A321LR poprvé letěl s cestujícími přes Atlantik, Airbus chystá verzi XLR s větším doletem

Odlet prvního A321LR v barvách TAP Air Portugal. Foto: AirbusOdlet prvního A321LR v barvách TAP Air Portugal. Foto: Airbus

Na první pohled to byl let jako každý jiný, přesto letecká společnost TAP Air Portugal minulý týden svým způsobem přepsala

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jára

čo som postrehol posledné dni tak s A321LR cez Atlantik lietajú už aj La Compagnie a Air Transat

Zdeněk

Díky letadlům jako A321LR dosáhnou na dálkovou dopravu i destinace, které si ji dosud mohly těžko dovolit, a kde byli cestující do vzdálených destinací nuceni použít přestup, někdy i několik přestupů. Samozřejmě především proto, že naplnit kapacitu např. B777 je mnohem těžší, než A321LR. Pohodlí cestujících v úzkotrupém letadle nemusí být o nic menší, než v širokotrupém velkoletadle, záleží totiž především na dostatku místa pro nohy u sedadel. Ba může být i vyšší, vždyť do plusů menších letadel patří i mnohem kratší doba potřebná k odbavení, k nástupu i výstupu cestujících, i k bezpečnostním kontrolám. Na většině letišť otevírají sice… Číst vice »

Dlmi

V Praze ze 9 samoodbavovacich kontrol na příletu funguji vždy jen 4. Norové se diví , kam šly peníze z jejich fondů.

beedat

Úzkotrupým letadlem přes Atlantik? Pokud to bude stát polovinu o méně než v širotrupém, tak možná, za stejnou cenu nikdy.

Jen tak

vy jste zjevne nikdy za atlantik neletel … pohodli cestujiciho je prakticky stejne v jednom i v druhém. jediné omezení je v tom, žte nemůžete chodit na procházku sem a tam.

(nevšiml jsem si, že by se cestující v širokotrupém nějaké procházky nějak provozovali)

...

V dobytčáku je narrow-body dokonce lepší, protože v poměru k celkovému počtu sedaček má víc míst u okének 🙂 Byznys je zase jednoznačně lepší ve wide-body. A občas se v tom širokotrupu skutečně někdo prochází.

Y.K.

To sice jo, ale na počet sedaček je to tak nastejno (3+2 na uličku v ekonomické). Místo tam stejně moc není, jen kolem kuchyněk a exitů.

Y.K.

A včem má být rozdíl ohledněě cestovního komfortu? Místo cestujícího se neudává průměrem roury, ale odstupem sedačky před a vedle. Velký éra jsou hezký, ale na sardinkovost osobního prosotru to nemá vliv.

Radek Janata

Ve velkém letadle je obecně klidnější let.

Jen tak

fyzikálně je to pravda, nicméně reálně to poznáte možná tak v případě ATR/Dash vs. boeingy 737/A320 apodobně.

při porovnání B737 a wide-body nemáte šanci poznat za letu rozdíl.

...

Je to vidět i v menších letadlech — „doutníky“, tedy letadla, která jsou užší a delší, čili kladou vzduchu menší odpor, se budou uplatňovat stále více. A220 vs. A319 je stejná písnička.

Martin V.

Ano, ale nesmí se to s prodlužováním přehnat. Odpor vzduchu nezávisí jen na průřezu trupu, ale též na celkové obtékané ploše, která naopak s prodlužováním roste a někdy je lepší zvětšit průměr a zkrátit trup (pro stejný objem máte menší povrch). Podle mě třeba B757-300 už bylo trochu moc. Rozhodně ale A321 6x týdně dává nové obchodní možnosti oproti A330 3x týdně, jen potřebuje víc pilotů.