Air India uvízlo porouchané letadlo v Rusku, cestující přespávají ve škole
Boeing 777-200LR společnosti Air India. Foto: Chris Lofting / Wikimedia Commons
Na dodávku náhradních dílů pro opravu motoru platí sankce, dopravce posílá pro cestující jiné letadlo.
Magadan ne asi nejizolovanější ruské město se 100 tisíc obyvateli. Nejbližší větší město Jakutsk je asi 1800 km po převážně nezpevněné kolymské trase a druhé nejbližší město Čita je o dalších 2000 km dál…
Jsem zvědav, kolik lidí s americkým pasem tam zůstane 🙂
Dobře jim tak , nemaj přez Russkej Raich létat . Vstupují do rizika a embargo znají . Tak at si to užijí…
Air India to vi, jen nevim jestli to vi napr. Bill Johnson co leti do Indie na dovolenou. Pul bidy pokud se clovek jmenuje Suresh Sharma a byl navstivit rodinu, byt ma i americky pas.
A teď je otázka, jesli Jirka ví, že v Maďarsku … a tudíž by s Regiojetem do Chorvatska jezdit neměl.
Pres Rusko leta Air India, Air China, Emirates, Qatar airlines, Cathay Pacific a mozna i dalsi. Vetsina jejich pasazeru pri koupi letenky ani netusi, ze poleti pres Rusko a v pripade divertu muzou mit problem. Neni bez zajimavosti, ze dnesni let AI173 DEL-SFO pres Rusko neleti (mozna jenom vhodny jetstream nikoliv umysl).
Zbytečně to dramatizujete. Přes různá „ne – zrovna – úpně – friendly“ území se lítá běžně po celém světě, a nikdo to neřeší.
Namátkou – třeba Irán, Pakistán, Myanmar, Kuba, Venezuela jsou země, přes které se běžně přelétává. Přes tu Kubu pak dokonce běžně přelétavají i americké společnosti.
Tak on i Southwest léta i do Havany.
kubu z toho seznamu prosim vyhodte. nevim proc jsem zil presvedceni, ze americke apolecnosti maj od usa uradu zakazano letat na kubu? 🙂
pardon
Je ale zaujímavé, že Cathay na linke HK–Londýn ponad Rusko neletí, i keď by tým ušetrili asi 1000 km.
kdyby měli pořádné piloty, jak u Smartwings, tak to mohli dát aspoň do Vancouveru 😉
koukam, ze trapaci to tu stale ctou 🙂
Myslím že v tomto případě to není trapná poznámka. Kdyby na jeden motor doletěli do nějaké civilizované země, tedy pravděpodobně nejblíž do Sappora, tak by cestujícím i firmě ušetřili dost problémů. Ano, samozřejmě by to bylo velké riziko. A btw.na jeden motor letěli i piloti ANA a pokud se pamatuji dobře, tak právě z důvodu, aby nemuseli přistát na Sibiři.
A je vidět, že provoz tří/čtyřmotoráků má své výhody, bohužel se kromě vojenských už žádné nevyrábí.
No myslím, že lidé v tom letadle s americkým pasem teď nemají nejlepší pocit 😀
S Indickým pasem taky nic moc. Představte si to, máte u sebe obrázek Buddhy, Buddha je ozdoben svastikou, jste čornyj*, budete denacifikován… v Magadanu. Jak za Stalina.
*) „čornyj“ používají jako označení podřadných národů z jihu.
se jim divím, že létají přes sovětský svaz
Je treba ten americky schovat a vytahnout pouze ten indicky. Lide jen s americkym pasem maji horke chvilky, tak snad se dostanou domu. Mimochodem, na mozny divert na ruske letiste dlouhodobe upozornuji americke, ale i evropske (napr. let do Ciny) aerolinky, tak jsem jenom cekal az se to stane. Vetsina cestujicich, ale nebude mit ani tuseni a koupi si let s Air India/Emirates/Air China/…
Pěkně se k tomuto problému vyjadřuje kapitán Hecl ve své knize. Když jde o nouzové přistání na blízkém východě (Hlavně Irák/Irán) Tak je třeba se taky zamyslet nad tím koho máte na palubě. Letadlo plný Amíků/Izraelců tam posadit asi nechcete.
Dřív by mě ‚procházka‘ po Magadanu docela lákala, ale teď by se mi nechtělo z toho letadla vystrkovat nos a odevzdávat se ruskému ‚právu’…
mohli do nouzového letadla naložit díly, pak letadlo opravit a nazpátek by řekli, že bez cestujících přeletělo nouzově na 1 motor a nikdo by nic nepoznal.
Autobus s přehozeným motorek a zfalšovaných techničákem je možný například v Pakistánu. Zkusit to v letectví, tak máte po firmě.
tak zrovna v indii jsou takové vychytavky také zcela běžné, mimochodem naproti zákazu indie s ruskem obchoduje berou od nich uhli, naftu a snad i plyn, byli za to mnohokrát kritizováni. Aneb jak se říká, co oči nevidí, to srdce nebolí. Třeba tam propašují náhradní díly, ale nikdo se to nedozví, pak letadlo opraví v indii a bude to na pohodu.
Export tohoto není pod embargem. Jsou jen limity na max cenu. Indie to taky platí Rupiema s kterýma Rusko neví co dělat.
Air India bude muset poslat i mechaniky pochybuji že v Magadanu mají někoho na triple seven.
Copak o to, on by tam možná i někdo byl, vzhledem k tomu, že odtud léta SU do MOW s 777. Ale pokud ma indická 777 zůstat airworthy, tak musí v každém případě poslat své mechaniky s licencí, protože zasah neautorizovaným subjektem by vytvořil ještě větší problém, než teď mají.
Tak Magadan je díra, ale pořád to má skorem 100k obyvatel. To tam není dostatek ubytovací kapacity pro nějakých 250 lidí? Buď je to horší díra, než se zdá, nebo se na ně Air India vyprdla.
Na co hotely? Turistika patrně nulová, a pokud tam někdo jede na služebku, tak asi do některého dolu na zlato a bude bydlet v ubytovně přímo u něj.
Mate pravdu, neco malo tam je, ale je to mizerny. Dalsi rusky raj na zemi.
Magadan je mimo jiné bývalý sovětský pracovní tábor pro totálně nasazené, či rovnou určené k likvidaci – gulag. Takže ano, je to horší díra než byste čekal.
Tripadvisor tam pár hotelů vidí, ale asi jen tak z hodiny na hodinu ubytovat 250 lidí nezvládnou.
Možná roli hraje také to, že letiště je v reálu více než 50 kilometrů v polích za městem. Tudíž ono už jenom sehnat naráz dostatek kapacity na přepravu téměř 250 lidí do samotného města může být problém. Přeci jen je to východ Ruska, region netušených možností. 🙂
Na korbě, nějaký ZIL/Kamaz se najde…
když Rusko, tak pořádné 😉
10 starých maršrutek a od zavazadel jim někdo nezištně pomůže. 😆
Asi byly hotely plné turistů že západu (Moskvy).
Pokud to letadlo bude prázdné, tak by mohlo zvládnout nouzový přelet na jeden motor.
Kvůli poruše jednoho z motorů, tak na co má ty motory dva? Aby mohl pokračovat v letu a neuvizl na takto blbej místě
-pilot Smartwings
777 měl od uvedení schválení ETOPS 180 min. Boeing snad u vybraných řad nabízel ETOPS 330, ale netuším, zda to má Air India certifikované. Tak jako tak, do cíle by nedoletěl.
Další věc jsou předpisy a postupy. To, že fyzicky dokáže doletět na jeden motor, neznamená, že by měl, pokud existují bezpečnější alternativy. Pamatujeme Smartwings.
Do Japonska to má 1800 km, to by za 3 hodiny zvládl. Kdoví ale jak dlouho už na ten jeden motor letěl
Nad mořem… blbější místo na přistání v případě dalšího problému se vybrat nedá. To není Evropa, kde je každých 100-200 km letiště, ani Hudsonova řeka.
Od toho to ETOPS je, že nad mořem nebo tam, kde není letiště
Problém je, že ETOPS je k nejbližší vhodné ploše, není to x hodin kamkoliv.
Pak je otázka, proč se nevrátili do Ulanbátaru. Asi k tomu nějaký důvod měli, no… ?
takhle ale etops nefunguje. ETOPs neni opravneni letet X minut na jeden motor
Ale ale ale!
Vzdyt prece presne tohle tvrdi captain Samos aka P.V. ze Smartwings 🙂 🙂 🙂
Tak bud lhal on a nebo lzete vy? No kde asi bude pravda 🙂 🙂 🙂
Co to má společného s ETOPS?
nic 🙂 jen nekteri tu maj utkvelou predstavu, ze delam v tvs… a nejak z toho blbnou.
Ono to je složitější. Za prvé nevíme přesně co s motorem bylo, jsou situace, kdy jiné okolnosti takový dolet nedovolí (zvýšený odpor, kvůli mechanické závadě, ztráty kapalin atp.) , nad Japonskem také tento týden řádil tajfun, který zastavoval železniční dopravu, nevím jak nad Hokkaidó, ale počasí je taky vliv a třetí věc je, že pokud je v trase ETOPS vhodné letiště, musí se použít. Není to automaticky ta nejvyšší hodnota.
ETOPS neznamena, ze si muzou myrnix tyrnix letet bez motoru pres pul sveta. ETOPS jen znamená, že mohou letět do oblasti, kde to k nejblizsimu zaloznimu letisti je XXX minut.
Pokud mu vvprubehu letu selhal motor, tak je naprosto irelevantni, jaky mel ETOPS a v spuladu s letovou priruckou mel sednout na nejblizsim vhodnem letisti.
Raději spadnout, než přistát v Rusku.
Jsem si jistý, že být na palubě, byste to pilotům radil.
: – )
Link FR24 vede na mapy.cz