AirBaltic jdou proti trhu. S Airbusem jednají o urychlení objednávek A220
Stý Airbus A220-300 odlétá z Mirabelu. Foto: Airbus
V době, kdy většina aerolinek řeší s výrobci letadel, jak co nejvíce odložit dodávky nových strojů, rozhodlo se vedení lotyšské
Každá krize je loterie… Pro někoho konec, pro někoho velká výhra. Bohužel předem nikdo neví, který postup bude lepší.
Tahle hra AB může vycházet jen do chvíle, nežli všichni přeživší se spojí proti dravci. Lze si těžko představit, že ostatní typy letadel odkráčí dlouho před opotřebením na hřbitovy. Budou vozit min. cargo a kombinované přepravy za ceny dotované skrytě státy a výrobci letadel, dílů a služeb – a tím komplikovat business model a koncept AB. Je těžké si představit, že odlehlá místa ve Skandinavii, závislá na podpoře a dotacích států, regionů i obcí, bude létat jen AB.
Korona tu bude cirkulovat zdá se dlouho a koupáctví, pendlerství i masové utralowcostování budou čekat překážky.
Nemá vůbec cenu spekulovat v diskuzích, trh rozhodne, která rozhodnutí byla správná a která nikoliv.
Proč kafemlejnkujete o trhu, když jde v mém postu o dotace? I např. Ryanairu dokázali znepříjemnit letání:
https://www.france24.com/en/20181109-france-grounds-ryanair-plane-force-subsidy-repayment
To sice ano, ale když máš unifikovanou moderní flotilu, vhodnou velikost a nejnižší náklady na sedačku, tak už to samo o sobě je slušná konkurenční výhoda. Pokud bude potřeba AB skrytě dotovat, tak nebude potřeba tolik jako u ostatních aerolinek.
Lotysska vlada zabezpecila financnu pomoc 36 milionov EUR, plus garantuje financne zaruky do vysky 150 milionov EUR. Zaroven Air Baltic uz prepustil 400 zamestnancov. Posadky ( piloti) B737 a Dash Q8-400 su vsetci prepusteny. Copiloti z A220-200 vacsinou tak isto. Kapitani su podla seniority degradovany na copilotov, s preferenciou nechat si len mieste ( pobaltske) posadky.
Takze vyjadrenia pana Gaussa treba brat podobne ako ineho pana MOL s rezervou.
Nie vsetci ludia z 737 a Dashov su prepusteni to je mylna info.Prepustalo sa podla seniority listu a nizsie boli vacsinou mladi capt z Dashov alebo 737,lebo vacsina ludi s vyssou senioritou uz bola na A220.Aspon toto bolo fair a transparentne oproti inym firmam ako napr. CSA kde sa v minulosti vyhadzovalo podla ksichtov a kamaratstva.
Tohle je velmi chytré. Aerolinka může hodně expandovat. To samé se dá očekávat i u aerolinek typu Wizzair a Ryanair – prudká expanze a obsazení trhu po zkrachovalých aerolinkách, A320 a B737 jsou pro to ideální letadla, stejně jako v té řídce obydlené Skandinávii A220.
Nevím jak pořídí v budoucnosti Ryanair s těmi MAXy.