A321LR poprvé letěl s cestujícími přes Atlantik, Airbus chystá verzi XLR s větším doletem
Odlet prvního A321LR v barvách TAP Air Portugal. Foto: Airbus
Na první pohled to byl let jako každý jiný, přesto letecká společnost TAP Air Portugal minulý týden svým způsobem přepsala
čo som postrehol posledné dni tak s A321LR cez Atlantik lietajú už aj La Compagnie a Air Transat
Díky letadlům jako A321LR dosáhnou na dálkovou dopravu i destinace, které si ji dosud mohly těžko dovolit, a kde byli cestující do vzdálených destinací nuceni použít přestup, někdy i několik přestupů. Samozřejmě především proto, že naplnit kapacitu např. B777 je mnohem těžší, než A321LR. Pohodlí cestujících v úzkotrupém letadle nemusí být o nic menší, než v širokotrupém velkoletadle, záleží totiž především na dostatku místa pro nohy u sedadel. Ba může být i vyšší, vždyť do plusů menších letadel patří i mnohem kratší doba potřebná k odbavení, k nástupu i výstupu cestujících, i k bezpečnostním kontrolám. Na většině letišť otevírají sice… Číst vice »
V Praze ze 9 samoodbavovacich kontrol na příletu funguji vždy jen 4. Norové se diví , kam šly peníze z jejich fondů.
Úzkotrupým letadlem přes Atlantik? Pokud to bude stát polovinu o méně než v širotrupém, tak možná, za stejnou cenu nikdy.
vy jste zjevne nikdy za atlantik neletel … pohodli cestujiciho je prakticky stejne v jednom i v druhém. jediné omezení je v tom, žte nemůžete chodit na procházku sem a tam.
(nevšiml jsem si, že by se cestující v širokotrupém nějaké procházky nějak provozovali)
V dobytčáku je narrow-body dokonce lepší, protože v poměru k celkovému počtu sedaček má víc míst u okének 🙂 Byznys je zase jednoznačně lepší ve wide-body. A občas se v tom širokotrupu skutečně někdo prochází.
To sice jo, ale na počet sedaček je to tak nastejno (3+2 na uličku v ekonomické). Místo tam stejně moc není, jen kolem kuchyněk a exitů.
A včem má být rozdíl ohledněě cestovního komfortu? Místo cestujícího se neudává průměrem roury, ale odstupem sedačky před a vedle. Velký éra jsou hezký, ale na sardinkovost osobního prosotru to nemá vliv.
Ve velkém letadle je obecně klidnější let.
fyzikálně je to pravda, nicméně reálně to poznáte možná tak v případě ATR/Dash vs. boeingy 737/A320 apodobně.
při porovnání B737 a wide-body nemáte šanci poznat za letu rozdíl.
Je to vidět i v menších letadlech — „doutníky“, tedy letadla, která jsou užší a delší, čili kladou vzduchu menší odpor, se budou uplatňovat stále více. A220 vs. A319 je stejná písnička.
Ano, ale nesmí se to s prodlužováním přehnat. Odpor vzduchu nezávisí jen na průřezu trupu, ale též na celkové obtékané ploše, která naopak s prodlužováním roste a někdy je lepší zvětšit průměr a zkrátit trup (pro stejný objem máte menší povrch). Podle mě třeba B757-300 už bylo trochu moc. Rozhodně ale A321 6x týdně dává nové obchodní možnosti oproti A330 3x týdně, jen potřebuje víc pilotů.