Správa železnic získala územní rozhodnutí pro modernizaci Masarykova nádraží
V rámci modernizace se vybuduje nový vestibul ve formě zastřešení, odkud bude přístup na nástupiště.
Správa železnic má za sebou důležitý milník v přípravě velké modernizace pražského Masarykova nádraží, když získala pravomocné územní rozhodnutí. Stavební práce by měly začít v roce 2023 a trvat tři roky. Náklady přesáhnou dvě miliardy korun.
Masarykovo nádraží je druhou nejfrekventovanější stanicí na síti Správy železnic. V tuzemsku je unikátní svým hlavovým uspořádáním, kdy vlaky stojí na kusých kolejích u nástupišť navazujících na zastřešenou dvoranu.
V rámci modernizace se mimo jiné rozšíří počet kolejí ze sedmi na devět, neboť na Masarykovo nádraží budou v budoucnu mířit vlaky z Letiště Václava Havla. Vybuduje se nový vestibul ve formě zastřešení, odkud bude přístup na nástupiště. Zastřešení propojí ulice Na Florenci, Hybernská a Opletalova a naváže na nově plánovanou zástavbu developerské skupiny Penta.
Ve dvoraně budou celkem tři vnější a tři jazyková nástupiště. Nástupní hrana bude ve výšce 55 centimetrů nad temenem kolejnice. Rekonstrukcí projde kolejiště, veškeré technologie i trakční vedení. Po dokončení stavebních prací bude možné zvýšit rychlost vlaků při jízdě ve směru Praha-Libeň na 100 km/h. Zajímavostí bude pevná trolej použitá z důvodu stlačené výšky pod střechou.
Přestavba Masarykova nádraží je součástí modernizace železnice z centra Prahy do Kladna. Podrobně o plánech informoval deník Zdopravy.cz v říjnu.