Aero Vodochody reaguje na rekordní poptávku Airbusu, výrobu navýší o 80 procent
Výroba ve společnosti Aero Vodochody. Zdroj: Aero Vodochody
Český výrobce plánuje v letošním roce vyrobit a dodat Airbusu 100 náběžných hran křídel pro letoun A220.
Vyrobit 17ks za 2 měsíce, tj. 8 a půl za měsíc je něco, co se má chválit? Vždyť tohle je sériová výroba proboha, všechno se dělá na přípravcích a v několika kusech najednou, aby se ušetřilo. Pokud by Aeor chtělo, mohlo by kapacity výrazně navýšit. Což se ostatně zřejmě stane.
Víte vůbec jak se taková náběžná hrana vyrábí/staví? Kolik má linka přípravků, jak je rozdělena co se týče prácovních týmů, jaké technologie se používají, jak dlouho mají technologický čas vytvrdnutí tekuté podložky např? Vůbec netušíte co je na tom práce a píšete moudra vycucaný z prstu, 17 párů za 2 měsíce je docela dobrý na to co je na tom práce.
A220 je myslím jediné letadlo, na kterém Airbus nevydělává (když už nedělají A380 🙂 ), tak snad to v té Americe nějak reorganizují, aby z toho byla rentabilní výroba většího rozsahu.
Zdroj?
Rozdíl mezi A380 a A220 je ten, že A380 díky tomu, že už se nedělají, si na sebe už vydělat nemohou a celkově jsou tedy ve ztrátě. A220 prodeje stále nabíhají a do zisku je ještě kus cesty, ale rozhodně s vysokým potenciálem ho dosáhnout díky tomu, jak se celkem dobře prodává 😉 I se zpožděním se čeká dosáhnutí vyrovnání ztráty cca v polovině roku 2026, pokud se podaří zvýšit plánovaně výroba.
U A220 je problen s koncepci montaze, kterou nepripravoval Airbus, ale Bombardier. Na netu se o tom daji najit blizsi informace. Jestli si to dobre pamatuju, tak A220 se montuje cela na miste, kdezto u A320 se nejdrive smontuji jednotlive sekce trupu a na finalni montazi se montuji az tyto sekce, tj. letadlo je na finalce kratsi dobu. System Bombardieru neni tak vhodny na vysoke vyrobni takty.
Kdyby tak dokázali vyrábět něco s vyšší přidanou hodnotou než jen montovat výlisky k sobě.
Např. nějaké pohony klapek, přístroje – zkrátka vnitřnosti letadla.
L39NG vám nepostačí ?
Oni toho dělají mnohem víc. Ale co čekat od toho, kdo si ani nepřečte článek, aby se dozvěděl, že tam ty díly vyvíjeli ve fézi prototypu.
Tak ty jseš úplně typický čecháček. Článek jsi nečetl, výrobě nerozumíš, akcie firmy nevlastníš, ale budeš blbě žvanit, jako by to bylo Tvoje. Tyhle debilni pivní kecy by měli zůstat v hospodě pro stejné jedince a neotravovat internety…..
Chudáci kluci na lince, dělat za 30 tisíc hrubého 100 náběžek ročně, ještě že už tam nejsem 😁
To skoro zní, jako by ve Středočeském kraji vládlo nevolnictví a vesničané z okolních obcí tam museli docházet k robotě.
Je to smutné dělat přesnou ruční práci v dnešní době za takové peníze, viďte. Těch pár nejlepších tam má možná o něco víc, ale průměr na dělnické pozici bude něco takového jako jsem psal.
Nevím, zda jste pochopil můj příspěvek. Pokud je někdo se svou mzdou nespokojen, ať jde dělat něco jiného za lepších podmínek. V lokalitě, o níž je řeč, je možností hodně. Až Aero na té lince nebude mít lidi, bude se přidávat.
To se pletete, radši douvezou bandu filipínců a budou je to učit, než aby zaplatili šikovnýho českýho člověka. Taková je realita.
A v letech socialistické prosperity, kdy se tam vyrobilo nebo smontovalo na základě licence ročně víc jak sto letounů, taky tam zaměstnanci do práce nejezdily v zahraničních automobilech značky Mercedes.
Cywe, a ius primae noctis tam ještě máte taky?
Mám otázku ohledně logistiky. Převáží se to pak normálně kamiony nebo třeba vlaky? Škoda, že to není větší, vídat pravidelně Belugu u nás by nebylo špatný.
„během dvou měsíců hned 17 náběžných hran“
Asi těžko bude někdo dva měsíce čekat s takhle drahým vyrobeným dílem ve skladu, aby tím bojoval proti silnici. Je to 1 až 2 kamiony týdně.
Beluga je na extrémně velké díly. 🙂 Sekce trupu, celé křídlo. Tohle asi vozí v něčem menším.
Navíc se A220 kompletují v různých fabrikách na americkém území (je to ex Bombardier), ale kam a jak z Vodochod vozí ty náběžky, to netuším.
Já to samozřejmě nevím, ale nabízí se Hamburg.Tam je veliké logistické centrum, Belugy i Airbus námořní lodě jsou tam denodenně. BTW. Pokud přijmeš komerční nabídku na lodní prohlídku přístavu, uvidíš i nějaké díly připravené k transportu.
Vozí se to do Belfastu, kde se křídlo kompletuje. A z Belfastu do Vodochod putuje hlavní kompozitové žebro, na které se náběžná hrana staví – na fotce nahoře.
A samozřejmě kamionem.
Dík.
Aero má sice vlečku, ta je ale zarostlá. Takže nás tady otravuje letištěm a do toho ještě spoustou kamiónů. Letiště tu chápe každý, ty kamióny nikoliv.
Okolní logistické areály „vyprodukují“ násobně víc kamionů než Aero.
A ta vlečka je pročištěná..
Takže navrhujete jezdit 1x týdně s 1 vagonem, na který se vejdou 2 takové výrobky. Výrobky z kompozitů a lehkých slitin, které jsou už z podstaty velmi lehké, protože jsou k letadlu.
A samozřejmě, na dráze jsou lidé přímo „proslulí“ svou citlivou manipulací s náklady… tady takové žebro když někde pořádně „ťuknou“ tak kvůli tomu může v extrémním případě taky spadnout letadlo!
Načal jste něco… Ono je potřeba ten přepravní řetězec vyřešit celý. Takže to po zemi dojede k pobřeží, tam to musí na loď, poté projet Anglií a znovu do přístavu a ještě jednou přes moře do Irska. Kamion si vjede na běžný trajekt, to je linková doprava. Vagon se dá zapojit do ucelenky a ikdyby to jelo tunelem, tak skončíme v Anglii s jejich výrazně menším drážním profilem. Ikdyby byl do Severního Irska (Belfast) kolejový trajekt, tak tam mají jiný rozchod kolejí. Tím pádem se to bez další překládky neobejde a taková překládka znamená nemalé riziko poškození… pojistit = náklady… Číst vice »
PS: V USA vozí trupy pro B737 vlakem. Jednak je jich daleko víc do týdne, druhak tam mají jednotný profil a o dost větší než evropský. Ten britský je proti tomu trpajzlík. Britové to vědí a postupně upravují síť na větší profil.
No že by v USA byl jednotný profil, to určitě není pravda, mají tam i vozy speciálně značené, že nesmí na tratě s menším profilem, ale jinak je to pravda, že jej mají obecně větší (jako je větší všechno v USA. 🙂
Mala zeme ale sikovni lide zde stale ziji.
Netvrdim že to neplatí, ale letadla potřebují tolik dílů, že se pro ně vyrábí díly snad ve všech civilizovaných zemích.
Tak tohle je Hi-tech jak jen může být.
Krása. Mám radost ze šikovných lidí.