DPP opraví trať na Bubenském nábřeží, opravy na nábřeží pod Letnou nabraly zpoždění
Letos se práce na Bubenském nábřeží budou týkat zhruba 230 metrů tratě, příští rok se posunou před Pražskou tržnici.
V Praze budou od soboty uzavřena pro tramvaje dvě nábřeží. Nově Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začne po půlnoci z pátku na sobotu s rekonstrukcí tratě na Bubenském nábřeží v Praze 7, která potrvá do pátku 5. listopadu. Neplánovaně také pokračuje oprava a přesun tratě na nábřeží Edvarda Beneše v úseku mezi Čechovým a Štefánikovým mostem, která měla podle původně skončit dnes. Potrvá ale až do konce letošního října.
„Během prací jsme v místech, kam jsme měli přesunout novou trať, narazili na železobetonové konstrukce nábřežních zdí, které byly výše, než jsme čekali, a než bylo uvedeno v projektové dokumentaci. Museli jsme ji proto u projektanta nechat upravit dle skutečnosti a umožnit TSK, aby si zdi mohla nejdříve opravit a zaizolovat, než na nich postavíme nové tramvajové těleso,“ vysvětlil skluz provozní ředitel DPP pro povrchovou dopravu Jan Šurovský.
Pokud jde o Bubenské nábřeží o kus níže po proudu, jehož oprava začne dnes v noci, bude po celou dobu rekonstrukce přerušen provoz tramvají v úseku Vltavská – Dělnická. DPP místo tramvají zavede náhradní autobusovou dopravu X25 mezi Strossmayerovým náměstím a Maninami. Tramvaje se do zrekonstruovaného úseku vrátí z pátku 5. listopadu na sobotu 6. listopadu 2021 od zahájení nočního provozu.
Akce je podle DPP koordinována s opravou vozovek v přilehlém úseku Argentinské ulice, rekonstrukcí světelného signalizačního zařízení v úseku Argentinská – Plynární, které provádí Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK).
Stávající tramvajová trať na Bubenském nábřeží pochází z roku 1981. V roce 2003 byla uložena na velkoplošné panely. „Dožívající trať je nutné zrekonstruovat. Na všech tratích v Praze postupně nahrazujeme staré BKV panely za novou technologii uložení tramvajového tělesa na betonovou desku a upevnění kolejnic systémem W-tram. Díky tomu je tramvajový provoz na takto zrekonstruovaných tratích výrazně tišší,“ uvedl Šurovský.
Letos se práce na Bubenském nábřeží budou týkat zhruba 230 metrů tratě, příští rok se posunou na úsek kolem Pražské tržnice. Zhruba ve stejnou dobu se má začít stavět lávka Holešovice – Karlín.