Náhradu českých tramvají do Sarajeva dodá Stadler. Uspěl s „ostravským“ modelem
Nová tramvaj pro Sarajevo vychází z verze pro Ostravu, bude delší.
Švýcarský výrobce kolejové techniky Stadler Rail získal druhou zakázku na svůj typ tramvaje Tango NF2, který jezdí v Ostravě. Celkem patnáct tramvají v prodloužené třívozové verzi dodá do bosenského Sarajeva.
Vítězství v soutěži oznámily Stadler a sarajevská radnice na svých stránkách. V soutěži se sešel nečekaně velký počet nabídek: kromě vítězného Stadleru také od Škody Transportation, Alstomu, CAF a tureckého Durmazlaru. Vítězná cena je 34,7 milionů eur (zhruba 890 milionů korun). Tramvaje mají nahradit české vozy Tatra K2, které v Sarajevu dosud jezdí.
Nízkopodlažní tramvaje pojmou 180 cestujících, z toho 79 sedících. Budou vybaveny USB porty pro nabíjení elektroniky, součástí bude antikolizní systém. Maximální rychlost bude 70 km/h. První tramvaje má Stadler dodat do roku 2023. Výroba má probíhat v Polsku a Španělsku.
Sarajevo bude nákup financovat z úvěru od Evropské banky pro obnovu a rozvoj a Evropské investiční banky.