airBaltic převzal dvacátý A220, v Praze se ukázal poprvé i v nátěru s litevskou vlajkou

Airbus A220-300 společnosti airBaltic v barvách litevské vlajky v Praze. Foto: Letiště PrahaAirbus A220-300 společnosti airBaltic v barvách litevské vlajky v Praze. Foto: Letiště Praha

Letecká společnost airBaltic převzala v těchto dnech už dvacátý Airbus A220-300 a dostala se tak počtem těchto letadel na původně

Letecká společnost airBaltic převzala v těchto dnech už dvacátý Airbus A220-300 a dostala se tak počtem těchto letadel na původně dojednaný objem odebraných strojů. Kvůli spokojenosti s těmito letadly se ale nakonec firma dohodla s výrobcem na nákupu dalších dvou letadel a opci pro pořízení dalších třiceti letadel A220-300.

„Rozhodnutí z roku 2012 pořídit si tato letadla bylo velmi úspěšné a velmi z něj těžíme. Rosteme i díky tomu, že jsme se rozhodli pořídit tato letadla,“ uvedl šéf aerolinek Martin Gauss. Podle něj mají s těmito stroji konkurenční výhody před jinými dopravci.
AirBaltic si letadla objednal ještě u Bombardieru, ten byl ale nucen kvůli problémům prodat produkci a celou řadu Airbusu. Z původního názvu CSeries je tak A220.

Letadlo je pravidelně nasazováno i na lince z Prahy do lotyšské Rigy, hlavní základny airBaltic. Firma se rozhodla i pro netradiční nátěr tří strojů do barev vlajek pobaltských zemí.  Všechna letadla v tomto netradičním zbarvení se už objevila v Praze: dnes jako poslední letadlo v litevské vlajce.

„Myslím, že to je opravdu nákup, na který můžeme být hrdí. Provozně jsou náklady oproti jiným letadlům v přepočtu na sedačku o třetinu nižší, oproti nové generaci letadel zhruba o desetinu. To je obrovská konkurenční výhoda. Pak je tu vnímání cestujících: letadlo je tiché, prostorné, pohodlné,“ řekl v rozhovoru pro Zdopravy.cz provozní ředitel airBaltic Martin Sedlacký.

Na poměry krátkých a středně dlouhých linek po Evropě nabízí letadlo i v ekonomické třídě cestujícím nezvykle velký komfort nejen například místem na nohy, ale i šířkou sedaček. Šířka kabiny je 3,28 metru a výrobce do ní instaloval jen pět sedaček do jedné řady, zatímco v Boeingu 737-800 je v kabině široké 3,54 metru 6 míst. Letadlo je výrazně tišší, je vyrobeno z kompozitních materiálů, které snižují spotřebu.

Hlavní technické údaje
Airbus A220 -300
Délka 38,7 metrů
Výška 11,5 m
Rozpětí 35,1 metrů
Maximální vzletová hmotnost (MTOW) 67,585 kg
Dolet: 5740 km
Motory Pratt & Whitney PW1500G

Airbus A220-300 společnosti airBaltic v barvách litevské vlajky v Praze. Foto: Letiště PrahaAirbus A220-300 společnosti airBaltic v barvách litevské vlajky v Praze. Foto: Letiště PrahaAirbus A220-300 společnosti airBaltic v barvách litevské vlajky v Praze. Foto: Letiště PrahaAirbus A220-300 společnosti airBaltic v barvách litevské vlajky v Praze. Foto: Letiště PrahaAirbus A220-300 společnosti airBaltic v barvách litevské vlajky v Praze. Foto: Letiště PrahaAirbus A220-300 airBaltic v barvách estonské vlajky. Foto: Letiště PrahaAirbus A220-300 airBaltic v barvách estonské vlajky. Foto: Letiště PrahaAirbus A220-300 airBaltic v barvách estonské vlajky. Foto: Letiště PrahaAirbus A220-300 airBaltic v barvách estonské vlajky. Foto: Letiště PrahaAirbus A220 v barvách estonské vlajky. Foto: airBalticairBaltic a jeho Airbus A220-300 v nátěru připomínajícím 100 let Lotyšska. Foto: Letiště PrahaairBaltic a jeho Airbus A220-300 v nátěru připomínajícím 100 let Lotyšska. Foto: Letiště PrahaairBaltic a jeho Airbus A220-300 v nátěru připomínajícím 100 let Lotyšska. Foto: Letiště PrahaAirbus A220-300 nasazuje aerolinka nově i na lety mezi Rigou a Prahou, z jedenácti letů týdně pokrývají tyto stroje většinu. Foto: Jan SůraAirbus A220-300 společnosti airBaltic na letišti v Rize. Foto: Jan SůraairBaltic létá s A220-300 ve verzi pro 145 cestujících. Foto: Jan SůraInteriér A220-300. Foto: Jan SůraOproti jiný úzkotrupým letadlům má A220 i větší okna. Foto: Jan SůraKokpit A220-300. Foto: Jan SůraLetoun Bombardier A220-300 společnosti airBaltic. Foto: airBaltic
Tagy A220 airBaltic Airbus A220-300 letiště praha
8 komentářů