AirAsia proškrtala objednávku na A330neo, koupí 30 A321XLR
Airbus A330neo pro AirAsia. Foto: Airbus
Největší zákazník Airbusu na model A330neo jen krátce po převzetí prvního letadla zredukoval své plány na počet těchto letadel. AirAsia
Rozumí někdo pro jakou trasu Air Asia letadla v takové kvantitě zvolila? Na lety do Evropy má XLR, pořád moc krátký dolet. 8700km z Bangkoku znamená dolet jen do střední a východní Evropy. Nejzápadnější metropole je Praha. Při letech z Kuala Lumpuru či Manily do Evropy nedoleti. Pro lety do Asie stačí standard A320neo.
„The A321XLR also gives AirAsia X an advantage when it comes to exploring opportunities to operate non-stop flights between Southeast Asia and secondary cities in countries like Australia, China and Japan,“ AirAsia said.
Pokud si vezmete dolet A321XLR z Bangoku tak v té oblasti budete lidi počítat na na miliardy. Rychle jich příbývá a dost z nich bohatne, takže se pro ně létání stává dostupným. Určitě se tam najde dost měst přes milion obyvatel bez přímého spojení.
Andrej to nějak špatně domluvil, tu linku do Prahy. Asi bude muset nabídnout 75% slevu pro studenty a důchodce!
Pak ovsem bude muset na tu linku někdo nasadit triple-daily A380 😀
Jo jo. A operovat to bude Leo Express.
Andrej sice řekl 26. října, ale zapomněl zmínit rok 🙂
Estébák prostě zase lhal.
A321XLR byla od Airbusu trefa do černého.
Jak se to vezme. Výroba A320 family je vyprodaná na dlouho dopředu tak jako tak.
Naopak A330neo se moc dobře neprodává, asi by Airbus byl raději, kdyby se objednávky nějak lépe rozložily mezi více typů.
Rádi by byli zejména akcionáři Airbusu 🙂
Tak ona se dobře neprodává pouze díky dumpingovým cenám Boeingu za B787. A u Airbusu si (věřím dobře) spočítali, že se jim vyplatí se cenou nepodbízet.
Ono ty objednávky přijdou. Takový Austrian bude muset brzy nahradit celou flotilu B777 a B767 a v tom případě by kombinace typů A330neo-800 a -900 byla ideální.