Letecké společnosti Letectví

A380 po Singapore Airlines poprvé letí jako středomořský charter

A380 společnosti Hi Fly. Foto: Hi Fly
A380 společnosti Hi Fly. Foto: Hi Fly

Společnost Hi Fly, která jako první začala provozovat deset let starý Airbus A380 po Singapore Airlines, má prvního nečekaného zákazníka. Letadlo dnes vypravilo na trasu mezi Kodaní a Larnacou společnost Thomas Cook Airlines. Jde o první případ, kdy tak velké letadlo nasadí na středomořské chartery.

Původní zprávy mluvily o letu z Kodaně na Rhodos, kde došlo v neděli ke kolapsu odbavovacích systémů a letiště bylo na několik hodin uzavřeno. Na vrcholu sezóny se nepodařilo dostat lidi včas domů, někteří museli čekat i několik dní na odlet. Nakonec však letí na Kypr, protože na Rhodos poslal dopravce už dříve jiná letadla. Ty ale chyběla pak na lince na Kypr a proto zaskočila A380.

Airbus A380 pod maltskou značkou 9H-MIP je první z několika největších osobních letadel na světě, které původně létaly pro Singapore Airlines. Poslední komerční let tohoto letadla proběhl v listopadu. Hi Fly už dříve uvedl, že se dohodl se zatím nejmenovanou evropskou aerolinkou na dlouhodobějším pronájmu. U Thomas Cook ji čeká zítra ještě podle serveru FlightGlobal další let zítra: z Osla na Mallorcu a zpět.

15 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Myslím si, že TS/Smartwings není vůbec drahou, ba předraženou leteckou společností, jak se tady vesměs píše. Řekl bych, že je to solidní aerolinka. Prakticky bez incidentů (kdo je nemá…) a cenově příznivá. Spíš je to v tom, že většina Čechů chce pořád něco zadarmo a pořád si na něco stěžuje. Divím se všem těm věčným uplakánkům, že už dávno nelítají s jinýma aerolinkama a bez cestovek…holt ale na to jaksi nemaj potřebný „koule“…..

    • Deset let to zkouším a vždycky jsme letěli na dovolenou s někým jiným podstatně levněji. Ryan, Vueling, FlyNiki, Swiss (sice krátký přestup v Curychu, ale dvakrát občerstvení v ceně). Nikdy jsem nepochopil, proč si říkají nízkonákladovka.

    • TS/Smartwings jsou nejhorsi leteckou spolecnosti v Evrope. To je bohuzel fakt. Sluzby na urovni Afriky, stara letadla, neskutecne malo mista na nohy a jeste k tomu velmi sverazny personal. Pro ceske dovolenkare to ocividne staci…diky jejich kvalite uz radeji neletam ani s CSA…neustala zpozdeni, zadne informace,…

  • Taky nerozumím tomu proč lidi létají s TS. Jsou to hladolety a namackana sedadla co nejvíc to jde.
    Z Německa je to levnější a ještě člověk dostane zdarma jizdenku/letenku. :-)))

    Dokud neotevrou Vodochody nebo nebude konkurent TS tak Ruzyně a TS bude tlačit ve všech směrech na pilu 🙁

    • Jak s tim, s cim lidi litaji, souvisi vodochody? Jak s tim souvisi TS?

      A litani z nemecka taky ma svy nevyhody – musite se do toho nemecka a z nemecka dostat. A ono, krom toho, ze to neni zadarmo, to taky neni uplne casove nenarocne.

      A argument, ze to jsou hladolety? A ktera evropska aerolinka neni? To ty dve a pul hodiny nevydrzis bez jidla?

      Dulezite (pro cestovky) je, ze je nejlevnejsi a nejdostupnejsi. Kdyby mebyl, budou litat s jinym dopravcem.

      • Proč je zájezd z Vídně do té samé země v EU o 20% levnější?
        Pač Češi jsou ticho a klidně za to zaplatí.
        A nechají se natáhnout aerolinkou i cestovkou.
        Až začnou Vodochody tak budou levnější než Ruzyně a tím klesne celková cena.
        Ale českým Pepikum to nevadí.
        Proč Brnaci létají z Vídně, levnější a lepší služby.
        A je to zadarmo, Jančura ti dá k zájezdu bus jízdenku nebo německá CK jízdenku na jejich ICE.

        • Prazske letiste nepatri mezi nejak draha letiste – naopak, patri spise mezi ta levnejsi.
          „Drahost“ ruzyne je jen takova urban legend lidi, kteří za vsim vidi spiknuti.

          Duvod, proc nemecka cestovka (nebo jina) je levnejsi, je vcelku prozaicky – ona totiž u poskytovatelu dopravy i ubytovani dostava podstaten vyhodnejsi ceny – ono se na cene dost dramaticky projevi, když si zarezervujete třeba 2x vic kapacit (at uz leteckych, nebo ubytovacích), nez někdo jiny. netřeba v tom hledat nejake spiknutí.

          co si představujete natáhnout? to to ty cestovky mají davat zadáčo? proste to prodávají za cenu, za kterou to cesi koupí. nic vic, nic min. to není zadne natahnuti.

          apropo cesty ze zahranici – k cestam do exotictejsich destinaci jsem doposud pouzival nemecká odletová letiste . ale od pristiho roku uz nebudu – cesta tam i zpatky je opruz, jsou to další naklady, a po třeba 10 ti hodinovym letu fakt nejsem zvedavy na to, abych ještě další tri hodiny ridil auto.

        • apropo – brnaci nelitaji z vidne proto, ze by tam byly lepsi služby (jake asi?) … ale proste proto, ze to mai podstatne bliz a nemusi po D1. bejt brnak a vybirat si mezi Ruzyni a Vidni, tak taky ta viden vyhraje.

        • Ano, osobně vyzkoušeno. Zájezd od Neckermana přes student agency. Nástup do busu v Brně u Grandu a výstup před terminálem ve Výdni. Naprostá spokojenost, už je to ale dýl 🙁

  • kdyby to měl travel servis tak by cestovky nemuseli škrtat nabídku.

      • kupoval jste si letos v červnu letecký zájezd? nebo pozoroval na netu jak nejsou z důvodu vyčerpání kapacity letadel?

        • A znovu… co by s tim letadlem travel servis delal?

          Vite… on musi mit kde pristavat… a krom rhodosu, aten a solune uz moc letist v recku, kde pristane, neni.

          A v turistickych lokacich uz vunec ne.

          Nejdriv myslet, pak psat.

    • Ten problém má lepší řešení – jiný dopravce než TS/Smartwings. Větší konkurence, víc kapacity a lepší ceny. Ale to musí člověk spíš letět odjinud než z ČR.

      • Nikdo dalsimu dopravci nebrani vstoupit na trh a nabidnout sve sluzby cestovkam.

Newsletter

Partneři