airBaltic převzal dvacátý A220, v Praze se ukázal poprvé i v nátěru s litevskou vlajkou
Letecká společnost airBaltic převzala v těchto dnech už dvacátý Airbus A220-300 a dostala se tak počtem těchto letadel na původně
Letecká společnost airBaltic převzala v těchto dnech už dvacátý Airbus A220-300 a dostala se tak počtem těchto letadel na původně dojednaný objem odebraných strojů. Kvůli spokojenosti s těmito letadly se ale nakonec firma dohodla s výrobcem na nákupu dalších dvou letadel a opci pro pořízení dalších třiceti letadel A220-300.
„Rozhodnutí z roku 2012 pořídit si tato letadla bylo velmi úspěšné a velmi z něj těžíme. Rosteme i díky tomu, že jsme se rozhodli pořídit tato letadla,“ uvedl šéf aerolinek Martin Gauss. Podle něj mají s těmito stroji konkurenční výhody před jinými dopravci.
AirBaltic si letadla objednal ještě u Bombardieru, ten byl ale nucen kvůli problémům prodat produkci a celou řadu Airbusu. Z původního názvu CSeries je tak A220.
Letadlo je pravidelně nasazováno i na lince z Prahy do lotyšské Rigy, hlavní základny airBaltic. Firma se rozhodla i pro netradiční nátěr tří strojů do barev vlajek pobaltských zemí. Všechna letadla v tomto netradičním zbarvení se už objevila v Praze: dnes jako poslední letadlo v litevské vlajce.
„Myslím, že to je opravdu nákup, na který můžeme být hrdí. Provozně jsou náklady oproti jiným letadlům v přepočtu na sedačku o třetinu nižší, oproti nové generaci letadel zhruba o desetinu. To je obrovská konkurenční výhoda. Pak je tu vnímání cestujících: letadlo je tiché, prostorné, pohodlné,“ řekl v rozhovoru pro Zdopravy.cz provozní ředitel airBaltic Martin Sedlacký.
Na poměry krátkých a středně dlouhých linek po Evropě nabízí letadlo i v ekonomické třídě cestujícím nezvykle velký komfort nejen například místem na nohy, ale i šířkou sedaček. Šířka kabiny je 3,28 metru a výrobce do ní instaloval jen pět sedaček do jedné řady, zatímco v Boeingu 737-800 je v kabině široké 3,54 metru 6 míst. Letadlo je výrazně tišší, je vyrobeno z kompozitních materiálů, které snižují spotřebu.
Hlavní technické údaje
Airbus A220 -300
Délka 38,7 metrů
Výška 11,5 m
Rozpětí 35,1 metrů
Maximální vzletová hmotnost (MTOW) 67,585 kg
Dolet: 5740 km
Motory Pratt & Whitney PW1500G