Air New Zealand zjišťují hmotnost cestujících na mezinárodních letech

Premium economy na palubě Air New Zealand. Foto: ANZPremium economy na palubě Air New Zealand. Foto: ANZ

Zdravotní statistiky ukazují, že Novozélanďané jsou stále těžší.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal Štěpán

Ale připravuje se ještě jiné řešení. Momentálně se jeden subjekt zabývá vývojem a testováním „inteligentního sedadla“ s integrovanou váhou, která by měla být schopna zvážit každého cestujícího s přesností na 0,05 kg a předávat data automaticky do modulu v FMS. Piloti by dle reálného (nikoliv statistického) zatížení mohli pak upřesnit těsně před startem load sheet, což by vedlo k dalším znatelným optimalizacím. Zejména pokud se letadlo pohybuje blízko provozních limitů jako hranice maximálného bezpečného doletu, výpočet vzletové délky na vysoko položených RWY a/nebo za extréměně vysokých teplot. Pravá hmotnost cestujících je jediným slabým článkem. Vše ostatní se už dnes exaktně… Číst vice »

Patrik

Především by měli vnitrostátní lety zrušit, jsou zbytečné. Ale když už někdo musí letěl, dal bych mu váhový limit 70 kg a jinak neletí. Přece ten kdo se stravuje normálně, bez masa a vegansky se k takové váze neprožere, jako ten, kde se denně musí naprat steakem a ničit při tom planetu.

Gunduľ neubiješ

Prosím, nechte na sebe adresu, pošlu Vám mapu Nového Zélandu. Možná pochopíte, že vnitrostátní lety jsou na některých místech nevyhnutne.

Mysel

Tyhle fanatiky nezajima ani fyzika. Myslite si, ze je bude zajimat zemepis?

Joe

No jo, a nejlépe aby jezdil meziměsto na kole, co? A pokud chlap nemá pod 170 cm tak míň jak 70 kilo nebude mít ani omylem a ani se nemusí přežírat. Se probuď ze sna trolle.

Jan

Zajímalo by mě, které aerolinky či národy v nich cestující průběžně hubnou…

Mysel

Podobne zjistovani prumerne hmotnosti jednou za cas dela kde kdo. Podle neceho se ty hmotnosti PAX pro kalkulace museji stanovit, ze ano.

Libcha

„Vážení cestující, …“

Lukáš F.

Upřímně nechápu, proč vážení všeho a všech není v letecké dopravě standardem. Od hmotnosti se odvíjí výkonnostní parametry letadla, množství paliva, vzletová rychlost… je to něco s přímým vlivem na bezpečnost letu. A vůbec bych se nedivil, kdyby se hmotnost cestujících lišila například v závislosti na ročním období, v zimě každý nosí těžké zimní bundy a kabáty, v létě ne…

Lord Pitzbudka

Tak ono se (ne) váží. Aerolinky , aby se z toho neopupínkovali, mají průměrné hodnoty pro cestující, a z žěch to počítají (kluk, holka, dítě).

A zatím jim to docela sedí – Lufthansa dělala velký průzkum reálných průměrných hodnot, a vyšlo jim, že třeba v zimě 2022 vážil průměrně chlap 84,5 kilo (v provozu, ne v tom, s čím počítají). Což v podstatě odpovídá tomu, s čím aeerolinky počítají pro průměrného chlapa při počítání load sheetu.

pzag

Protože je to jednodušší a statisticky vám to prostě vyjde. Jde jenom o tom, mít správně stanovené průměry.
A ano, jsou společnosti, které používají jiné váhy v létě a v zimě, jiné váhy pro pravidelné linky a chartery a ještě to záleží, z které destinace to máte.

Viki

Víš proč? Protože by se zjistilo že třeba B738 by byl o 2-3 tuny těžší a při letech kolem 5 hodin by nepobral buď všechny kufry a nebo 18pax. Této pravdy se každý bojí.

Bohdan

Vazeni cestujicich pred nastupem do letadla a rozesazeni pro vyvazeni jsem zazil zatim jen jednou – Mokulele Airlines, let s Cessna 208EX Grand Caravan. Hezky zazitek 🙂

Jinak co takova chybna kalkulace vahy muze zpusobit si lze precist treba zde:
https://www.washingtonpost.com/archive/politics/1986/02/15/crew-miscalculated-weight-of-plane-before-gander-crash/f3ee158b-1961-48d9-b830-b7d94700e09e/

Původní Aleš

Už to několik let nedělají. Možná si někdo stěžoval na ztrátu soukromí. Předpokládám že to teď dělají odhadem od oka.

Původní Aleš

Nebo se ptají při check-inu. Neletěl jsem s nimi tak rok, přesně si nepamatuju. Každopádně ale už neváží. Ale pamatuju si, že v roce 2010 vážili.

Martin

Sedadla se zmenšují a váha se zvětšuje 😉

Mickey

Nic divného, jeden díl Leteckých katastrof se jednou nehodou zabýval, že tabulky počítaly s jinou průměrnou váhou cestujících, letadlo bylo těžší než si piloti spočítali a spadlo.

Jindřich

To byl tuším let, kdy bylo plné letadlo vojáků.