Air Malta končí, vláda založí nového dopravce KM Malta Airlines

Airbus A320 v barvách Air Malta. Foto: Letiště PrahaAirbus A320 v barvách Air Malta. Foto: Letiště Praha

Byznys model nového dopravce má být realističtější.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
omar

Další důkaz toho, že za čím stojí stát, to stojí za …..

Jarda

Chápu, že jako ostrov to nemají jednoduché jako my, že si můžeme do tří hodin dojet na jakýkoliv odlet do Mnichova nebo Vídně, ale nebylo by pro Maltu finančně výrazně lepší, kdyby si pro klíčové destinace (Londýn, Paříž, Vídeň, Frankfurt, Amstr … co mě tak rychle napadá) dohodli dotaci s nějakou aerolinkou (nebo aerolinkama), která jim to bude denně rotovat … a zbytek nechali na volném trhu nebo cestovkách? Na Maltu není žádný byznys provoz (pominu-li kongresy), 95% kaštanů budou koupáci … Nevím, ale dopadnou jak Italové … a vlastní letecká společnost bude jen nekonečně hluboká díra na peníze …

Apex

No, s dotací pro letecké společnosti to není tak jednoduché, na to jsou v rámci EU přísná pravidla a protože jsou ostrov, tak je pro ně spolehlivá dostupnost dost zásadní. Navic na Maltě asi nemají ten pocit, jako tolik nadšenců tady, že nejlepší je živit cizí letecké společnosti (a u nás ještě i okolní letiště…). Když už do toho budou dávat peníze, tak je ze strategického hlediska určitě výhodnější, aby to měli pod kontrolou. Ostatně Slovinci by mohli vyprávět, jak těžko nahrazují Adrii… i s nabídkou dotací.

libcha

Já moc nechápu tenhle podnikatelský trik:
– jméno se změní
– zaměstnanci se převléknou a podepíšou nové smlouvy
– všechno zůstane jak bylo
… a dluh jakýmsi kouzlem zmizí?

A bonusová: … a z neperspektivní, permanentně se zadlužující firmy se stane perspektivní?

Tomas

Dluh zmizi – zustane na te puvodni spolecnosti, kde uz nikoho netrapi (krome veritelu).

Zalozi novou, bez dluhu. a za par let si to zopakuji. Ostatne, Alitalia si timhle prochazela nanekolikrat

Jan

Kde vezmou letadla, pokud ta původní prodá konkurzní správce na uspokojení věřitelů?

Jan

Aha, takže oni žádná vlastní nemají, chytré jako ČSA…

Mysel

V Italii to funguje dlouhe desitky let. Na Malte to klapne urcite taky. ;o)

Ivan_pha

Fakt nepoučitelní 🤣

Avoda

Tady se někdo evidentně inspiroval v nedaleké Itálii…

Avoda

… a zapomněl, že dělat stejné věci stejným způsobem, ale věřit přitom v jiný výsledek, je jedna z definic bláznovství.

Gajda

Nefungovalo to, nefunguje to a fungovat to nikdy nebude. Aerolinka, co lítá jen po Evropě s pár letadlama má oproti konkurenci brutální náklady a nemá čím oslovit lidi. Dnes hraje prim cena a tu nemůžou mít nejnižší, pokud u toho zase neprodělají miliony euro.

Jiný Petr

Nesouhlasím. Neb to by znamenalo, že by už existovaly jen nízkonákladové společnosti. A tak tomu není – jsou pořád i plnohodnotné letecké společnosti. Existuje pořád početná skupiny cestujících, kterým nejde jen o cenu. Např. ti, kteří létají služebně – tam je často výhodnější letět normálními společnostmi, protože v případě potřeby změny (zpoždění jiného letadla; prodloužení jednání a tak jiný čas odletu) Vás to u nízkonákladovky vyjde mnohem dráž, pokud se vůbec rozumně v daném čase a místě dostanete, kam potřebujete. Navíc často letíte i s nějakými zavazadly, nejen batůžkem. Kdyby ČSA svého času nesmyslně nenakupovala letadla, ale „opečovávala“ by si… Číst vice »

Tomas

Doporucil bych vam se přesunout do reality 20. let 21. stoleti 🙂 Firmy nekupuji flexi letenky, kupuji to nejlevnejsi, co je v danou chvili. Klidne lowcost, pokud leta do dane destinace. A ta skupina cestaku, kterym se kupuji flexibilni letenky je natolik mala, ze vam neuzivi ani modylek letadla. Natoz aerolinku. Schvalne, reknete, kolik v poslednich deseti letech vzniklo v Evrope “klasickych” spolecnosti a soucasne vydrzely na trhu dele, nez par mesicu. Bude to nejspis nula. S “klasickou” spolecnosti na zelene louce dnes nemate sanci. Trh je saturovan, stavajici velke aerolinky vas prevalcuji velikosti sve site. A ins lowcostem budete… Číst vice »

Jiný Petr

Tak holt pracuji (v 21. století) už ve 3 firmě, která se nepřesunula do 21. století. Kupodivu ani jedné firmě se nevyplácelo (nevyplatí) zaměstnancům pořizovat letenky u low-cost společností. Velice často vyjde letenka u low-cost dráže než u klasické – ano, jeden z důvodů je ten – že o letu se rozhodne jeden či tři dny předem, někdy týden, výjimečně 14 dní. Ani jednou jsem nezažil, že bych věděl měsíc dopředu, že se někam poletí. Natož půlroku dopředu – to bychom se asi dostali na nižší ceny. Dost často se u všech 3 firem měnil čas zpátečního letu – někdy… Číst vice »

David

On si mysli, ze vi vse. Vas nazor je spravny.

Jiný Petr

A ještě bych měl jeden dotaz – zda tato tvoje filosofie platí jen pro letenky nebo i jiné druhy dopravy? Třeba železnice, bus? Já jestli mám očekávat, že vyšší třídy vlaků či busů se brzy zruší, protože každému jde o cenu, protože jinak se to přece neufinancuje.,

Průvodce původní Aleš

Můžete vyjmenovat ty plnohodnotné letecké společnosti, které létají jen po Evropě a současně nelétají jako Základní dopravní obslužnost (tedy nejsou „dotovány“ státem nebo samosprávou)?