737 MAX pro nejméně cestujících. Singapore Airlines představily novou podobu letadel po Silk Air
Z názvu letadla u singapurského dopravce zmizelo označení MAX. Přebírá je po Silk Air.
Letecká společnost Singapore Airlines představila, jak bude vypadat paluba letadel Boeing 737 MAX 8, které bude nasazovat zejména na kratší linky v regionu jihovýchodní Asie. S výjimkou provedení pro bizjety jde o konfiguraci pro zatím nejméně cestujících ze všech dopravců. Zatímco některé aerolinky do stejného typu letadla vtěsná až 189 cestujících, Singapore Airlines maximálně 154.
Letadla budou létat v konfiguraci 144 cestujících v ekonomické třídě a 10 v byznys třídě. Rozteč mezi sedačkami bude v ekonomické třídě 30 palců, v byznys 44. Letadla původně létala pod značkou dceřiné aerolinky Silk Air, jejíž provoz skupina Singapore Airlines ukončila. Teď je dopravce přesouvá z dlouhodobého uskladnění v Alice Springs v Austrálii zpět do Singapuru. Silk Air létal v konfiguraci pro 156 cestujících.
Dopravce je další aerolinkou, která se vyhne u letadla označení MAX, budou nově v letových řádech a materiálech firmy jako 737-8. Nasadí je na linky do Bruneje, Kambodži, Indonésie, Malajsie, Nepálu, Thajska a na Maledivy. Letadla nelétají od března 2019, kdy byla celosvětově uzemněna. Letos v září jejich provoz povolil opět singapurský úřad civilního letectví.
Singapore Airlines uvedly, že do nového interiéru investovaly zhruba 230 milionů singapurských dolarů (3,77 miliardy korun). Interiér označuje za špičku v oboru ve své třídě. Dopravce dlouhodobě sází na velký komfort na palubě a spolupracuje s řadou známých designérských značek. Sedačky v byznys třídě budou plně rozložitelné do vodorovného lůžka, navrhla je společnost Factorydesign a vyrobil Thompson Aero Seating. V ekonomické třídě jsou sedačky od Collins Aerospace. Nový design se objeví i v dalších 25 letadlech, které má dopravce objednané a postupně je bude přebírat. Detailně popisují aerolinky nový interiér v tiskové zprávě.