Airbus A320 překonal poprvé v objemu objednávek Boeing 737

Předání tisícího A320neo. Foto: AirbusPředání tisícího A320neo. Foto: Airbus

Boeing 737 přišel po desítkách let o titul nejprodávanějšího proudového letadla na světě. V říjnu ho poprvé překonal Airbus se

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

Pane Sůro, myslím, že to máte špatně. Boeing přijal první objednávky na model 737 v roce 1965 a o dva roky později, tedy v roce 1967 dodal první model Lufthanse. Nikoli v roce 1965 jak píšete v posledním odstavci. Viz níže:

Boeing took its first orders for the 737 in 1965 and delivered the initial aircraft to Lufthansa two years later (text je z toho odkazu Flightglobal.com).

Jen pro upřesnění.

TGm

A co Suchoj a Tupolev, ostatní účastníky této soutěže statistických čísel jsou při srovnánich zásadně opomíjeny. Jasně jsou už třicet let druhá liga a SSJ100 má o řád míň objednávek, ale ta permanentní srovnávání jen těch dvou je o ničem, pokud nejste investor do jejich akcií, což většina zdejších čtenářů není.

Martin K.

Suchoj Superjet 100 – vyrobeno od 2007 do května 2019 – 192 ks
Tupolev Tu-204 – 1995 do současnosti – 86 ks

Zdroj Wiki

V podstatě jediná dvě letadla v současném civilním výrobním programu. Jak Boeing, tak Airbus mají i jiné letadla než 737 a A320. O čem se chcete tedy bavit? Je to jako by v náklaďácích by Mercedes nebo Scania byly ohrožovány Tatrou. V osobácích jsem příměr nenalezl… Jinak co to tady je za moderní nešvar mluvit o tom do čeho kdo investuje v akciích?

Adam H

Důraz na hodnotu akcií dnešních médií fakt nechápu. Zprávy typu „cena v reakci klesla o 1%..“, „firma přišla o xxx miliard hodnoty,,,“. Vždyť burza nějak jede, má pokles, růst, jde doprava .. klidně bez vnějších negativních či pozitivních zpráv může cena vyklesat nebo vystoupat o 20 a více procent.

TGm

O tom žádná, však pokud děláte historická statistická srovnání, tak sice v 60. a 70. letech neměl ještě B737 konkurenta v A320, ale nebylo to jediné letadlo v této katagorii.

Martin K.

Nedělal jsem historické statistické srovnání, jen jsem chtěl poukázat na to, že zabývat se aktuálně výrobou v Rusku je mlácení prázdné slámy. Přitom ruská škola v historii nabídla spoustu krásných technických řešení, současný stav je smutný a tristní.

Přemek

Pochopitelně že dělat selektivní srovnávání lze pouze za podmínky ceteris paribus. Do dvou let ale budou jistě zajímaví především jiní než US a EU výrobci a jejich produkce…

Janina

SSJ100 bylo za letošní rok předáno pouze 2 kusy, slovy DVA KUSY, zákazníkům. Poslední ne-ruský operátor, mexický Interjet, je všechny zakonzervoval a už s nimi nelétá. Sice se spekuluje o tom, že Norwegian podepíše leasing na 10-40 kusů výměnou za přeletová práva přes Sibiř, ale zatím není nic podepsáno. Ruská vláda slíbila koupit 100 ks pro Aeroflot, čistě aby se výroba úplně nezastavila. A zároveň vytáhla mrkev na nestátní ruské letecké společnosti, že pokud koupí SSJ100, tak konečně dostanou možnost lítat do Egypta (Rusko a Egypt mají dvoustrannou mezistátní smlouvu, která omezuje počet společností, které mezi nimi mohou lítat, něco… Číst vice »

medák

Norwegian tuhle zprávu už dávno dementoval že o tyto letadla nemá zájem což u nich dává smysl.. budou mít Airbusy 320 ale ty ruské mašiny rozhodně ne.. 🙂

Honza D.

Skutečně bude „Boeingový“ Norwegian kupovat A320?

medák
AirFanda

Letos byly pro upřesnění dodány ČTYŘI kusy a Interjet pořád s několika (podle různých zdrojů 2-5) lítá. Minulý týden jsem dva viděl na Flightradaru.

Juraj

Keď začiatkom roku 1995 nastupoval Američan John Leahy do čela predajcov v Airbuse, správna rada sa ho na pohovore pýtala na jeho plány a predstavy. Povedal im, že si predstavuje u Airbusu 50% trhový podiel. Členovia rady sa začali smiať.
Airbus mal v tej dobe trhový podiel 18 %.

Přemek

Jelikož nemám detailní info, musím pouze doufat, že to nebylo a není na úkor kvality.

Pája

Je vidět, že nemáte vůbec šajn, o čem mluvíte.

DRABADURA

Na úkor kvality je to evidentně u Boeingu.