LOT 3a leaderboard

Náhradu českých tramvají do Sarajeva dodá Stadler. Uspěl s „ostravským“ modelem

Vizualizace nové tramvaje pro Sarajevo. Foto: StadlerVizualizace nové tramvaje pro Sarajevo. Foto: Stadler

Nová tramvaj pro Sarajevo vychází z verze pro Ostravu, bude delší.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
M@trixX

Ta farebna kombinacia krici „regiojet“ 😀

jva

Samý podvozek (s megaschodem vz. 14T), samé dveře… Z hlediska cestujího, který nemá potřebu procházet celou délkou vozu, zlatá trojwana…

Petr

Presne. USB zasuvky, WiFi, podvozky, dvere… Tyhle moderni vychytavky jsou jen pro zlost.

mauricio

Zajímala by mne reálná životnost vozidel v tamních složitých podmínkách.

Petr

Tezko rict. K2 tam jezdi od 70. let. A kdyby nekoupili tyhle Stadlery, tak tam mozna bude jezdit do 70. let…

medical examiner

No jo…ale konstrukce Tatra K2 vs. Stadler…
Čím sofistikovanější, tím je vyšší možnost nějakých závad.

Twix

V jakém stavu je místní tramvajová síť? Před 10 lety jsem se svezl jen kousek mezi nádražím a centrem, tam to bylo docela v pohodě, ale na opačnou stranu to už bylo prý tehdy dost rozbité a potom se to asi ještě horšilo.

Robert Šalda

Od nádraží směrem ven z centra je to v dost mizerném stavu, ale poslední úsek od obratiště Avaz do Ilidže je nyní v rekonstrukci.

Kuba

A skutečně je? Minulý týden jsem jel podél třikrát a žádnou stavební aktivitu jsem nezaznamenal. Spíš mi přišlo, že už to shnilo natolik, že další provoz si nelajsnou ani na Balkáně.

Petr

Misty je to porad jako horska draha

Zdeněk

…tak snad si v Sarajevu uvědomili, že Stadler bude chtít ty tramvaje zaplatit…

Kubrt

Stadler je v pohodě, tomu to zaplatěj EBRD a EIB.

PvvS

Na tohle jsem zvědavý. není to tak dávno co sarajevský DP neměl ani na výplaty, natož na provoz. Kde vezmou na splátky a jestli už zaplatili dluh za odebranou elektřinu.

SaulGoodman

„Sarajevo bude nákup financovat z úvěru od Evropské banky pro obnovu a rozvoj a Evropské investiční banky.“

SaulGoodman

Omylem jsem odeslal dříve – předpokládám, že to Stadleru zaplatí tyto banky a stát/Sarajevo to bude splácet jim. To už je pak spíš politická záležitost, v zájmu možnosti získávat další podporu se předpokládám stát postará o to, aby se tyhle úvěry splácely. Zas to není Somálsko, aby fakt neměli žádné peníze. Je to o prioritách.

Ketchup1970

To mne zajímá čím překonal určite skvělou nabídku ST …

Pražák

Pravděpodobně nízkou cenou práce běloruského dělníka. Navíc tenhle model Stadler navrhl speciálně pro chudší země. Ale proč si nekopnout, že?

Tom Matoo

Ta tramvaj se vyrabi v Belorusku?

Pražák

Ano, částečně tam, částečně v PL, aby to mohlo být deklarováno jako „made in EU“. Navíc to skutečně je low cost model, který Stadler navrhl pro chudé země, na Západě se hlásí do tendru s jinými, mnohem sofistikovanějšími a také dražšími modely tramvají.

Vojtěch

A věty „vozidla se budou vyrábět v Polsku a Španělsku“ jste si nevšiml?

Pražák

Všiml, nicméně vím, že tento „low cost“ model se vždy částečně vyrábí v Bělorusku. Dodělá se vždy v EU.

Majkl

V čem jsou lepší a sofistikovanější “západní” modely od Štadlera?

Hara_Pes

neznám technická hlediska, ale podle fotek nemají pod sedadly schody půl metru, ale nižší nebo žádné.

Hara_Pes

Vůbec ty sedadla jsou nějak vysoko, viz dolní rám oken.

Ondra K.

Ono by to mělo by naopak. Stadler Tango pro Ostravu je přepracovaná „západní“ verze modelu Metelitsa určeného pro východní trhy. Všechny Stadlery provozované na západě jsou buď konstrukčně starší, nebo odlišné koncepce, kdy ty tramvaje mají jinou šířku skříně, jiné řešení a uspořádání podvozků a jinak rozmístěné nízkopodlažní části.

medical examiner

Třeba se zeptali v Ostravě, jak jim Stadler jezdí tam.
Jak slouží Scheißewerke v Praze, to nemuseli zjišťovat příliš dlouho…