Částečná úleva pro Přerov. ŘSD otevírá v plné délce novou část I/55, místo semaforů je okružní křižovatka
Upravený úsek je nově čtyřpruhový, navazuje na již otevřenou estakádu přes koridor.
Průjezd Přerovem po silnici I/55 je od dnešního dne alespoň částečně plynulejší než dosud. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) po třech letech dokončilo stavbu nového přemostění železničního koridoru a rozšíření stávající silnice. Délka nové trasy je 1,4 kilometru, naváže na ni ještě další úsek, který se již staví.
Po květnovém zprovoznění nové půlkilometrové estakády, která převádí silnici I/55 přes železnici a místní komunikace, je dnes uvedena do provozu i okružní křižovatka mezi ulicemi Polní a Velká Dlážka. K plnému zprovoznění má dojít podvečer.
Stavba začala v říjnu 2018 a nabrala několik měsíců zpoždění. „Jednalo se o rozsáhlou stavbu, která byla tvořena kombinací novostaveb a rekonstrukcí stávajících komunikací. Jejím hlavním účelem bylo snížení dopravní zátěže pod železniční tratí, a to díky výstavbě nové dvoupruhové estakády, kterou mohou řidiči využívat již od května,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Další výrazné zlepšení dopravní situace nyní přineslo rozšíření Polní ulice na čtyřpruh a modernizace původní světelně řízené křižovatky ulic Polní a Velká Dlážka na okružní křižovatku s vnějším průměrem 52 metrů. „To v budoucnosti umožní případně umístit pátý paprsek, který zajistí výjezd směrem k výhledové komerční zóně,“ dodal Mátl. Stavba stála 360 milionů korun, zakázku získalo sdružení firem M-Silnice a IDS.
Další akcí, kterou ŘSD v Přerově staví, je stavba takzvaného průpichu průmyslovým areálem mezi ulicemi Tovární a Velké Novosady. Stavba byla zahájena v loňském roce a zprovozněna bude v roce příštím. Nejdůležitější stavební akcí je však samozřejmě dokončení dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem, na kterou zatím ŘSD nemá povolení.