Aeroflot zastaví všechny mezinárodní lety s výjimkou spojení do Běloruska

A350-900 v barvách Aeroflotu. Foto: @frenchpainter/twitter.comA350-900 v barvách Aeroflotu. Foto: @frenchpainter/twitter.com

Dopravci hrozí, že by v zahraničí přišel o svá pronajatá letadla.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PetrN

Vcera bylo pozde.Jeste zakazat veskerou pozemni dopravu, Rusko nechat totalne vyhnit a vyhladovet a oni lidi driv ci pozdeji vzpouru udelaji a psychopatickeho masoveho vraha svrhnou. Je to jedina cesta, jak dosahout toho, aby bylo Rusko svodobne a konecne normalni zemi.

M19

Tak v KLDR to trvá již skoro třičtvrtě století a stále nic, tak nevím, nevím…

Gwann

tak Kuba či KLDR obrovských rozměrů…má sice své nevýhody ale i sílu…

a vzhledem k systémové zkorumpovanosti tamního režimu by v tom byl čert aby nezačali mít brzy hlad…

Petr

Zajímavé, že utnou i Teherán. S íránským režimem Rusko čile obchoduje, íránská propaganda invazi podporuje a vzhledem k totální izolaci té země je zabavení letadel zrovna tam krajně nepravděpodobné.

Marian Kechlibar

Jenomže ta „odcizená“ letadla nikdo nepojistí, zvláště když bude hrozit jejich zhoršená údržba kvůli nedostatku náhradních dílů.

A žádná soudná země, tedy žádná kromě Běloruska, si nepustí nepojištěné letadlo nad své území. V případě neštěstí by nemohla ani nárokovat odškodnění.

David

Prý někde v Evropě zůstala jedná A321, která se už nevrátila? A další letadlo zabaveno v IST nedávno

Adam Klánský

Ano, v Ženevě je od 27.2. A321 registrace VP-BOE. Letadlo již projíždělo k odletu zpět do Moskvy, ale zůstalo stát před prahem dráhy, kde by mělo podle Flightradaru do teď stát.
Druhý zmiňovaný letoun VQ-BWF již z Istanbulu odletěl 2.3., ovšem ne do Moskvy ale z nějakého důvodu přes Novosibirsk do Pekingu. Nyní již létá standartně ze SVO.

David

Díky za info, zjistil jsem že jednu A320 zabavili v AMS, kam divertovala z DUS. Další letadlo stojí v MUC.

Honza D.

To vypadá na začátek konce Aeroflotu.

David

Opráši TU154 a podobný kousky …

Y.K.

To můžou, ale moc už jich není.

rozinka

To se bojí už i k Putinovým poskokům ve Střední Asii?

Šejdr

Oni se ti poskoci teď tváří dost nepřátelsky, jelikož jim došlo, že putinské plány mají za cíl obnovit savětskij sajuz se všemi guberniemi.

Leinad

Je rozdíl dokud to bylo běžné rýpaní, Amerika/Rusko /Čína a dalo se chápat, že náklonnost k Rusku má i své výhody.
Nebo když Putin vyvolá útočnou válku, střílí se v blízkosti jaderné elektrárny.

dizgrafyq

Boeing a Airbus jim stejně zařízli servis a náhradní díly, takže i kdyby ty letadla znárodnili, tak vnitrostátní leteckou dopravu beztak během několika měsíců čeká kolaps.

Dominik

Jen mě napadá, dají se takové díly obstarat například na černém trhu? Že by tyto zákazy obešli tímto způsobem a létali zvesela dál..

M19

Dají jen musíte počítat s tím, že vám začnou padat letadla jak hrušky. Takové případy už tady byly.

Arnošt

Írán si dokáže obstarat nějaký aftermarket i na A310. Létat můžou, budou-li mít kam (Bělorusko, KLDR, středoasijské Banánistány). Počítám, že ani Čína nebude úplně tolerovat lítání s „ukradenými“ letadly a po dosednutí takové nechá odstavit.
No a začne se samozřejmě vychvalovat МС-21.

Y.K.

Který má ovšem západní avioniku, různé pomocné systémy (tuším hydrauliku) a spoustu dílů, ten certifikovaný i motory. Takže se sankcemi ani MC-21 moc parády nenadělá.

Jiří Kocurek

Se všemi riziky černého trhu, tedy především bez záruky kvality a původu. Také místo letecké pneu může přijít pneu pro traktor, modifikovaná, aby vypadala stejně. Nevzlétne to, pneu praskne při 100 km/h.

Jan

Do Běloruska je to stejně vnitrostátní…

Jiří Kocurek

Koloniální, dalo by se říci…

Kamui

Takže Rusáci ty letadla prostě ukradnou (smlouva na pronájem bude skončena, oni je však nevrátí).

medák

I když je ukradnou tak je budou mít max na ty vnitrostátní lety.. Jednou až se ty linky zase obnoví tak ať přistanou kde přistanou už s letadlem znovu neodletí.. Nehledě na to že po této zkušenosti by už Aeroflotu nikdo další nová letadla neposkytnul..

noerf

V současné době pořád bude mít Rusko alternativu v čínských letadlech a po schválení i ve svém letadla, které je ve fázi certifikace.

kakov

Nebo opràší superjety 😄

Apex

No, tak snadné to nebude… resp. to je proces na roky. Čína nemá svá nová letadla stále certifikovaná, C919 vyžaduje další testování, ARJ21 se vyrábí ve spolupráci s Ukrajinou (a USA). Pokud myslite MC-21, tak to je certifikované s americkými motory, certifikace s ruskými je teprve plánovaná. Suchoj zase používá avioniku Thales a horké části motoru jsou z Francie… atd.

Pražák

Číňané mají malou kapacitu, nestačí ani pro ně. MS 21 bude mít problémy, část dílů je že Západu. Prostě zase cesta z Vladivostoku potrvá týden a nikoliv půl dne.

medák

Vzhledem ke kvalitě a rychlosti ruské výroby si nedělám iluze o rychlém a efektivním řešení tohoto již brzy velmi palčivého nedostatku letadel..
Dále když si vzpomenu na čínské/ruské stroje které aktuálně mají nebo se blíží k certifikaci tak to je vše velikostní ekvivalent A-320/B-737.. Větší stroje nemají a jen tak mít nebudou..

Y.K.

Na C919 je výhradně čínský jedině drak, jinak je ze značné části postaven na západní technice, buď přímo nebo přes společné podniky. Nevím jestli Čína bude riskovat rozšíření embarga kvůli Vladimirovi, jeho zájmy je nezajímají. Myslím, že spíše ne.

rozinka

Vypadá to tak, naštěstí z toho budou mít za chvíli hromadu šrotu, protože jim nikdo nedodá náhradní díly.

mgr.pavel

Jestliže Rusko neváhá bombardovat nemocnici nebo jadernou elektrárnu a střílí blízko doluveného humanitárního konvoje, pak oproti těmto zvěrstvům porušujícícm jakoukoliv elementární konvenci a domluvu, oproti tomu jsou nějaká letadla jen drobnost.

Ale ano, máte pravdu, Rusové ta letadla sprostě ukradnou.

Pavel

Nebolo by možné, aby im po krádeži lietadiel odpredali majetok v zahraničí a najmä sloty na letiskách, aby sa späť nikdy nemohli vrátiť?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Sloty snad nebudou. Nikde a nikdy.

Arnošt

Což asi bude výhodné řešení i pro mnohé ty leasingovky – než by to letadlo složitě dostávaly z Ruska přes třetí země, s obrovskou potřebou pilotů a v nejistotě, kdy těm Rusákům prdne v kouli, tak se s důvěrou obrátí na své pojišťovny.