Aerolinky Smartwings podaly žalobu na výrobce letadel Boeing
Boeing 737 MAX 8 společnosti Travel Service před přistáním po dodávacím letu ze Seattlu. Foto: Letiště Praha
Česká letecká skupina Smartwings podala v USA žalobu na výrobce letadel Boeing. Uvedly to dnes Lidové noviny (LN). Důvodem je
A šup s nima do propadliště dějin… Bohužel, i bohudík
Co je UG jet?
Šimáněho oddělená firma co provozuje privátní lety s Cessnama.
Unimex Group Cessny
Stále výdělečná část Šimáněho leteckého byznysu , nespadající pod Smartwings, ale pronajímající aerotaxi letadla Smartwings..
Mně opravdu nepřestává udivovat, jak jsou lidé zlí…..Letecké společnosti napříč celým světem dostávají finanční injekce a tady má pořád někdo pocit, že to bude platit ze “svého”. Lidé! Platíte různé věci a mnohdy mnohem horší. Myslete na lidi ve společnosti. Opusťte ten typický český náhled na danou věc. “Mě se to netíká” ať to padne. Ano Wizzair, ano Ryanair, rok dva budete létat za stokoruny, ale pak si to tvrdě zaplatíte. Babička a dědeček, co neudělají online check-in budou pak na letišti velice smutní, neboť je odbavení bude pravděpodobně stát půlku důchodu. A bezpečnostní standardy? Prosím Vás? Pokud by SW… Číst vice »
Tak teď jsem se rozbrečel…fakt že jo!
Hm, takže podporovat poločínskou společnost….. Možná tp u některých osob je o zlobě a závisti ale u mě je to tak, že stát nemá dost peněz pro všechny tak by měl podporovat domácí společnosti…Navíc víme odkud COVID přišel že….
Bože co to je tohleto????
Na čem jedeš?
Nenávist, nenávist. No nic. Tak hlavně, že ta dle Vašeho názoru “poločínská” společnost zaměstnává Číňany. Společnost platí daně v České republice úplně stejně jako ostatní společnosti. Její zaměstnanci jsou v drtivé většině Češi, kteří tu taktéž platí daně. Takže jaká Čína? Nemluvíte pravdu, ale to pro Vás zjevně není tak zásadní. Přeji pěkný den!
Nemluvíte pravdu vy
2018…daň 0Kč
2017…daň 2,9M Kč
viz. justice.cz
Ano, jsem patriot a myslím že by se mělo pomáhat českým subjektům…
Co je komu po daních ? Já z jejich daní nemam ani korunu, jiné firmy také platí daně a nedostanou nic 😀 omg proč já 😀
Za tenhle přístup si mohou sami svým chováním a sorry jako, jejich ceny 3x 4x vyšší než u Ryan a Wizz, i kdyby Wizz nebo Ryan nadrazil 2x pořád je levný. Udivuje mě tohle že se jich (miliardářů) někdo může zastávat, pokud u nich pracuješ tak je mi to líto, tvůj drobkodárce stejně na tobě šetřil (plat vůči rizikům) a tudíž bude lepší když se ponechá jeho osudu.
tak určitě
IOSA = skoro 100% nutnost/ podmínka ACMI pro EU dopravce, tak proto hlavně IOSA.
Nestraš.
Dobrá vysvětlím Vám to Vašimi termíny: Nikdo z diskutujících není zlý, jen pan miliardář Šimáně je zlý pan podnikatel, který neprodá žádnou ze svých výdělečných firem, aby zaplatil své věrné zaměstnance ve Smartwings, neb chce vydělávat a ne dělat charitu. BTW – víte o nějaké jeho filantropii? Babička s dědečkem si s sebou vezmou vnoučata nebo děti a ti vyřídí letenky s RYR atd. za ně. Safety audit nevidí vše, na ukázkovém letu se asi určitě neletělo na jeden motor. 😉 A že konec Smartwings tvrdě zaplatíme? Kam Vás vede slepá vášeň, tvrdě bychom ho zaplatili ze svých daní do… Číst vice »
Ve vážných problémech už je, nebo během podzimu bude 7/10 českých občanů. EGAP je postkomunistická instituce, zajišťující miliardářům beztrátovost v těžkém období.
Kdybych svého času nezažil jednání v TS, kde jedince považují za méně než lejno, pak bych za současné ekonomicko-zdravotní krize uvažoval stejně. 900 mil. CZK potřebují na jak dlouho? O jakou částku si řeknou k sanaci ztrát příště? Kdo to zaplatí? Máma samoživitelka a nebo chromá babička o holi?
Ano všechny, ECA (Export credit agency) jsou postkomunistické instituce. Hlavně ty v kapitalistických zemích. 🙂
Asi moc nemáte ponětí jak tyto instituce fungují co?
Něco jiného je podporovat export třeba do Indie nebo Brazílie či Peru nejlépe u nás vyráběných a vyvinutých celků a něco jiného je podporovat SW kterou nahradí na hned někdo a za čtvrtinovou cenu , je to jen cenově nadstandartní přesto nestandartně poskytovaná služba. To je mi líto spíše příležitostných dopravců s busy. Ale podporovat ČSA/SW mi připadne jako lít vodu do hnoje.
Nejhorší na tom je to, že za velkou část problému může aktuální socialistické zřízení. V normálním světě by měli lidi dostat zaplaceno pouze za odvedenou práci. V momentě, kdy nastala karanténa, měli být lidé okamžitě bez práce a měl se o ně postarat stát, protože si platí sociální pojištění. Firma by přežila a jakmile by byla potřeba, tak by lidi opět najala. Takto se stane jen to, že firma padne a lidi budou bez práce.
Vítejte jen krůček od reálného eurokomunismu!
blabol mesice 🙁
Ivy = Vlaďka Dufková? 😀
Konecme bude do konkurzu aspon nejaky majetek. Docela dobry tah.
Konecne to udelali. Jedina sance,jak vse zachranit. Boeing musi platit…
Já doufám že se tak nestane a že dříve padnou :D.
To je dost pravdepodobne. Ale Smartwings vzdy budou letat jako charter. Jen se snizi stavy a pocet letadel. Tot vse.
To by asi museli celou aerolinku zavčasu nějak „šikovně“ rozporcovat ne? Obávám se, že se současnou čínskou účastí to nebude tak jednoduché.
Fakt si myslíte, že americký soud ve sporu s nevýznamnou českou firmou potopí jednu z největších firem USA? Stačí 3 měsíce počkat a není co řešit. Zajímalo by mne přesné znění leasingové smlouvy. Kdo nese odpovědnost, že předmět pronájmu není způsobilý provozu.
Smartwings vychazi z toho, ze jine aerolinky uz zalobou ziskaly od Boeingu dohodu a penize. Myslim ze Norwegian byli uspesni. Stejne tak brazilska aerolinka.
Smartwings zatim v jednani byli hodne neuspesmi s Boeingem, tak musi podat zalobu.
Pokud vím, tak Norwegian jim zrušili kontrakt na 97 letadel a dali je k soudu. Výsledek jsem zatím nezaregistroval. Ale Norwegian je úplně jiná liga vzhledem k počtu letadel. Jinak žaloba Smartwings legalizuje pohledávku (byť spornou) a zvyšuje tak aktiva společnosti. I při snížení ocenění na čtvrtinu to dává pořád 0,5 miliardy do aktiv. Navíc pohledávka se dá postoupit (a třeba pak započítat 😉), tak jsem zvědav, kdo nakonec ten Boeing bude žalovat a jestli se ve výnosech najednou neobjeví mimořádný výnos. Pořád se zřejmě zkouší jednat o tom úvěru.
Jen upřesním. Norwegian zrušil kontrakt na 93 B737MAX a 5 B787. Současně firma podala žalobu na společnost Boeing s cílem získat zpět předplatby za tato letadla.
Tui získal od Boeingu cca 300m eur. Niméně vyčíslené náklady jsou 370m. SW zřejmě nechce na podobné snížení na rozdíl od Tui přistoupit.
Pojďme si to shrnout. 1. Boeing už jedná s SW rok a moc se do toho nehrnou a stejně tak se potáhne i soud, kterého se SW ani nedožijí. 2. Jirka do toho nedá ani cent jelikož moc dobře ví že by z něj byl brzy milionář. 3. Číňan také nedá ani korunu, protože je jasné už dávno že tahle firma je jen černá díra. 4. A banky když vidí jejich čísla tak se také obrací jako ventilátor stejně tako Schillerová, která jen koukla, viděla a vzala rozum do hrsti tenhle cirkus nepodpořit. Podtrženo sečteno levnější je nechat firmu padnout… Číst vice »
Presne tak. Nejvyssi cas aby zdejsi charterovy trh prevzal Ryanair s Wizzairem, kteri si zde udelaji bazi desitek letadel. Konecne budou cesi letat (nejen) na dovolenou za mnohem nizsi ceny, ale zaroven i ve vyssim komfortu. A ne jako s hladolety OK/QS
Nebaví mě vám to pokaždé a už půl roku opakovat, ale Wizz air chartery neprovozuje a ani nehodlá.
Proto tam je napsano “nejen na dovolenou”. Tzn. ze Wizzair je hrave nahradi na tech jejich pravidelnych linkach
Tak to může dávno. Nic jim nebrání.
a kdy se těch desítek letadel dočkáme? To vidíte v kouli taky? 😀 žeru tyhle naivní myšlenky 😀 O další důvod, proč si pročítat ty diskuze…
Prosim vas v kterem hangaru tu bazi udelaji ? Myslim ze by to zajimalo nejednu fimu, ktere se leta neuspesne snazi po letisti dostat povoleni na stavbu hangaru.
Ono americké soudy nejsou české soudy. Problém žaloby je, že to něco stojí.
On se toho rád nějakej místní právník ujme i zadarmo… Pokud v tom vidí možnost tučné provize…
Krásně a jasno shrnuto.
Podle informací HN minulý týden nabídlo vedení firmy části ještě nepropuštěných zaměstnanců, že by jim na zimní období dočasně zprostředkovalo jinou práci. Takže vy co mínusujete praci v Uni Hobby tak zřejmě půjdete na pracák.
A nebo dělat překladatele. Anglicky umí. Řidčák na auto mají a zaškolení na tramvaj není nijak složité v porovnání s letadlem. Tím chci říct, že skladník není jediná práce, ikdyž někteří by jim asi přáli to nejhoší, protože se předím měli dobře.
Část letadel včetně posádek pronajimali pravidelné do zámoří pro lety z USA, Kanady do Karibiku.
Takže se něco podobného může opakovat i nyní.
Tam mají svých problémů, nemají letos zájem.
Jak je nesnáším, tak je začínám litovat.
Zaměstnanci by mohli jit pracovat do golfového resortu nebo do řetězce Uni Hobby pana Šimáněho.
Jestli vubec bude za par mesicu nejaky smartwings existovat?, mozna se tato firma ani nedozije soudniho verdiktu.
Na to dle myho boeing dost spoleha. 🙂
A případný krach SW na případných soudem uznaných povinnostech Boeingu něco změní?
mozna krachne, ale krachem firma neprestava existovat. spolecnost pak jeste “v likvidaci” existuje klidne radu let.
nastupuje insolvencni spravce … a pripadna vyhra v tomto sporu je velice vitanym obohacenim konkurzni podstaty.
Přesně. Tak bych to viděl jako cestu. Jen v trochu „normálních“ obchodních vztazích je, s tím co bylo naznačeno výše v článku, tedy žalovaný věděl a přiznal již dopředu pochybení, ještě s životy ohrožujícím aspektem, pro Boeing toto vážný problém… Ale v zemi demokratičtější než kdekoliv v tom zbytku usurpátorského světa to může dopadnout trochu jinak… Spravedlivěji… Všichni Ti Apačové, Mohawkové a obdobní nepřizpůsobivý by mohli o velkém bílém bratru na Potomacu asi vyprávět celé hodiny…
To je samozrejme pravda.
Nicmene pochybuju dost o tom ze insolvencni spravce bude z podstaty veci resit kazdej $.
Ten bude chtit uspokojit co nejvic veritelu nejakou moznou castkou a nebude travit soudem s boeingem 5 let aby vysoudil o 100 milionu navic.
Uz jen z principu tedy, dost pravdepodobne vyjde boeing levneji pokud SW krachne, protoze predpokladam ze SW se bude soudit o kazdou napocitanou drobnost.
Konkurs SmartWings na soudním vymáhání pohledávek nic nemění, kromě toho mohou pohledávku postoupit jiné firmě nebo např. panu Šimáně osobně.
Jirka s Romanem by se o to podělili…SWG přestane existovat a oni budou vysmátí. A o to tady jde. Je mi líto všech těch poctivých zaměstnanců.
me je lito poctiveho zamestnance Veseleho ,ktery uz nebude mit kde aplikovat pokusne lety na 1 motor se 180 lidma na palube..
UG Jet…pravděpodobně…
Tam to dá i bez motoru
a už prošel tím vyšetžením co měl?
A co policejní vyšetřování? Já se divím, že když Šimáně tak rád coby právník podává žaloby ( narážím na žalobu podanou na stát před pár lety), že ji někdo nepodal na Smartwings za ten let na jeden motor.