Aerolinky budou kvůli viru tratit miliardy, z českého nebe zmizelo 25 velkých letadel denně
Airbusy A330 a A340 společnosti Lufthansa. Foto: Lufthansa
Mezinárodní asociace letecké dopravy (IATA) vydala první hodnocení epidemie nového koronaviru (COVID-19) a jejích možných celoročních dopadů na leteckou dopravu.
Včera jsem napsal něco, za co jsem byl zdejšími tupými čtenáři převážně mínusován. No a dnes o tom píše už mainstream:
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/letecka-doprava-letani-koronavirus-covid-19-zpomaleni-omezeni.A200221_123222_eko-doprava_svob
Doba mezi konspirací a realitou se neuvěřitelně zkracuje, už je to jen několik hodin.
Ten článek cituje přesně tu stejnou zprávu IATA jako tu má Sůra, tedy vyčíslení dopadů + trochu namixuje dohady a vytahuje z článků citace, které nebyly jejich hlavním tématem. Není tam nic nového ani překvapivého. Nechápu co tam vidíte zlomového.
Pokud to přinese slespoň částečný odklon od stěhování výroby do Číny bez ohledu na ekonomické, ekologické a sociální důsledky, tak bude konečný efekt vlastně pozitivní :-).
Vypadá to, že západní nenažranost a závislost téměř veškerého průmyslu na čínských produktech odstartuje další globální ekonomickou krizi:
https://zlato.kurzy.cz/zpravy/531843-svet-se-boji-ze-koronavirus-zpusobi-globalni-pandemii-zlato-je-nejdrazsi-v-dejinach-japonsky-jen/#utm_medium=email&utm_source=email_2&utm_campaign=email_5216
Mino jiné francouzský ministr financí Bruno La Maire například naznačil, že není dále možné, aby byl západní automobilový, farmaceutický nebo letecký a kosmický průmysl z 90 až 95 procent závislý na dodávkách z Číny.
Dojde ke snížení spotřeby téměř všeho, což bude mít i vedlejší pozitivní ekologický efekt.
Proboha, doufam, ze kapitan777 neni v karantene nebo na narizene dovolene!
Ale kdepak. Zlobil. Tak mu byl zabaven mobil a nedostal vycházky. 😉
Alespon se trochu pročistí vzduch. Leteckých společností je příliš a cestujících také. Bude to lekce, díky které lidé pochopí, že není třeba létat na exotické dovolené, spoustu věcí je možné oželet a v obchodním styku více využívat videokonference. Ve finále dojde k výrazné úspoře spotřebované energie.
Podle analýzy britského webu Carbon Brief přinesly zásahy do čínského průmyslu snížení emisí oxidu uhličitého o 25 % proti stavu obvyklému v tomto období. Dle satelitního sledování také výrazně kleslo množství vypouštěných oxidů dusíku, které je o 36 % menší než ve stejném období loňského roku. Více na: https://vtm.zive.cz/clanky/pozitivni-dopad-koronaviru-kvuli-zavrenym-tovarnam-klesly-v-cine-emise-oxidu-uhliku-a-dusiku/sc-870-a-202579/default.aspx
vliv letecke dopravy na mnozstvi co2 a dalsich je zcela okrajovy a nepatrny, jakkoli se greta a nekteri dalsi snazi namluvit opak.
To bude vpoho, 75 letí lidé moc nelétají, a v Německu zemře ročně 25.000 lidí na chřipku a řeší to někdo? …. 🙂
Co by aerolinky tratily? Jen budou mít nižší zisky !!!
hmm… a nebo taky diky tomu jejich hospodareni spadne do ztraty.
Á, tady nám někdo nepobral základní principy podnikání.
Splátky letadel která nemají práci zaplatí kdo? Výplaty zaměstnancům kdo? Když se nevydělává, tak se prodělává, nějak magicky zamrazit na nule to nejde.
Doteď bylo letadel údajně málo provozuschopných a bylo kvůli tomu třeba rušit lety. Takže v souvislosti s virovou pandemií se třeba jen vyrovná poptávka s nabídkou. Často jsou navíc letadla jen pronajmutá od leasingových společností.
Lebo u tej lizingovky väčšinou nemáš zmluvu na určitú dobu + mastné penále za jej nedodržanie. Zamestnancov asi tiež nevykopes zo dňa na deň len tak bez odstupného. A aerolinky nie sú dedinské pekárne, tam sa točia iné peniaze a zamestnávajú iný počet zamestnancov. Keď neviete základy ekonómie, prosím zbytočne neprispievajte takýmito príspevkami.
Btw, ja som napríklad zvedavý ako to dopadne s tým dnešným “precedensom” keď Alitalia pristala na Mauriciu a tam im úrady oznámili že bud sa pasažieri otočia smer EU, alebo môžu ísť do karantény.
No, zdá sa mi že nás čaká zaujímavý rok…
To je záležitost manažerů, aby měli rizika ošetřená a mohli počet letadel a zaměstnanců upravovat dle potřeby. A pokud ne, tak krachnou a přijdou jiní, jak se celkem běžně stává.
Můžete se trochy technicky rozepsat o tom ošetřování rizik a upravování počtu zaměstnanců (říká se tomu vyhazov, ale co)? Máte docela divnou perspektivu.
Hlavně ta letadla. Prostě jich dnes pošlu 5 do šrotu a za 2 týdny zase čtyři nakoupím, na skladě je jich dost. Resp.leasingovky jsou tak blbé, že letadlo můžu ze dne na den vrátit :-)))
Problém nastane v momentě, kdy jich krachne příliš mnoho naráz. Toto je druh rizika, které se těžko modeluje, „černá labuť“ (přečtěte si Talebovu knihu stejného jména).
A to si jako myslíte, že můžete pronajaté letadlo na pár měsíců vrátit? To jsou kontrakty na roky, létají v tom obrovské peníze, není to půjčování gumového banánu u moře.
vysoka skola zivota, ze?
Předpokládám, že hodnocení vzniklo ještě předtím, než nákaza udeřila v plné síle v Itálii. Redukce počtu přeletů o 25 letadel je nic proti tomu, co zřejmě teprve přijde.
A nakonec bude z ČR lítat jen Smárt 🤣
To je pravda. Letecký zahraniční zájezd si dnes koupí jenom blbec. A ty již zakoupené začnou kupující brzy rušit, aby ještě od CK dostali zpět vložené zálohy. Za pár měsíců již asi nedostanou nic.
tak urcite 😀