Airbus A320 překonal poprvé v objemu objednávek Boeing 737
Předání tisícího A320neo. Foto: Airbus
Boeing 737 přišel po desítkách let o titul nejprodávanějšího proudového letadla na světě. V říjnu ho poprvé překonal Airbus se
Pane Sůro, myslím, že to máte špatně. Boeing přijal první objednávky na model 737 v roce 1965 a o dva roky později, tedy v roce 1967 dodal první model Lufthanse. Nikoli v roce 1965 jak píšete v posledním odstavci. Viz níže:
Boeing took its first orders for the 737 in 1965 and delivered the initial aircraft to Lufthansa two years later (text je z toho odkazu Flightglobal.com).
Jen pro upřesnění.
A co Suchoj a Tupolev, ostatní účastníky této soutěže statistických čísel jsou při srovnánich zásadně opomíjeny. Jasně jsou už třicet let druhá liga a SSJ100 má o řád míň objednávek, ale ta permanentní srovnávání jen těch dvou je o ničem, pokud nejste investor do jejich akcií, což většina zdejších čtenářů není.
Suchoj Superjet 100 – vyrobeno od 2007 do května 2019 – 192 ks
Tupolev Tu-204 – 1995 do současnosti – 86 ks
Zdroj Wiki
V podstatě jediná dvě letadla v současném civilním výrobním programu. Jak Boeing, tak Airbus mají i jiné letadla než 737 a A320. O čem se chcete tedy bavit? Je to jako by v náklaďácích by Mercedes nebo Scania byly ohrožovány Tatrou. V osobácích jsem příměr nenalezl… Jinak co to tady je za moderní nešvar mluvit o tom do čeho kdo investuje v akciích?
Důraz na hodnotu akcií dnešních médií fakt nechápu. Zprávy typu „cena v reakci klesla o 1%..“, „firma přišla o xxx miliard hodnoty,,,“. Vždyť burza nějak jede, má pokles, růst, jde doprava .. klidně bez vnějších negativních či pozitivních zpráv může cena vyklesat nebo vystoupat o 20 a více procent.
O tom žádná, však pokud děláte historická statistická srovnání, tak sice v 60. a 70. letech neměl ještě B737 konkurenta v A320, ale nebylo to jediné letadlo v této katagorii.
Nedělal jsem historické statistické srovnání, jen jsem chtěl poukázat na to, že zabývat se aktuálně výrobou v Rusku je mlácení prázdné slámy. Přitom ruská škola v historii nabídla spoustu krásných technických řešení, současný stav je smutný a tristní.
Pochopitelně že dělat selektivní srovnávání lze pouze za podmínky ceteris paribus. Do dvou let ale budou jistě zajímaví především jiní než US a EU výrobci a jejich produkce…
SSJ100 bylo za letošní rok předáno pouze 2 kusy, slovy DVA KUSY, zákazníkům. Poslední ne-ruský operátor, mexický Interjet, je všechny zakonzervoval a už s nimi nelétá. Sice se spekuluje o tom, že Norwegian podepíše leasing na 10-40 kusů výměnou za přeletová práva přes Sibiř, ale zatím není nic podepsáno. Ruská vláda slíbila koupit 100 ks pro Aeroflot, čistě aby se výroba úplně nezastavila. A zároveň vytáhla mrkev na nestátní ruské letecké společnosti, že pokud koupí SSJ100, tak konečně dostanou možnost lítat do Egypta (Rusko a Egypt mají dvoustrannou mezistátní smlouvu, která omezuje počet společností, které mezi nimi mohou lítat, něco… Číst vice »
Norwegian tuhle zprávu už dávno dementoval že o tyto letadla nemá zájem což u nich dává smysl.. budou mít Airbusy 320 ale ty ruské mašiny rozhodně ne.. 🙂
Skutečně bude „Boeingový“ Norwegian kupovat A320?
Ano bude 🙂 zakládají společný podnik s číňany.. viz..
https://zdopravy.cz/norwegian-prekvapil-po-diete-vykazal-nejlepsi-ctvrtletni-cisla-zaklada-firmu-s-cinskou-bankou-36260/
Letos byly pro upřesnění dodány ČTYŘI kusy a Interjet pořád s několika (podle různých zdrojů 2-5) lítá. Minulý týden jsem dva viděl na Flightradaru.
Keď začiatkom roku 1995 nastupoval Američan John Leahy do čela predajcov v Airbuse, správna rada sa ho na pohovore pýtala na jeho plány a predstavy. Povedal im, že si predstavuje u Airbusu 50% trhový podiel. Členovia rady sa začali smiať.
Airbus mal v tej dobe trhový podiel 18 %.
Jelikož nemám detailní info, musím pouze doufat, že to nebylo a není na úkor kvality.
Je vidět, že nemáte vůbec šajn, o čem mluvíte.
Na úkor kvality je to evidentně u Boeingu.