AirBaltic mají novou strategii, růst čekají nejdříve v roce 2022

Airbus A220-300 nasazuje aerolinka nově i na lety mezi Rigou a Prahou, z jedenácti letů týdně pokrývají tyto stroje většinu. Foto: Jan SůraAirbus A220-300 nasazuje aerolinka nově i na lety mezi Rigou a Prahou, z jedenácti letů týdně pokrývají tyto stroje většinu. Foto: Jan Sůra

Dozorčí rada lotyšského dopravce  airBaltic schválila novou strategii pro jednu z nejrychleji rostoucích aerolinek v Evropě. Plán počítá s tím,

Dozorčí rada lotyšského dopravce  airBaltic schválila novou strategii pro jednu z nejrychleji rostoucích aerolinek v Evropě. Plán počítá s tím, že provoz se vrátí na předkrizovou úroveň nejdříve v roce 2022, firma chce ale urychlit dodávky objednaných Airbusů A220-300.

Schválení nového plánu s označením Destination 2025 CLEAN oznámily aerolinky v tiskové zprávě. Podle dopravce jde o reakci na současnou krizi způsobenou pandemií koronaviru.

Změny v letecké dopravě vyžadují i zásadní změny v našem rozhodování,“ řekl šéf aerolinek Martin Gauss.

Firma počítá s tím, že v příštích letech nejprve zredukuje svoji flotilu na 22 letadel Airbus A220-300. Od roku 2022 má počet letadel postupně růst až na 50 A220 na konci roku 2023.

airBaltic současně jednají s Airbusem o urychlení dodávek nových letounů. Lotyšská společnost, která získala nedávno vládní podporu navýšením základního jmění, uzemnila většinu letadel. Gauss věří, že po krizi projde trh velkou proměnou a cítí proto možnost získat větší tržní podíl. Firma už dříve uvedla, že plánuje expanzi ve Skandinávii, se současnými potížemi Norwegian takový krok dává ještě větší smysl. V Norsku už požádal o ochranu před věřiteli také regionální dopravce Braathens Regional Airlines.

Pro expanzi bude mít airBaltic zřejmě vhodné letadlo: Airbus A220 zajímal aerolinky ještě před vypuknutím krize. Vzhledem k očekávanému poklesu počtu cestujících může být najednou menší letadlo s nízkou spotřebou podstatně vhodnější než například větší letadla typu A320 či A321. Dopravce už oznámil, že vyřadí všechna jiná letadla a bude létat pouze s A220. „Půjde o ideální letadlo pro trh po této krizi. Nechtěli jsme do další krize jít s letadlem, které bude příliš velké,“ míní Gauss. „Budete mít radši letadlo se 145 sedačkami nebo větší se 186 místy? Odpověď je jednoznačná,“ říká Gauss.

Odpověď částečně poskytují americké Delta Air Lines. Zatímco většinu letadel už firma uzemnila, v provozu zůstávají všechny A220.

 

 

Tagy airBaltic
9 komentářů