AirBaltic přidá do své sítě příští rok jedenáct nových linek včetně spojení Krakov – Vilnius
Airbus A220-300. Foto: airBaltic
Lotyšský státní dopravce pokračuje kromě růstu také v rekordních příjmech.
Lotyšský státní dopravce pokračuje kromě růstu také v rekordních příjmech.
Green Deal v praxi. Letectví zvyšuje objemy i zisky, zatímco v jižních státech hoří rozsáhlé lesy a kvůli suchu zakazujeme i zavlažovat vlastní zeleninu. Hlavně, že haníme kouření tabáku a nadáváme na lidi prchající z neobyvatelných území. 🙂
Co má s rozmachem létání do činění Green Deal?
Kvůli suchu? Ony jsou přitom povodně a sesuvy…
to je sice prqvda, ale ono i to je jev globalni zmeny pocasi.
sucha jsou, to je celkem nezpochybnitelne.
Tak kvůli povodním se asi nebude zakazovat zalévat zahradu / pole. Je měsíc horko a sucho a pak přijdou přívalové lijáky, problém pro zemědělství je obojí. A ty extrémy se zvětšují. Místo aby jako dřív občas normálně zapršelo.
podil letectvi na emisich co2 je zamedbatelny. takze mirite spatnym smerem.
Tak zanedbatelný určitě není a především z letectví má prospěch jen zlomek celkové populace, přitom jeho většina je zbytná, resp. nahraditelná šetrnějšími způsoby cestování. Jinými slovy, jeho celospolečenský přínos je ve srovnání se způsobenými škodami velmi špatný. Stejně jako třeba v případě výletní námořní dopravy.
zanedbatelny je.
Data? Aby byl zanedbatelný, musel by být výrazně pod 1% lidmi způsobených emisí.
A i kdyby byl, tak to neznamená, že ho můžeme ignorovat. Viz privátní letectví. To je zlomek ze zlomku, ale mělo by být přinejmenším silně zdaněno (ve prospěch klimatických škod), protože jde o rozmařilost skutečně zanedbatelného množství lidí.
jsou to 2%.
a to je zanedbatelne cislo.
Není. Právě protože tato 2% jdou na konto jednotkám procent světové populace. A z velké části ještě pro jejich zbytné cesty.
Jinak těmi „lidmi způsobených emisí“ jsem měl na mysli fosilní emise. Ne když se někde v Africe topí dřevem. To jen pro doplnění.
vzdycky me pobavi smoulove, co maji patent na rozum vsehomira a presne vi, jake cesty jsou zbytne….
Létání na dovolenou není zbytné?
Nechť všichni, kdo v posledních 10 letech létali anebo v budoucnu chtějí létat, příslušné množství emisí někde ušetří. Kdekoliv, dle vlastního uvážení a preferencí. To přeci musí být velmi snadné, když jsou zanedbatelné.
aha, takze zavist
Nikoliv. Pouze od začátku rozporuji Vaše tvrzení, že emise z letectví jsou zanedbatelné.
Zanedbatelné jsou (2% jsou zanedbatelná) Navíc má letecká doprava nezastupitelnou úlohu v dnešním světě. Bez tak rychlého spojení po celé zeměkouli by dnešní svět zkolaboval – jo, myslím to vážně, kvvalitní doprava – osobní i nákladní, kde letadla mají svou malou, ale nezastupitelnou roli – je krví ekonomiky.
Jak je podle Vas zbytne, kdyz musim letet z Prahy do Singaporu na pracovni trip. Mam podle Vas zvolit vlak? Nebo, jak to myslite?
Ano, kdyby lidi vlastne vubec nebyli, bylo by to nejlepsi. Tyka se to i Vasi existence vice nez si uvedomujete.
Pokud nelétají pravidelné linky z EU do Moskvy, pak je Riga jedním z nejbližších mezinárodních letišť odkud se tam dá dostat po zemi…
Tak už se nemusíte ani vracet. Vilnius je Riga a Ukrajina je Rusko, že?
Pouze komentuji dopravní řešení problému, politické kecy si ušetřete na novinky.cz…
To chce mapu. Vilnius je sice blízko Východního Bloku II, ale jste na běloruských hranicích, které Litva postupně uzavírá: https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-litva-uzavira-dva-ze-sesti-hranicnich-prechodu-s-beloruskem-40440827
Hromadné nepochopení příspěvku. Mluvil jsem pouze o tom že jedna z nejrychlejších cest jak se momentálně dostat z mezinárodního letiště v Evropské unii do Moskvy je doletět do Rigy a odsud pozemní dopravou do Moskvy, to je vše. Tím si z velké části vysvětluji výrazně zesílený provoz na letišti Riga…
Kromě kolaborantů do Moskvy momentálně nikdo dopravní problém řešit nepotřebuje. Kolaboranti létají přes Turecko. Není třeba nic rádoby řešit. Ne, v tuto chvíli nelze oddělit politiku a morálku od pseudodopravního problému.
To by ty lety zaváděli okamžitě, protože příští léto může být všechno jinak, či spíše posilovali stávající linky, a ne z takových letišť jako Lublaň.