ve kterých? Ti co používají součty se pohybují kolem 115 cm, častěji to bývá omezené rozměrem, třeba KLM 55x35x25, což je maximálně 0,048 kubíku. Takže mi ukažte společnost, která vám přepraví půl kubíkový kufr. Matematika základní školy…
https://www.smartwings.com/kolik-mohu-prepravit-zavazadel Z technických důvodů nesmí žádné zapsané zavazadlo překročit hmotnost 32 kg a maximální rozměr 250 cm, tj. součet jeho délky, šířky a výšky včetně držadel, postranních kapes a koleček.
Pěkně jste to našel.
Teď ještě zbývá pochopit, že takové zavazadlo si nebere do letadla každý, ale jen ten, kdo ho má, a kdo si příplatí.
Kdyby měl tolik zavazadel každý, tak se to tam nevejde. Buď přepravu odmítnou, nebo vám kufr přijde dalším spojem.
Fakt? takové typické chartery k moři zcela jistě vezou solidní kufr každému, tam se nelétá s taštičkou s tabletem. Akorát ta hmotnost bude nižší, protože 32 kg je maximum za které se doplací nadváha a to chce platit málokdo.
Součet 250cm je proto aby se daly přepravovat lyže, snowboardy, rybařské pruty a podobné tvary.
Jen pro zajimavost: http://hasici.jesenice-obec.cz/assets/Image.ashx?id_org=200115&id_obrazky=8691&datum=8%2F31%2F2010+7%3A19%3A28+PM
zde je požární kaď která má obsah 1000l, 1m3. Když to říznete napůl dostanéte ten váš kufr.
Myslím, že jento jen 129 cm:-)
Vykládka té čínské A332 se dostala do zpráv na CBS, je to až u konce: https://www.youtube.com/watch?v=awe0-HkA3dw
A ještě je k tomu komentář, že se jedná o pomoc od Čínské vlády 🙂
Proč tam neposlali tu jedinou A330 co mají od Korean?
Protože má nějaký technický problém a stojí na Ruzyni.
Ta je snad AOG, prý motor nebo co. Ale snad ani ne závada, ale hodiny.
Může mi někdo vysvětlit proč Tvrdík uvádí cargo speciál, když letí klasická dopravní 330 a náklad je na sedačkách a uvádí cenu 18mio, když 2 letadla CSA a SW každé za 5 mio uvádí jen objem cargo prostoru? Přitom když to naloží jako Chinani tak toho převezou stejně a levněji?
Otázka je, jestli si SW dovolí převážet náklad na sedačkách. Vyřídit na to papíry ve všech zemích přes který letí je asi dost nepravděpodobný. Číňany zajíma jenom jeden čínskej papír.
Pokud by chtěla ČLR nezištně pomocí, jak je nám neustále tvrzeno, tak by stačil jeden telefonát z čínského politbyra a je po problému.
Koblihový trolling
Lítat cargo B737 nebo A320 je holý nesmysl, tento krok jsem nechápal, spíše PR než pomoc. Nicméně spíše by mě zajímalo, proč nešlo poptat nějaké cargo od evropských dopravců, když se pohledem na Flightradar ukazuje, že tato letadla jsou ve vzduchu. A ještě více mě zajímá, že vojenské speciály jsou pasé? V rámci kapacit NATO třeba C-5 Galaxy? Trošičku si říkám, k čemu nám ta všechna uskupení jsou, nejedná se o válečný konflikt a nic v nadnárodní úrovni nefunguje, každý si hraje na svém písečku.
Ten Ruslan máme právě díky NATO. C5M mají jen USAF, které mají teď jiné starosti a hlavně dovedete si představit co by asi tak čínští bolševici řekli, že místo nich (aby to pak mohli patřičně využít v rámci propagandy) budou roušky vozit americká vojenská letadla? Jestli ČSA čekaly na povolení 4 dny, USAF by mohly čekat do soudného dne.
Až ti domů přijde rouška od čínských bolševiků, tak se opovaž vzít si jí na ksicht! Koukej jí demonstrativně spálit a nejlíp před kamerami TV Nova 😀
Ty si myslíš (když už si po soudružsku tykáme), že ten člověk, který tu roušku vyrobil musel být nutně bolševik? Co když je to mukl, kterého bolševici zavřeli? Jinak, nevím proč bych měl pálit něco co jsem zaplatil že svých daní a stejně tak nevím proč mám oslavovat někoho, kdo už bolševik pravděpodobně je, kdo nám to prodal. Je to business, ne pomoc. Tak se Pepku uklidni, tady nejsi na schůzi.
Hele a ta věc, ze které píšeš tyhle slinty, nebyla vyrobena v Číně? Nebo alespoň součástka v ní? Ale jo, asi to vyrobil čínský mukl, tak to potom jo 🙂
Nadáváš na čínský bolševiky a roušku bys od nich chtěl zadarmo? No tvl! 😀
Radši už nic nepiš, akorát se ztrapňuješ 🙂
A to jsi Pepku četl kde, že jsem to chtěl zadarmo? Možná kdyby nebylo bolševického utajování a zastrašování lékařů když to ve Wuchanu začalo, tak bychom dnes nemuseli být v karanténě. Ta Čína kde nejsou bolševici to zvládá o poznání lépe.
A jakou má souvislost čínská komunistická strana s mým Samsungem mi vážně uniká. Asi nemám správné PŠM jako vy z depa.
Trolling.
Hele Pepo, že nám sem prosakuje propaganda CCP, to je smutné, ale že někteří zdejší hloupě kopou za stranu, která v rámci kulturní revoluce vyvolala největší teror a následný hladomor v historii lidstva, což si vyžádalo něco mezi 23 – 55 miliony životů Číňanů, překonávaje tedy masakry Stalina a dodnes tam páchají hrozné věci na minoritách, to mi hlava nebere. CCP má lidi na háku. Pozice, kontrola, moc. Wuhanský virus byl nejprve zachycen jako podezření na SARS, policie zatýkala doktory, kteří si vyměňovali odborné informace, rozdávala jim tresty za šíření poplašných zpráv, bravo. Začali to řešit, až když problém explodoval… Číst vice »
Trolling
Ano, právě proto, že jsou ve vzduchu se moc poptávat nedají. Spoustu carga vozí normální linky a ty teď nejsou, takže cargo je a nemá ho co vozit. Jasně, 747-8F třeba od Cargolux by strčila celý Ruslan někam, ale tu vám teď nikdo nepůjčí.
Jak funguje armádní pomoc nevím, ale třeba někdo bude vědět, co by obnášelo půjčit C-5.
Stejně tak by bylo podle mě reálné, půjčit si widebody jakéhokoli evropského dopravce, stejně většina sedí na zemi. Buď to nikoho nenapadlo nebo není vůle.
Tady jde o politiku, ČLR by dělala problémy u každé se hoc linky. C5M viz výše.
Pokud se nepletu, tak Ruslan uveze asi o 30 tun nákladu víc, než 747-8F
Tak v tomto případě a druhu přepravovaného zboží šlo více o objem než váhu.
Kapacita 747-8F je 850m3, 130 tun, Ruslan má 1015 m3 a nosnost 150 tun.
Další teoretik, co? 747-8F zvládne 100 tun, tedy to, co přivezl Ruslan, akorát na cca 11 000 km.
Ceny carga vyskočili mnohde na trojnásobek, takže už se na některých linkách vyplatí posílat normální letadla, která nesou pouze náklad dole. Například Quantas a Cathay lítají s A333, American Airlines s 77W. Lufthansa a Fedex se rozhodli odložit plánované vyřazení MD11F z flotily.
V rámci kapacit NATO má armáda nasmlouvané hodiny na Ruslanu, kdy dva stroje jsou pro tyto učely dislokováný v Lipsku. Domovskou základnou Ruslanu je Antonovo letiště Gostomel Airport u Kieva. Galaxy i Globemaster III mají vyhradně amici. 3 Glomastery mají v madarsku, ale o ty se děli 12 evropských zemí. Antonov Design Bureau je navíc cargo firma (vojenský nestrana) a určitě ma povolení pro lety do činy. Takže praktický nejejdnoduchší cestou je použit Ruslan. NAvíc určitě pokud by američané měli volný Galaxy, tak by se musel přesouvat z Ameriky do Evropy.
Nebo Airbus A400M by byla taky varianta…ale určitě se najdou lepší letadla na transport… třeba KLM…s 747 combik
No nebyl. V provozu je zatím jen třetí objednáných letadel, a asi by je činaně nepustily k sobě na letiště…..
Jinak ještě k tomu NATO, tady máte krásný důkaz pomoci. Lockheed C 130J z výzbroje USAFE přepravuje zásilku zdravotnického vybavení v rámci boje s COVID-19 z letecké základny Ramstein v SRN na základnu Aviano v Itálii. Náklad je určen pro italskou vládu.
https://www.usafe.af.mil/News/Photos.aspx?igphoto=2002268019
Rusaci to blokovali schvalne??
Rusko s tímto nemá nic společného.
Má důvěra v Tvrdíka z nuly ještě klesla hluboko níže.
Pokud u Vás byl na nule, tak jste asi moc nesledoval v posledních letech zprávy 🙂
Aha,tak pak nevim.
Nemyslím si, že od China Eastern přiletěly cargo speciály. To bylo normální civilní verze.
A upřímně, kdyby Čína chtěla opravdu pomáhat, tak neřeší nějakou byrokracii navíc. Zrovna oni si umí pravidla ohýbat jak potřebují.
Vy jste Bumbál z hradu? Buďte rád, že se pán redaktor snaží v modu 7/24 o update informací ohledně letecké přepravy materiálu, který tato země potřebuje.
A opět ČSA před Smartwings, sice v polepu Eurowings, ale nevadí. Odstartovali druzí a přiletí první :)))). To bude zase bolet hlava ty dva majitele. Ješitnost určitě zaúřaduje.
Nemá smysl tohoto trolla řešit. Už je smazán a zablokován.
Jo, zapomněl jsem. Pane redaktore, nevíte jestli na přílet bude pan premiér společně s Románkem a Jiříkem. Si bude pan premiér myslet podle toho polepu, že to přiletělo z Německa, tak by ho na to měl někdo upozornit, dopředu, že to je vážně letadlo ČSA ať vidí, o co se nemalou mírou taky přičinil (komu, a jak skončili ČSA).
ČSA a Smartwings je jedna a ta samá firma. Nejsou to 2 firmy, jak si člověk myslí. Možná na papíře,ale v praxi ne.
No právě, bohužel je to jedna firma o jednom člověku a pouze struktuře managerů, který vlastně ani nemají žádnou rozhodovací pravomoc.
Tezko rict, jak to funguje v praxi. Ale o vsem samozrejme rozhoduje nejuzsi vedeni,to je jasny.
tak politika je jasná, nejdříve se ukáže Číňan, všichni se u nej vyfotí a pak můžou ostatní. Nicméně ekonomicky nechápu 319/737 přes půlku světa 🙄
Nejde o ekonomiku, to je jasný, že posílat tam takovýhle prcky je blbost. Spíš jde o to, že se kolem toho z nějakého důvodu lže. Tvrdí se, že nejsou nejdřív povolení, pak sloty.A přitom tam mezitím přistánou minimálně dvě jiná malá letadla aerolinek, které tam nikdy nelétala. To prostě smrdí…
Lkprak: hlavně se ukazuje neschopnost některých jedinců, kteří se i tak díky tomu dostali do médií.
Podle mě jde primárně o čínskou politiku, téměř 50% podíl v Smart Wings a.s. drží čínská skupina CIG, která dlouhodobě nekomunikuje s vedením firmy a zřejmě by jim nevadilo pokud by se SW položily. Údajně by potom mohli Číňané žalovat Boeing za zmařenou investici (kvůli problémům s Maxy). Tohle může být jakýsi dozvuk tohoto postoje.
China Eastern letěla ve svém pravidelném čase, jen s drobným zpožděním, takže úředně nebylo třeba nic zařizovat. Jinak politika za zdržením našich letadel v Rusku je jasná. Babiš u toho Číňanům (i sobě) udělal tiskovku, oni jsou spokojení a nebudou snad dál dělat problémy. Jak Andreje nemusím, tak tohle asi nemohl udělat jinak, jen nevím jestli zdůraznil, že jsme všechno poctivě zaplatili a nejde tak o humanitární pomoc.