Abú Dhabí či Podgorica. Letiště Praha má potvrzeno pět nových destinací
Letiště Václava Havla Praha. Pramen: Letiště Praha
Poptávce na přímých spojeních z Prahy dominuje Londýn, zájem vzrostl meziročně o čtvrtinu.
Poptávce na přímých spojeních z Prahy dominuje Londýn, zájem vzrostl meziročně o čtvrtinu.
Mě zaujala Černá Hora s Air Montenegro do Podgorice, tam jsem ještě nebyl.
Škoda, že Etihad nasadil tak vysoké ceny.
Já bych řekl, že to není jen Etihad, ale že prostě letenky hodně podražily obecně. Stejně jako cokoliv jiného. Před dvěma měsíci jsem se díval na letenky do oblasti Perského zálivu a Etihad, je stejně drahý jako Emirates, nebo Qatar. Pokud chcete ušetřit, tak velice solidní ceny má z Vídně do Dubaje, nebo Abú Dhabí Wizzair. I nejdražší tarif tam vychází o půlku levněji, než fullservice dopravci.
Děkuji za radu, ale já nevím co bych tam dělal, já mířím dál.
Zrovna v Dubaji se člověk moc nenudí. 😁 Katar… Mno, když nechytite ramadan jako já, tak to tam může být určitě zajímavý taky. Ale jasné. Jako brána do Asie je to řešení.
No, definujte vysokou cenu.
Emirates do DXB taky nelítá o nic levněji, ceny jsou viceméně stejné.
Tole nejsou linky na navážení lidí do DXB/AUH, ale linky pro přestupy dál, a tam se o „vysoké ceny“ zas tak úplně mluvit nedá.
Sláva. Znečištění planety opět povyroste. Letadla způsobují 30 procent znečištění ze všech motorů na fosilní paliva. Nebýt jich. mohou být v provozu teplárny a elektrárny na uhlí. A el proud za 20% ceny. Nehledě na obtěžování tisíců lidí pekelným hlukem. No co. Za peníze lůzy cokoliv.
Tak si jeďte na druhý konec světa vlakem, nikdo vám v tom nebrání 🙂
A jakou tratí dojedu na Nový Zéland? Poraďte, prosím.
To se zeptejte pana Jasina, ten to určitě bude vědět, když letectví je zlo…
Green fanatik se ozval:-(
Do Dubaje jedině pěšky.
Jo, a tvl. „Nesmíš létat, protože já nelítám, ale místo toho pálit smradlavé uhlí, to bych dělal rád.“
Tam znečištění planety nevyrostl, bude levnější elektrika 😀
Nejaké detaily o lete do Terstu? Ktoré dni sa bude lietať a aká je cca dĺžka letu?
http://www.ryanair.com a jejich rezervacni system vam nestaci? .) nebo potrebujete tyto udaje jeste nekde overit, protoze vam neprijdou dost „oficialni“? .)
to je moc práce, snažší je přeci se zeptat 😀
Tohle je všechno moc fajn. Ale bez pořádného domovského dopravce jakým kdysi byly ČSA bude PRG už jen letištěm Xté kategorie.
Pořádný domovský dopravce v Praze nikdy nebude, protože je to pro dopravce ekonomický nesmysl.
No a přitom odbavuje víc cestujících, než za „zlaté éry ČSA“, takže na tomto tvrzení zjevně něco nesedí. Dokonce by se dalo říct, že se v sezóně na hraně kapacity, takže snažit se budovat nějaký hub před rozšířením vlastně není ani úplně realistické.
Druhá věc je, čemu to vadí, že má Praha „jen“ necelých 20 milionů ročně. Potenciál domácího trhu je omezený, evropský trh je slušně nasycen velkou trojkou a lowcosty, tak jakou přidanou hodnotu by tady „domovský“ dopravce mohl nabídnout?
To srovnání plave trochu na vodě. Je jasné, že má Praha vyšší čísla, než v dobách největší slávy ČSA. Jenže to mají všechna letiště a je to dáno především globálním růstem letecké dopravy. Jakou přidanou hodnotu by mohl jakýkoliv nový dopravce nabídnout? Pro zákazníka je to jasné – zvýšení konkurence. Pořád si myslím, že jsou i v rámci Evropy destinace, které by mohli být zajímavé pro business klientelu i pro turisty mířící do ČR a z Prahy tam nic neletá. Např. regionální letiště v Německu Stuttgart, Dortmund, Hamburk, ze síťových dopravců do ČR nelétá zatím vůbec ITA, určitě by se… Číst vice »
Opravdu si myslíte, že by Praha byla schopna uživit linky do měst jako Stutgart, Dortmund, Hamburk? To jsou destinace, které nejsou zrovna turistické, takže nám zbývá čístě business klientela. Na nikoho tady nepřestoupíte, takže by šlo o P2P Business linky.
Na to vám odpovím rovnou .. Ne, nebyla. Zrovna tyto zmíněné destinace jsou v dnešní době naprostý nesmysl.
Ano, pro pár remcalů, kteri se nemohou vyrovnat s tím, že letiste slape bez ohledu na sitoveho dopravce či ČSA, to bude letiste Xté kategorie.
Ostatní si řeknou, jako každý rok .. dobrá práce a jen tak dál.
Asi se budu opakovat. Prosím, můžete lépe definovat kategorie letišť, podle vašich kritérií? Xta kategorie znamená třetí od konce. Tudíž spoustu letišť světa, řekl bych drtivou většinu, nyní shazujete už jen do dvou kategorií. Tedy Ypsilontou a Zettou.
Pak prosím o vysvětlení, co je poradny domovský dopravce a odkud by se mohl vzít? Toto totiž těžko ovlivní letiště samo. Ale možná je to tím, že je až v Xté kategorii. Wtá kategorie už má větší paky aby přišel poradny domovský dopravce? Nebo která kategorie už tu moc má? Děkuji za vysvětlení.
Označení xtý/xtá/xté ale vůbec neznamená, že je třetí od konce.
Vy asi nejíte maso, že ne?
Pouze jsem poukázal na špatný výklad užitého pojmu. Čekal jsem reakci ve smyslu…To byla sranda…Na hlouposti neodpovídám.
Tak nějakého toho domovského leteckého dopravce který bude sídlit na Ruzyni můžete založit a provozovat.Nic vám nebrání.A zase bude Ruzyně letištěm kategorie A+ ..