AFP: Stávka pařížské dopravy vychovala novou generaci cyklistů
Jízdní kolo v Paříží. Foto: Pixabay.com
Pro tisíce Pařížanů se každodenní používání jízdních kol, vynucené zprvu dlouhotrvající stávkou v městské a příměstské dopravě, stalo daleko méně
Navíc, pokud jsou to „ex-“ řidiči, tak určitě mají slušné povědomí o pravidlech silničního provozu, narozdíl od některých jiných cyklistů.
Chtělo by to stávku i v Praze.
Koukám (ilustrační foto), že mají frantíci taky velice „kvalitní“ asfalt.
Nějak podobně se rozšířila obliba kol v Nizozemí. V 70. letech, při ropné krizi, Saúdové stopli dodávky ropy na západ a tak se sedlo na kola. A protože Amsterdam má pro cyklistiku vhodné podmínky, tak se to ujalo natrvalo.
Moc se tam s těmi lidma mažou, začal bych je propouštět, páč oni ohrožují ekonomickou stabilitu státu a to byste viděli jak by ještě rádi přestali stávkovat.
Na některé lidi je holt potřeba bič 🙂
Ale Francouzi ten socialismus opravdu chtějí.
Tak na elektrokole člověk až tolik neshodí. Ale proč ne 🙂
No tak to aby začali stávkovat proti cyklistice, jinak jim v té MHD nebude nikdo jezdit.
Jezdili jsme takto za minulého režimu víceméně celá rodina. Ano, nebylo to špatné a v mnohém dokonce dosti uspokojivé, pokud nebylo počasí hodně špatné. Problém nastal s přibývajícími vozy. To začalo jít o život. Jinak bych patrně jezdil dosud, měl o deset kilo méně a dva tisíce za benzín a jízdné v kapse.
V článku je uvedeno „Každodenní velocipedové dojíždění“, ale velociped != kolo. Bylo by sice vtipné, kdyby většina pařížanů jezdila do práce na velocipedu, ale to asi není reálná možnost… 🙂
Tak ano, velocipéd nemusí mít jen dvě kola, a nemusí být ani stejného rozměru.
Spíš velociped != POUZE kolo. Ona je to množina různých šlapátek, do kterých kolo patří. Čili i kdyby všichni pařížané používali jízdní kolo, věta špatně není.