Airbus 274 : Boeing 0. Poprvé v historii nemá americký výrobce za leden jedinou objednávku

Boeing 777X. Foto: BoeingBoeing 777X. Foto: Boeing

Poprvé od roku 1962 nezaznamenal americký výrobce Boeing za leden jedinou objednávku na svá letadla. Jeho evropský konkurent Airbus naopak

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nicky

Vzhledem k tomu, že nikdo jiný než A a B vyrobit velké dopravní letadlo neumí, tak se není potřeba o budoucnost B obávat.
Takový průšvih si občas vyžere prakticky každá velká společnost (dieselgate, apod.)

Yellowhammer

No třeba zrovna Volkswagenu se i přes všechnu úchylnou politiku dařilo dál prodávat auta. Jen platili jak mourovatý, ale prodeje byly a fabriky vyráběly. Normální společnost by neustála to co Boeing, ale ten nepadne, USA to nenechá. Nebo?

Pája

Boeing nemá co nabídnout. Jedno letadlo má uzemněné kvůli totálně pokleslému přístupu při vývoji tohoto stroje, 747 je mrtvý, 767 je mimo hru, 777 je za zenitem, 777X je v plenkách (a současně příliš veliké aby lákalo nějaké masivní zakázky). 787 je jediným typem. který je nyní konkurenceschopný, zájemci o tento stroj už si jej ale objednali a noví se zatím neobjevili.

Y.K.

A tak o Max je pořád zájem, pochopitelně momentálně zdrženlivý, dokud nebude jistota, že už je vše OK a může bez problémů létat. Aerolinky si moc nechtějí dělat „reklamu“ nakupováním něčeho co momentálně nesmí létat. Pokud by Max letos nerozlétali (nerecertifikovali), pak by mohlo jít do tuhého.

J.D.

Mohli by do toho vstoupit i jiné faktory, například sociální sítě. Ukáže se, nakolik je někdo využije a jakou budou mít sílu. Tohle je v poslední době trochu bezprecedentní záležitost. Dokážu si představit, že na danou situaci mohou začít reagovat největší prodejci a vyhledávači letenek s možností zaškrtnout volbu „Nechci letět s maxem“. To by aerolinky samozřejmě pocítili a museli to zohlednit, pokud by to byl delší trend. Známá věta „pokud to není Boeing, tak s tím neletím“ mohou vystřídat hojně sdílená videa cestujících, kteří si objednali letenky do původně jiných letadel, z nějakých důvodů bude změna na Maxy, oni… Číst vice »

Y.K.

Třeba pokud by chtěl Ryanair nebo Norwegian nebo kdokoliv jiný přesedlat na Airbus, tak jej stejně nedostanou dříve než nějakých 2030, možná později vzhledem k prodloužení fronty. Nakonec, typický člověk nepozná 737Max od 737NG, takže i obyčejná změna jména udělá velkou službu. Pochopitelně po rozlétání, až to masmédia přestane zajímat.

J.D.

To rozlétání bude podle mě právě kritické. Doposud byla síla sociálních sítí zneužívaná především v politice. Efektivita negativních kampaní je opravdu šílená – za pár dolarů se tam dá udělat opravdu hodně. Nemuselo by jít vůbec o obchodního konkurenta, stačila by vlastně silnější skupina akciových spekulantů na short. No uvidíme. K té první části – pokud by Max definitivně zmizel z nebes, Airbus by asi dokázal reagovat. Přeci jenom se uvolnila kapacita po 380, řadu 320 vyrábí už na 4 místech, takže know-how pro rychlé rozšiřování výroby určitě v současnosti má.

Y.K.

Uvidíme. V Airbusu jsou jistě rádi, že teď mají na vrch, ale nemyslím si že by byli rádi, kdyby hrozilo, že se stanou v podstatě monopolem.

Captain777

Boeing má co nabídnout, vyčkejte na čísla o dodávkách na 3Q 2020. A jak se pustí do vzduchu MAX tak se vám z těch čísel zatočí hlava. Věřte..mám ty nejlepší informace

Arthur

Ani stará dobrá 767 není mimo hru. Platí to jen pro osobní verzi, furt mají přes 50 objednaných kusů na nové -300F, plus běží přestavby. Náhrada za ně není a naopak se plánuje modernizační program a remotorizace s GE Aviation GEnx

Martin V.

U 767 dokonce zvyšují tempo výroby z 2,5 stroje za měsíc na 3 stroje za měsíc. Jednak pro FedEx a pak pro tankery (s nimiž jsou ve skluzu).

Arthur

Ani UPS nemají ještě všechny F

Alan Wank

Což ovšem neznamená, že se nejedná o stroj za zenitem, který Boeing nevytrhne.

Poudy

Karma je zdarma..

Jindra

A bude hůř……

bohyn

Proč? Řikali to na TV Nova?

pave69

Publikovali průběžné informace z „ne úplně povedeného“ letu Starlineru a je z toho jasně vidět, že v Boeingu je prostě bordel a manažeři jen tlačili na finanční výsledky. Což tedy u korporací není nic divného, u nás (nejmenuji) je to taky tak, ale naše výrobky mají velmi malý potenciál někoho zabít, asi jedině kdyby probíjely nebo začínaly hořet. Ale uklidit v takové korporaci, to je na roky. Prakticky musíte většinu managementu vyhodit a dát tam jinak hodnotově nastavené lidi, což se většinou nestane.