Správa železnic získala územní rozhodnutí pro modernizaci Masarykova nádraží
Budoucí podoba Masarykova nádraží. Pramen: Správa železnic
V rámci modernizace se vybuduje nový vestibul ve formě zastřešení, odkud bude přístup na nástupiště.
Moc prosím aby se nic nedělo s masarykovym nádraží mám ho rád tak jak je a je pěkné jak se to starý mě se to líbí
Nemám přehled, kolik je hlavových nádraží v Česku, moc ne. Jedno částečně hlavové je východní nádraží v Opavě. ČD ale znehodnocují jeho uspořádání tím, že na začátku kusých kolejí dlouhodobě „parkují“ vyřazené 810ky, zatímco provozované vlaky zastavují až daleko za nimi, asi aby se cestující i s kufry a kočárky pěkně prošli. Tak přeji Masarykáči, aby si z něj dráhy po rekonstrukci neudělaly podobné šrotiště.
A co třeba napsat do Google: „Česko hlavová nádraží“ a kliknout na první výsledek?
Znát (z osobní zkušenosti) není totéž co vygooglit. A jádrem mého příspěvku nebyl zrovna počet hlavových nádraží v Česku.
Architekt: Jakub Cígler (JCA). Pišme prosím do článků o stavbách i jména architektů. jedním z velkých nešvarů veřejné diskuse o urbanizmu a architektuře v Česku (tedy krom toho, že se zpravidla vůbec nevede), je její anonymita. Především u dopravních a průmyslových staveb a menších developerských projektů. Možná že kdyby u každého takového projektu byla cedule (alespoň virtuální) se jmény autorů, podepsalo by se to příznivě nejen na kvalitě diskuse, ale i samotných staveb.
U některých by se hodil i pranýř pro autora stavby.
Z Prahy se stává postupně Cígleroštat. Aneb Kotase, který zamrzl v 80. letech nahrazuje Cígler, který zamrzl pro změnu v 90. letech.
podivně šikmé polozastřešení jakousi zahradou… nemůžeme mít jako v cizině pěknou halu?
ono záleží, čemu říkáte, pěkná hala…ostatně se nemusí do bezvědomí jen něco kopírovat
Mohli obnovit to dřevěné zastřešení kolejiště aspoň k tomu novému přechodu. Bohužel tak pěkně koncové nádraží jak v Budapešti už nikdy mít nebudem.
Kdo pamatuje ty naolejovane pirožky s uzeným? Dá like.
Mám jistou pochybnost o tom, že souprava EJ rozjíždějící se ze dvorany „do výhybek postavených nepřímým směrem“ se dokáže rozjet na rychlost 100, pokud v rámci modernizace nebudou všechny výhybky na 100 – za předpokladu, že se tam prostorově vejdou …
Jinak fajn, vypadá to mnohem lépe než (šílené) nápady jistého pana Bürgemeistera – starosty MČ Praha 1 …
No vida, dokonce bez zámkovky. To se mi líbí. Ještě nahradit ty otřesný a absolutně nepraktický „lavičky“ a bude to fajn. 🙂
Stavba to bude hezká. Bohužel jako vše ve správě bude problémem zanedbaná údržba. Stačí se podívat na hlavák. Taková škoda
Je vaše nádraží hnusné a špinavé? Má málo kolejí a v podchodu je tlačenice a před nádražní budovou postávají bezdomovci? Pak k nám jdete správně, máme pro vás řešení – přesuneme ho. Vaše Správa zeleznic.
SŽ by tam měla poslat svůj mobilní okrašlovací spolek, který operativně vylepšil nádraží v Mladé Boleslavi před návštěvou ministra dopravy.
https://zdopravy.cz/mladoboleslavske-zanedbane-nadrazi-necekane-prokouklo-pred-navstevou-ministra-88444/
To ale právě nejprve musí přijet Karel, a ten jezdí jen těmi nejméně využívanými lokálkami. Ty jsou pro něj důležitější než nějaká koncepční řešení české železnice.
no jo, Potěmkinova vesnice to ČD umí
Nevěřil bych, že ještě dnes existují lidé, kteří neví, že SŽ a ČD jsou dvě samostatné firmy.
Nojo, když ale výjimka potvrzuje pravidlo a někdy patří ČD i to, co by jeden neznalý věci logicky přiřadil pod SŽ.
Předkrm:
Veselí nad Lužnicí – jeden barák SŽ, druhý ČD.
Menu:
Praha, Negrelliho viadukt
– na karlínské straně údajně patří ČD
– od Vltavy dál patří státu (SŽ)
– pozemky pod oblouky patří městu Praze
Desert:
– doplní někdo něco dalšího?
Sjezd měl jít přes nádraží na Florenci, ne?
Kdo vlastne vlastni Masarykovo nadrazi? Ja myslel, ze jako jediny je CD a nikoliv SZ. Jak to tedy prosim je? Budova je CD a koleje SZ?
Rychlé proklikání katastru ukazuje všude ČD, v té části kde se staví pak Prague CBD, což je předpokládám nějaká dcera Penty. Na SŽ jsem nikde nenarazil.
Dekuji moc, takze je to tedy CD, takze clanek ma chybu nejspis.
No, jediný není, ještě mají půlku nádraží ve Veselí n.L.
Ano koleje a nástupiště patří SŽ.
Vypadá to moc pěkně. Ale nějak si neumím představit, jak se to má dohromady se sjezdem z Negrelláku do podzemní Praha-Opera.
Má se to tak, že než bude Opera, tak Masaryčka bude zralá na další rekonstrukci (resp. zrušení).
Tak zrušení určitě ne. Do čtyřkolejné Opery se vlaky z Letiště a Kladna vedle těch od Kolína a čert ví odkud těžko vejdou. Ale hrozí možná varianta, že se zruší ta část Masaryčky, která nepoužije Negrellák.
Vzhledem k tomu, že Vopera bude průjezdná, tak se na tyto čtyři koleje vejde vše, co přijede od Negrelláku (a bude pokračovat do Vršovic) i od Sluncové (bude pokračovat na Smíchov). Ovšem za předpokladu, že na těchto koncích budou vhodné stanice, kde se budou moci soupravy obracet (asi Smíchov a Eden, protože jaksi od severu přijede víc vlaků, než bude potřeba dál na jih).
A je na Smíchově by mělo být něco, kde by bylo možné se obracet ze severu? Mají tam být 4 nástupiště pro čtyři tratě z jihu. Žádné není tak dlouhé, aby se tam vešly dvě dvouvozovky EMU400. Takže vlaky z Kladna se budou obracet v Plzni?
Stejně by tam byl daleko užitečnější podchod. Nejsem proti nadchodu, jako něčemu navíc, ale ten podchod by byl o moc lepší. A jestli ještě něco navíc, tak tramvajový podjezd od Opletalky na křižovatku Florenc (se zastávkou pod nádražím). Na straně ku Florenci je pro takový plán (tj. pro výjezd) velmi příznivý terén.
Na městskou infrastrukturu „pod zemí“ jste nějak zapomněl …
Z Opletalky na Florenc se TRAM dostanete, pokud byste obnovil kolejovou dráhu v ulici na Florenci …
O kolik by to bylo hezčí, kdyby najmuli profesionální architekty, kteří si všimli, že existují barvy, a použili by je.
Modré zábradlí ?
Architekt, který umí udělat profesionálně terminál (Lisabon, NYC) je v podstatě jen jeden špičkový – elitní, španělský Calatrava, ale i u něj nejčastěji najdete bílou barvu, občas černou. Je pravda, že ta bílá by mohla být vyvažována sofistikovaně třeba 3 – 5 % jiné barvy, ale prostě není.
Calatrava staví ale i mosty, galerie po celém světě. Je velmi nepravděpodobné, že by se v Česku objevil takový tvůrčí architekt, tedy nejen v Česku, ale vůbec.
Calatravu, ale dost lidí z branže považuje za Kotase 1. Ty stavby jsou zbytečně monumentální. Protože být tvůrčí není ve stavebnictví úplně ideální vlastnost. Pak vznikají stavby, které popírají přírodní a lidské zákony, což ve výsledku znamená, že udržovat je stojí hrozné peníze.