regio-vlak

Abú Dhabí či Podgorica. Letiště Praha má potvrzeno pět nových destinací

Letiště Václava Havla Praha. Pramen: Letiště PrahaLetiště Václava Havla Praha. Pramen: Letiště Praha

Poptávce na přímých spojeních z Prahy dominuje Londýn, zájem vzrostl meziročně o čtvrtinu.

Letiště Václava Havla Praha plánuje na letošek pokoření pasažérského rekordu z roku 2019, kdy jeho branami prošlo 17,8 milionu cestujících. Předpoklady vedení letiště pro letošní rok aktuálně hovoří o 18,4 milionu cestujících. K novému rekordu mají pomoci mimo jiné linky do nových destinací.

Aktuálně má letiště potvrzeno pět linek do nových destinací a další dvě nové linky do již obsluhovaných destinací. Na seznamu je mimo jiné Abú Dhabí nebo Toronto. Potvrzen je i příchod čtyř nových dopravců.

Potvrzené nové destinace pro rok 2025

Dopravce Etihad Airways do Abú Dhabí (čtyřikrát týdně, od 2. 6. 2025, Boeing 787)
Dopravce Air Canada do Toronta (třikrát týdně, od 6. 6. 2025, Airbus A330)
Dopravce Air Montenegro do Podgorice (až třikrát týdně, od 1. 5. 2025, Embraer 195)
Dopravce Ryanair do Terstu (dvakrát týdně, od 30. 3. 2025, Boeing 737-800)
Dopravce airBaltic do Vilniusu (dvakrát týdně, od 22. 5. 2025, Airbus A220)

Potvrzené nové linky do již obsluhovaných destinací pro rok 2025

Dopravce Asiana Airlines do Soulu (třikrát týdně, od 1. 4. 2025, Airbus A350)
Dopravce Condor do Frankfurtu nad Mohanem (denně, od 1. 4. 2025, Airbus A320)

Potvrzení noví dopravci na Letišti Václava Havla Praha pro rok 2025

Dopravce Etihad Airways do Abú Dhabí (čtyřikrát týdně, od 2. 6. 2025, Boeing 787)
Dopravce Air Canada do Toronta (třikrát týdně, od 6. 6. 2025, Airbus A330)
Dopravce Asiana Airlines do Soulu (třikrát týdně, od 1. 4. 2025, Airbus A350)
Dopravce Condor do Frankfurtu (denně, od 1. 4. 2025, Airbus A320)

Počet destinací obsluhovaných z Letiště Praha by se měl navýšit na 190. Poptávce dlouhodobě dominuje Londýn, následován Paříží a Amsterdamem. Spoje mezi Prahou a Londýnem loni využilo téměř 1,4 milionu cestujících, což je dvojnásobek počtu cestujících na letech mezi Prahou a Paříží. Zájem o londýnské lety vzrostl meziročně o čtvrtinu, o Paříž o čtyři procenta.

Velká Británie vede i žebříček zemí, kam z/do Prahy létá nejvíce lidí (loni 2,1 mil. cestujících, meziročně o 29 % více). Druhá je Itálie (1,9 mil., meziročně o 22 % více), třetí Španělsko (1,6 mil., meziroční nárůst o 38 %).

Celkem letiště Praha loni odbavilo 16,35 milionu cestujících, o 18 procent více než předloni. „Významné bylo především obnovení dálkových spojení letecké společnosti Hainan Airlines do Pekingu a letecké společnosti SCAT Airlines do Astany, jejichž provoz přerušila pandemická situace, a otevření nového spojení letecké společnosti Egypt Air do Káhiry,“ komentoval to šéf letiště Jiří Pos.

Doplnil, že letadla létala s „vysokou obsazeností 83 procent“.

Naopak stále se nepodařilo obnovit linky například do Šanghaje, Čcheng-tu, Newarku, Montrealu nebo Filadelfie. Za prioritu číslo jedna pak Pos nedávno označil získání linky do Hanoje.

Negativní reklamu udělala Letišti Praha v roce 2024 tzv. kufrová krize. Jeho dceřiná firma Czech Airlines Handling (CSAH) se potýkala s nedostatkem personálu. Lidé čekali na výdej zavazadel i několik hodin, případně přiletěli do cílových destinací (či domů) bez svých kufrů. Pomáhali hasiči i ředitelé, krize vyústila až v zemětřesení, kdy do vedení nastoupil staronový manažer.

Tagy letiště praha Statisticky letecké dopravy
13 komentářů