Aerolinky LOT jednají o úpravě dreamlinerů na nákladní letadla

LOT a jejich Boeing 787. Foto: LOTLOT a jejich Boeing 787. Foto: LOT

Polské aerolinky LOT jednají s americkou strojírenskou společností Boeing o možnosti dočasné úpravy svých osobních letadel 787 Dreamliner na nákladní

43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.D.

Poláci hledají konstruktivní řešení, které by jim alespoň trochu mohlo pomoci. Palec nahoru.

Martina

Rekla bych, ze bez statni podpory by se do toho LOT nepoustel

J.D.

A jak to spolu souvisí? To že nějakou formu podpory dostávají důležité, kvalitní a zavedené společnosti je asi nevyhnutelný fakt v současné situaci.

Martina

Myslíte? Kdyby byly tak kvalitní a zavedené, tak by zcela jistě měli dost finančních prostředků a nepotřebovali by státní podporu

Viktor

To bude 787 Combi jako 747 nebo 737 jak se vyráběli?

Martin Hájek

BDSF nebo jak se to nazývalo a myslím, že to takto měli jen jediní na světě. A to Nizozemská KLM u svých 747-400 BDSF. Snad se nymýlím a nepodávám Vám mylné informace.

Viktor

Je to tak, ale otázka je jestli to bude celý Cargo nebo Podle kapacity

Juraj

Combi už sa dnes nedá schváliť z bezpečnostných dôvodov (nepriamo dôsledok nehody SAA 295). Existujúce 737C/747M dolietajú a tým to končí.

Viktor

No to se přestali vyrábět 747combi, ale nenašel jsem že to je zakázané u jiných modelů. Ale asi to bude celý Cargo, protože Combi bude moc drahý

JK

Schválit se dá, jen najít letecký úřad, který by si vzal certifikaci na triko nenajdete. Upozorňuji, že variace letadel (typu combi) musí schvalovat úřad státu výrobce (Boeing=FAA) a FAA už Combi schvalovat nechce, pak následují ostatní úřady, které povolují provoz typu ve svých zemích (EASA, atd.).

https://www.quora.com/Would-it-be-a-good-idea-for-Boeing-to-create-a-Combi-version-of-their-current-Boeing-747-8i-in-order-to-increase-sales

JK

A ještě bych si dovolil upozornit, že hlavním problémem Combíček není požár na palubě. Ten lze lehce vyloučit druhem nákladu, který přepravujete (například KLM přepravovala na main decku koně, ti se asi samovolně nevznítí – alespoň doufám 😅) a stejný problém je nutné řešit i u čistě nákladních letadel (dle této teorie by už ani nákladní éra nelétala, viz. nehoda UPS 747F v Dubaji). Hlavním problémem Combíček je, že za tou hromadou lidí na čumáku vám sedí několik tun nákladu a při špatném přistání, které by vedlo k nehodě, by mohlo dojít k uvolnění tohoto nákladu. A jediné co vás… Číst vice »

MildaIV

Hlavní problém combíček je, že dneešní letadla uvezou v nákladovém prostoru tolik nákladu, jako dřív combíčka.

JK

To bych si dovolil nesouhlasit, pokud si vezmeme příklad z B747-400 a porovnáme s B777-300 (obojí PAX verze), tak B773 má cca 36 cargo holdů (pro standartní malé kontejnery) a B744 má v cargu 34 hodlů (vím že se liší dle verze – hlavně dle centrální nádrže, beru pomyslné maximum). Takže mi z toho vychází, že B773 uveze maximálně o 2 kontejnery navíc, a to neberu v potaz vyvážení. Pokud nyní přimícháme B747-400M (Combi), dostaneme na main decku prostor pro dalších cca 9 kontejnerů (liší se dle konfigurace – největší výhoda pro kombíčka). Z toho plyne, že při určité standartní… Číst vice »

Nicky

Takhle složité logistické problémy ČSA ani SW řešit nemusí.

P.P.

Jenom pro tvé info, SW už má dvě -800 přestavěné na combi konfiguraci

Nuc

No a místo aby takovou zprávu „mediálně prodali“, tak do médií umí pouštět jen výhrůžky typu bez pomoci nám ať se Češi připraví na drahé letenky. A když už se o něco pokusí typu hurá obnovujeme provoz a letíme do Amsterdamu (ČSA), kupte si letenky, tak to ještě zbabraj a let zruší.

Nicky

Proto to už řešit nemusí.

Viktor

A registrace?

P.P.

TVL,TVG

Y.K.

vida, to jsem nevěděl

Nicky

Stejně krachují, tak je to už jedno…

LépeUžBylo

Smysl to dává, lepší než nic. Logistické omezení na main decku bude šířka dveří přes kterou neprojde paleta ani standartizovaný letecký kontejner což bude komplikovat práci v cargo hubech. Nicméně se Polákům musí nechat že čichají dobře že na další 2-3 roky to bude o vození carga a ne PAX.

Pavel

Obvykle, kde lítá cargo, má pak smysl i pax. Poláci jdou na to od lesa a správně.

MildaIV

To vážně očekáváte, že bude osobní doprava omezena 2-3 roky?

Petr Whatever

Dokud nebude vakcína, budou různá omezení pohybu a nebo se lidi budou jenom bát. Aspoň někteří. A potom část lidí přijde o práci, část bude radši spořit dokud se neobnoví důvěra v ekonomiku. Tři roky na návrat do předcházejícího stavu je realistický odhad.

Tomas

Kde berete jistotu všichni, že bude vakcina? Jen bych rad připomněl, že na radu viru stále vakcina neexistuje, a každý rok se docitame jak už jsme blízko (například HIV)…

Petr Whatever

Já nemám žádnou jistotu, jen říkám dokud nebude vakcína. Pokud nebude, pak za pár let se s tím naučíme žít, obyvatelstvo se promoří, a budem to vnímat jako chřipku.

kakov

přesně tak, myslet si, že za pár týdnů bude mít letecká přeprava osob stejnou intenzitu jako před koronou, je bláhové a naivní, cestovat se sice opět začne, ale v menší míře

Pavel

Chřipka nemá tak vysokou smrtnost mezi seniory, kteří dosud byli velkým segmentem zejm. koupáků! Pokud zejm. senioři přestanou letat, sedne zážitkový trh cestování o desítky procent a to nadlouho. Stačí pohled na cruise shipy, jak COVID řádil mezi staršími pasažéry. Koupání po rezortech celého světa a cruise shipy resp. lety k nalodění při společných dovolených s vnuky, pravnuky a dětmi, generovaly dosud velký segnent koupáků-seniorů, kteří nakupovali rezervace pro celé rodiny i rok předem. Celý tenhle moloch se na desítky měsíců zasekne a i senioři v autech do Chorvatska budou se vydávat jen pozvolna, pokud vůbec. Přitom díky garantovaným penzím… Číst vice »

PetrWhatever

Jenže to je teď. S postupující dobou se budou prosazovat méně srmtné kmeny viru, a populace už se s virem ve velké míře potká, a bude odolnější.
Ve výsledku jsme zajedno, očekávám návrat na předkovidová čísla za cca 3 roky.

Y.K.

Čichají hlavně ceny carga, které jsou teď hodně vysoko a je to šance, zejména kdy pro osobku nemají práci.

Anonymus

Spravne. Takhle se resi krize.

mata

To by mohlo udělat i ČSA

Jiří Kocurek

Nemohlo, ten 737-800 není jejich, mají ho jen pronajatý.

PepaK

Pár mašin u Smartwings se upravilo demontáží časti sedaček tak aby se mohl převážet na horní palubě drobný náklad.

czhunter

A myslím že v reportážích také říkali, že je to „mizerné nákladní letadlo“.

Malé dveře jsou holt malé dveře, a vykládání nákladu trvá moc dlouho.

MildaIV

Lepší pomalu vykládat, než nečině stát púl roku na zemi.

Martin

Tak možnosti cargo letadel jsou značně omezeny velikostí vstupnich vrat. To ovlivní velikost palet a kontejnerů a také rychlost nakládky. Nemyslím, že by LOT modifikoval B787 na skutečné Cargo.

MildaIV

Na dveře určitě nešáhnou. Odmontujou sedačky a maximálně přidají detektory kouře.

Ikarus

Přesně tak. Zvažovat všechny možnosti.
Tihle Poláci mají za ušima…!

Hozna

Přesně tak. Navíc se státní podporou v zádech se v této době vše řeší mnohem líp

Jirka B.

A bez cinanu s 49procenty jste chtel jiste dodat …

MildaIV

Nejsou zdaleka první. Například Airbus už schválil přepravu nákladu přímo na sedačkách pro A320.