Správa železnic kupuje od Siemensu 11 let starý Vectron, převezme ho na podzim
Lokomotivu bude používat Správa železnic pro diagnostické účely.
Správa železnic zveřejnila detaily k nákupu své první vícesystémové lokomotivy od Siemensu a zveřejnila její první fotografie. Používat ji bude pro diagnostiku tuzemské i zahraniční železniční sítě.
Na pořízení lokomotivy upozornil jako první včera deník Zdopravy.cz. Správa železnic dnes upřesnila, o jakou lokomotivu se jedná: jde o model Vectron MS číslo 193.901. Stroj vyrobený v roce 2010 má dosud nájezd 130 tisíc kilometrů. Siemens ji dosud využíval pro testování.
„Údržbu a servis vozidla zajistí v prvním roce používání dodavatel, poté budou předmětem veřejné soutěže,“ dodal mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Za lokomotivu zaplatí 72,95 milionů.
Lokomotivu bude mít ve správě Centrum telematiky a diagnostiky a bude podle potřeby využívat stávajících dislokací spolu s ostatními diagnostickými kolejovými vozidly. „Ihned po dodání se začne elektrická lokomotiva současně využívat pro tažení diagnostických vozů Správy železnic a k částečnému nahrazení výkonů dopravců, které si musíme pronajímat,“ dodal Gavenda.
K převzetí má dojít během podzimu. Kromě jednotného evropského vlakového zabezpečovače ETCS, baseline 3 bude vybavena GSM-R a dálkovou diagnostikou. Lokomotiva disponuje jmenovitým trakčním výkonem 6400 kW a nejvyšší provozní rychlostí 200 km/h. Vzhledem ke své modulární koncepci bude Správě železnic předána s vybavením pro provoz v České republice, Německu, Rakousku, Polsku, na Slovensku a v Maďarsku a může být dovybavena pakety pro provoz i v dalších zemích.
Společnost Siemens Mobility prodala již přes 1100 lokomotiv Vectron celkem 56 zákazníkům, které ujely více než 450 millionů kilometrů.