Letecké společnosti Letectví

airBaltic převzal dvacátý A220, v Praze se ukázal poprvé i v nátěru s litevskou vlajkou

Airbus A220-300 společnosti airBaltic v barvách litevské vlajky v Praze. Foto: Letiště Praha
Airbus A220-300 společnosti airBaltic v barvách litevské vlajky v Praze. Foto: Letiště Praha

Letecká společnost airBaltic převzala v těchto dnech už dvacátý Airbus A220-300 a dostala se tak počtem těchto letadel na původně dojednaný objem odebraných strojů. Kvůli spokojenosti s těmito letadly se ale nakonec firma dohodla s výrobcem na nákupu dalších dvou letadel a opci pro pořízení dalších třiceti letadel A220-300.

„Rozhodnutí z roku 2012 pořídit si tato letadla bylo velmi úspěšné a velmi z něj těžíme. Rosteme i díky tomu, že jsme se rozhodli pořídit tato letadla,“ uvedl šéf aerolinek Martin Gauss. Podle něj mají s těmito stroji konkurenční výhody před jinými dopravci.
AirBaltic si letadla objednal ještě u Bombardieru, ten byl ale nucen kvůli problémům prodat produkci a celou řadu Airbusu. Z původního názvu CSeries je tak A220.

Letadlo je pravidelně nasazováno i na lince z Prahy do lotyšské Rigy, hlavní základny airBaltic. Firma se rozhodla i pro netradiční nátěr tří strojů do barev vlajek pobaltských zemí.  Všechna letadla v tomto netradičním zbarvení se už objevila v Praze: dnes jako poslední letadlo v litevské vlajce.

„Myslím, že to je opravdu nákup, na který můžeme být hrdí. Provozně jsou náklady oproti jiným letadlům v přepočtu na sedačku o třetinu nižší, oproti nové generaci letadel zhruba o desetinu. To je obrovská konkurenční výhoda. Pak je tu vnímání cestujících: letadlo je tiché, prostorné, pohodlné,“ řekl v rozhovoru pro Zdopravy.cz provozní ředitel airBaltic Martin Sedlacký.

Na poměry krátkých a středně dlouhých linek po Evropě nabízí letadlo i v ekonomické třídě cestujícím nezvykle velký komfort nejen například místem na nohy, ale i šířkou sedaček. Šířka kabiny je 3,28 metru a výrobce do ní instaloval jen pět sedaček do jedné řady, zatímco v Boeingu 737-800 je v kabině široké 3,54 metru 6 míst. Letadlo je výrazně tišší, je vyrobeno z kompozitních materiálů, které snižují spotřebu.

Hlavní technické údaje
Airbus A220 -300
Délka 38,7 metrů
Výška 11,5 m
Rozpětí 35,1 metrů
Maximální vzletová hmotnost (MTOW) 67,585 kg
Dolet: 5740 km
Motory Pratt & Whitney PW1500G

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Vitapb
Host
Vitapb

Praha – Gdaňsk prosííííím

Yellowhammer
Host
Yellowhammer

Ta A220 se mi tak líbí, že s nimi asi poletím jen tak 😀

Nekdo
Host
Nekdo

muzu vrele doporucit a podepsat vse, co pise VaBa pod nami. po dvou sluzebnich cestach s nimi (duben 2018 a brezen 2019) jsem byl natolik navysost spokojen, ze jsem je letos pouzil i pro dovolenou s malym synem. taky byl nadsen a uzili jsme si i velmi dlouhy (asi 23 hod.) prestup v Rize, prakticky zadarmo jsme se podivali na dalsi zajimave misto.

VaBa
Host
VaBa

Super společnost, super personál, super poměr cena / kvalita. Několikrát jsem s nimi letěl a byl jsem spokojený.

Ales
Host
Ales

Spolecnost, ktera to ma v hlave a obchodnim planu srovnane a vi co dela. Ma jasny plan a snazi se ho plnit a ne jako nas byvaly narodni dopravce.

Nekdo
Host
Nekdo

presne tak. navic maji i jasne zadani od Lotyskeho statu a nemusi produkovat zadny zisk, ani sanovat problemy statniho rozpoctu, staci kdyz jedou na cernou nulu (kdysi o tom celkem hezky mluvil jejich obchodni reditel, mimochodem ze Slovenska…)

Apex
Host
Apex

Ano, v Lotyšsku pochopili, že když už chtějí mít státem vlastněné aerolinky, tak je lepší svěřit provoz odborníkům a moc do toho nekecat. Na druhou stranu není ale možné pominout, že je stát už 2x zachraňoval….

Nekdo
Host
Nekdo

to je v poradku. jenze u nas stat CSA nezachranoval, naopak tam nasadil ruzne TVRDikovE opatreni a v lepsich letech z nich naopak tahal dividendy. Lotyssko alespon vi, ze kdyz je nechaji zit a nechaji to ridit odborniky, tak sice z toho nebudou prime zisky, ale pritahne to dalsi business, mozna i turisty a zlepsi konektivitu. coz jsou z pohledu financi externality, ale pro stat to je celkem urcite vyhodne…
a mimochodem, za stejnych okolnosti bychom snad i my byli ochotni tolerovat kdyby stat aerolinky zachranoval…