AirBaltic bude poprvé létat s A320, očekává silnou poptávku po létání

A320 společnosti AvionExpress. Foto: Maarten Visser from Capelle aan den IJssel, Nederland, CC BY-SA 2.0 / Wikimedia CommonsA320 společnosti AvionExpress. Foto: Maarten Visser from Capelle aan den IJssel, Nederland, CC BY-SA 2.0 / Wikimedia Commons

Čtyři letadla na ACMI pronájem budou umístěna v Rize, Tallinu a Vilniusu.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Přijde mi trochu zvláštní, že na jedné straně půjčují letadla i s posádkou Swiss a na druhé straně si pak sami musí půjčovat jinde, protože jim to chybí.

TOM

je to dáno hlavně kapacitou, do 220 narvou okolo 150 lidí, do 320 180, tudíž se to vyplatí všem, pro ně využijí menší letadla na kontraktech jinde a pro sebe si pujči větší na léto, kdy to nejvíce potřebují :))

Jan

Já chápu, že jsou situace, kdy se jim tato na první pohled trochu absurdní situace může vyplatit.

Nicméně tím jistým způsobem zpochybňují svou strategii jednotné flotily. V tomto případě očividně není nejlepší mít jen jeden typ letadla, protože občas je potřeba i něco většího.

Lukáš F.

Nezpochybňují. Oni mají pořád jenom jeden typ z pohledu posádek a údržby. A když potřebují něco většího, tak si to pronajmou komplet bez starostí. ACMI = letadlo, posádka, údržba a pojištění.

Jan

Bez starostí nerovná se bez nákladů. Budou platit posádku a údržbu dvou typů – A220 a A320. Akorát ty náklady na A320 jsou holt skryté v pronájmu. Pokud je to dočasné, tak to asi dává finančně smysl. Já neříkám, že je to špatně. Ale tvrdit, že mají pořád jen jeden typ je trochu mimo, protože v praxi mají typy dva. Akorát ty náklady na ten druhý účetně schovali jinam.

TOM

Nikdy ale nebudou mít 2 typy – toto je jen ACMI pronájem, což je jen pujčení letadla na dobu kdy se jim to vyplatí a kdy na tom mohou vydělat více. Toto praktikuje mnoho společností a je to pro ně velmi výhodné. Před covidem toto dělalo i ČSA a stále dělá i SMARTWINGS. Jednotnou flotilu mají, jeikož se o 320 nemusejí vůbec starat, je to problém a starost ponajimatele – tedy ACMI společnosti.

oja

Vy jste mimo. AirBaltic platí posádku a údržbu skutečně jen pro A220, tedy jeden typ. Vemte to jednodušše: Když dopravce X bude mít 30 strojů A220 (a žádné další) a dopravce Y 30 strojů A320 (a žádné další) a formou ACMI si vymění 10 A220 za 10 A320, vydělají na tom obě strany – zatímco podle Vás by obě prodělaly, protože by se obě musely starat o dva typy letadel. Ne, každý z dopravců se bude stále starat jen o jeden typ, ale oba budou mít pro provoz k dispozici dva typy, které budou moci nasazovat podle vytíženosti jednotlivých letů.… Číst vice »