Air New Zealand zavede na palubách letadel lůžkové kabiny pro cestující v ekonomické třídě

Maximální doba pronájmu lehátka má být čtyři hodiny, cenu dopravce zatím nezveřejnil.
Letecká společnost Air New Zealand (ANZ) představila nový koncept možnosti létání na dálkových linkách. Do Boeingu 787-9 Dreamliner v rámci modernizace interiéru instaluje i lůžkovou kabinu SkyNest. V ní bude nabízet spánek v horizontální poloze na pár hodin pro cestující z ekonomické třídy.
Jde o součást velké proměny paluby dreamlinerů novozélandského dopravce, v rámci které dojde také k instalaci nové třídy Business Premier Luxe a Business Premier. Podle dopravce jde o reakci na požadavky zákazníků, kteří chtějí během letu pohodlně spát. Nové uspořádání paluby má být v letadlech od roku 2024.
„Umístění Nového Zélandu nám přináší unikátní příležitost být lídrem v oblasti proměn ultradálkových letů,“ řekl šéf ANZ Greg Foran. Podle něj je čím dál důležitější, aby lidé po dlouhém letu byli odpočinutí.
Skynest míří na cestující v ekonomické třídě, kteří o pohodlném spánku v žádném letadle nemohou příliš mluvit. Nově dostanou možnost alespoň na pár hodin si lehnout v horizontální poloze. Zpočátku půjde o kabinu se šesti lůžky s možností pronájmu na čtyři hodiny. Kolik bude pronájem lůžka v buňce stát není zatím jasné. Lůžka budou umístěna nad sebou, budou vybavena lůžkovinami, zásuvkami, klimatizací a závěsy, aby pasažéři měli soukromí.
Po modernizaci interiéru budou dreamlinery létat ve dvou různých konfiguracích. Buď s osmi nebo čtyřmi sedačkami Business Premier Luxe, 42 nebo 22 Business Premier, 52 nebo 33 Premium Economy a 125 nebo 213 sedačkami v ekonomické třídě.