A321XLR v barvách Smartwings? Firma jedná o koupi nových airbusů s doletem přes 8 tisíc kilometrů

Vizualizace nového letadla A321XLR. Foto: AirbusVizualizace nového letadla A321XLR. Foto: Airbus

Letecká skupina Smartwings jedná s Airbusem o pořízení letadel A321XLR. Nový stroj představil Airbus tento týden v Paříži. Mezi úzkotrupými

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Doufám, že když je to opce zděděná po ČSA, tak že by za letadla dostala i jejich livery !

Jindra

Velice dobré rozhodnutí!

Matěj

Jedna věc je jasná – SW nekoupí A220.
Přestože má skvělou ekonomiku provozu, poskytuje zákazníkům příliš mnoho komfortu a to nemohou dopustit…

Milan

Naopak kombinace a220 a a321lr muze byt aa pro aerolinky ktere pusobi v tak male zemi jako je cr uplne skvela kombi a mohou letat cast do spousty destinaci

Jen tak

poskytuji tolik komfortu, kolik si aerolinka objedna .

i z a220 je mozne udelat dobytcak.

Petr

Jak je to s doletem, pokud tam narvou o polovinu vice lidi?

Y.K.

Zajímavé je, že si zákaznící za komfort mohou i u SW připlatit a z nějakého důvodu to většina neudělá.

Petr

No zakladni důvod je ten, ze priplatkovych mist je min nez bezpriplatkovych, takze tu prirazku vyladuji tak, aby to vetsina neudelala, ale presto to zaplnili.
Takze at uz je duvod u kazdeho cokoliv, bude to tak pořád.

Y.K.

Většina cestujících jsou držgrešle a prostě nepřikoupí nic. Zde obchodní klientela nelétá. Těch šest řad v pohodě stačí.

Picasso

Postačující informace „v barvách Smartwings“, tedy ĆSA out ? Bratři Wrightovi mají najednou rádi Airbus a to se vždy dušovali, že Airbus ne ne ne a ne.

Y.K.

SW vlastní značku ČSA, takže i livery ČSA jsou barvy Smartwings, neasi.

Petr

Ovsem transkontinentalni let se SW, to bude zazitek opravdu jen pro masochisty 😀

Ondra

Jako v ostatních aerolinkach v tomto letadle

Jen tak

a vy vite, v jake konfiguraci aerolinky to letadlo budou mit?

Picasso

V takové aby vyhovovalo charter byznysu, takže flat bad nebo něco podobného v C class asi ne. Rozhodně bez osobních obrazovek, to jsou zbytečně další pořizovací náklady a následně náklady na provoz a servis pro QS (jenom připomenu, že RegioJet je má i v autobusech). Atd.

Jen tak

Nemluvím o QS. Mluvím o „jiných aerolinkách“, které zminuje „Ondra“.

Opět ukazuješ, že chápání psaného textu a kontextu je nad tvé chápání.

Martin V.

V článku mě zaujala věta: „Půjde o úzkotrupé letadlo s největším doletem.“ Platí to jen pro současnost, nebo i historicky? Poslední dálková pístová letadla byla nakonec schopna překonat Atlantik non-stop i západním směrem (DC-7C, L-1049), dálková proudová letadla později taky (B707, DC-8). Dávali to non-stop pravidelně podle letového řádu, nebo jenom když jim dobře fouklo?

Y.K.

Historicky se těm typům neříkalo úzkotrupé, protože nic většího neexistovalo. 🙂 Pořád jsou to odlišné váhové kategorie, DC8 MTOW cca 150 t, dálková B707 také 150 t, A321XLR 100 t.

Jinak rozdíl je přeletět Atlantik (čístě oceán) a doletět někam dále do nitra kontinentu. Londýn – New York (létají Airbusy i dnes) je něco jiného než třeba Praha – New York nebo i něco dále či více na jih v USA.

Jen tak

no jo, jenze ten londyn – new york s airbusem se lita v uprave pro 32 lidi a na westboundu s mezipristanim.

takze ten bych sem netahal 🙂

Juraj

To áno, ale St John’s – Londýn lieta Air Canada s bežnou A319 a tiež je to let cez Atlantik.

Y.K.

Jo tak to jsem nevěděl, že tam mají mezipřistání. Vždycky to delkarovali jako přelet oceánu z Lonodn City.

Jen tak

Jj … tankujou, a soucasne pri mezipristani probiha imigracni kontrola pro USA, takze pak jdou mimo imigracni.

Martin V.

No odlišné váhové kategorie to sice jsou, ale z pohledu užitné hodnoty jsou si dost podobné (objem trupu, počet cestujících ~200, dolet). Kouzelné na tom je, že ušetřená třetina hmotnosti je hlavně palivo, trochu motory (jen dva, i když poněkud těžší) a pak s tím související díly, třeba křídlo je podstatně menší, v hlavním podvozku stačí polovina kol.

Kdyby se srovnával jen Boeing 707 a 737 MAX, tak to bude ještě přímější, protože průměr trupu je pořád stejný (ale nakolik jsou si po těch 60 letech evoluce ještě konstrukčně podobné, to netuším).

Y.K.

Jo no, celé to v podstatě je o kouzlení s využitím paliva, které to je schopné uvézt (a vůbec někam dát, typicky křídla a centroplán).

Nicky

Je otázka, jestli SW budou tou dobou ještě existovat. Kdyby zkrachovaly, už bychom nemuseli za levnou letenkou do Německa nebo Rakouska.

Jen tak

kde ty na ty blaboly chodis? takhle si odporovat v jednom postu… 😀

Jan Marek

a letum na EWR je zase o neco bliz

Jiří

No to snad ne, SW by měly zůstat čistě u Boeingu.

WICRO

Ticho buď :DD

Jiří

Ty buď ticho!

Jen tak

proc?

Vitapb

jen tak

J.L.

Nemám-li, co říct, tak mlčím.