Správa železnic kupuje od Siemensu 11 let starý Vectron, převezme ho na podzim
Lokomotiva Siemens Vectron v barvách Správy železnic. Foto: Siemens
Lokomotivu bude používat Správa železnic pro diagnostické účely.
Lokomotivu bude používat Správa železnic pro diagnostické účely.
Kdy že má SŽ tu putovní výstavy s tím ICE 4 ?
Vectron SŽ je ideální vozidlo pro dovoz a odvoz toho ICE!
Ale Brejlovec je lepsi varianta nebo ten zeleny persing co ted jezdi po trati Decin Chomutov v puvodni barve ale ani jedno se do nemecka nedostane.Ted vazne Ice 4 je naplanovano na podzim na vystavu do Prahy budete vitan vse se pripravuje bez problemu rychlovlaky chodi jak maji…
Indicie pasuje=podzim.Díky,těším se.
Hlavně, že jsme zazdili naší Škodovku, přesně o to šlo, proto jí skopčáci nechtěli pustit k nim. Potřebují odbytiště ba své Símensácké šroty.
Naprosto s vami souhlasim o to slo ale tady lide pisi kraviny a vubec jim to nedochazi kam se s temi sroty dostaly a jak je to nebezpecne nemci porizuji nove veci a nam prodavaji srot jeste ze slusny peniz a cesi jasaji….az zase prijdou do nemecka ze chteji pujcit rychlovlak na vystavu do Prahy tak mohou prijed Brejlovcem a zapojit za to nejnovejsi rychlovlak ktere ted DB prebiraji postupne ale nam bude jezdit Jancura od noveho s Persingem a srotem vyzarizem v nemecku to bude slava az to spusti….Udelejte mu oslavu…
Pardon vyzarene
A když máte takový přehled o zahraničí, oni tam vozidla starší 10 let na železnici nepovozují?
Jezdi ale vse v tech vozech funguje protoze jinak dostava dopravce citelne sankce v tom je ten rozdil.Podivejte se jak Jancura vozil lidi na dovolenou jake mel sluzby a zpozdeni a nahanel loko…..
Zug fällt aus. 🙂
Ty sankce existují v Německu jen pro závazkové spoje, nebo i pro komerční, jako je RJ do Chorvatska?
Pro vsechny i ceske drahy tam dostavaji sankce za vagony vecne neco nefunguje ted na ec jezdi i technik cd a resi to na miste snazi se to odstranit uz to bylo neunosne
Jel jste vůbec někdy v Německu vlakem? Ne že by ČD neuměly mít problémy, ale s DB už jsem taky zažil věci.
Opravdu si delate srandu?Jezdim denne ale to co je u ec ceskych drah tolik zavad to se nevidi proc si denne stezuji nemci? Proc jezdi technik ceskych drah na odstranuje zavady opravdu realitu prosim s vami nema smysl neco psat Bude v Praze rychlovlak ice4 na podzim muzete prijit se podivat jak se cestuje v nemecku koncim s vami kumunikaci nikam to nevede…
Já mám rychlovlaky naježděno mnoho tisíc kilometrů v řadě zemí, tak si ty „héč“ řeči nechte do hospody pro momentálně slabší jedince, ICE4 není nic nového.
Jel bych se podívat na nový N700S, ale covid, tak to zatím nebude.
https://www.theguardian.com/world/2018/dec/20/trains-on-time-germans-deutsche-bahn-railway
Počkat tady mi něco uniklo. RJ jezdí do Chorvatska na objednávku ministerstva dopravy?
Kolikrát může jezdit loko denně mezi Prahou a Ostravou. Jestli 3x tak je to cca 50 dní provozu. Tak to je tedy opravdu srot. A asi jezdíme jinými vlaky, Berlinerem jezdím pravidelně cca 15x do měsíce a nikdy se mi nestalo, že by byl někdy problém.
Naší Škodovku? Škodovka je skrze PPF rodiny Kellnerových, moje určitě není.
Proc se nekoupi nova lokomotiva stejne znacky? To se musi vse kupovat nemecka ojetina?
Bude o 30 mega dražší. Jen pro ten pocit.
Navíc u zkušebních vlaků bude mít nízký kilometrický proběh.Normální Vectron ujede těch 150 tisíc km za půl roku, této zkušební lok. To trvalo 10 let.
Ano…
I na R27 nemají 843 problém najet 500-600 km denně.
A v roce 2050 najezdí taková lokomotiva na Ex Praha – Opava 1600 km denně.
Ježíš vy vidíte tak daleko dopředu. Každou diskusi zde na webu dáváte své fantasmagorie co bude za 20,30 let. Se divím, že vás SŽ neangažuje ať ji plánujete rozvoj. U všech článku víte co bude v budoucnu. Magor
Pane to chce klid a neurazime prosim slusne a misto pro vas je na SZ ja nedelam za tretinovy plat oproti nemecku
Ani za minimalni mzdu se nemusite stydět …
Nevim to mozna vy ale u vas to neni v cechach zadna slava s min.mzdou ale opravdu casi min.mzdu neznam jak je velka neziji v Cr
A v jakem oboru teda mate rozhled? Zeleznice ani ekonomika to neni… takže?
Tak co jak vyslo hdp a co kupni sila a prumerny plat taky mate v cechach 110 tisic prumerny plat?
Vidím ze jste si behem volne chvilky to HDP ve vztahu k dluhu nenastudoval. Kdyby ano zjistil vyste ze to nema zadny vzath k průměrné mzdě. Mimochodem plat je neco jineho.
Ja jsem vam uvedl na jake parametry se mate zamerit pocitat hdp ze stejne zakladny potom spocitat prumernou mzdu a kupni silu tak ja vam to spocital prumerny plat v cr 35 tisic v nemecku 110 tisic staci zbytek uz si snad spocitate ale nejsou to krasne cisla upozornuji predem pred spanim nic moc tim koncim s vami komunikaci nikam to nevede
A ja vam naposled vysvetluju ze pro vypocet pomeru hdp a dluhu je prumerna mzda nepodstatná.
Mimochodem proc vlastně tou nemeckou prumernou mzdou operujete? Jako ze prumerny nemec si na novou lokomotivu vydela rychleji nez prumerny cech? 😁
Prumerny nemec nekupuje lokomotivy prijde se podivat jak vypada doprava 21.stoleti na putovni vystavu rychlovlaku ice4 do Prahy na podzim ktere dostavaji DB postupne aby jste mohl posoudit kam se investuje v nemecku….
Tak to jsou na tom asi v nemcku dost špatně kdyz se na ice4 musi prijet podivat do prahy 😁
Vy jste nečetl komu jsem odpovídal? I když váš komentovat byl taky mimo.
Kupovat srot neni dobre jsou to naklady na opravy nemci prodaji cechackum srot a koupi novou maji to dobre vymyslene…
SŽ provozuje mnohem starší diagnostické vlaky. Tahle mašina nemá skoro nic najeté.
Možná to mají dobře vymyšlené, ale ty moc nemyslíš… Proč by si měl výrobce kupovat novou lokomotivu sám od sebe?
Ja moc nemyslim? vzdyt to kupuje Sprava zeleznic od nemecke firmy Siemens.Sprava zeleznic a Siemens jsou odlisne veci udelej si poradek nez neco nepises
Udělej si pořádek ve vlastní hlavě. Píšeš: „nemci prodaji cechackum srot a koupi novou“
Proč by si Siemens měl kupovat sám od sebe novou mašinu?
Ano nemci prodavaji srot cechackum nebo podle tebe je lokomotiva 11 let stara nova?
Zacatkem pristiho tydne zacina u nemcu vyberove rizeni na nakup nove lokomotivy pro tebe info doufam ze ted uz veci chapes nemci proste 11 let starou lokomotivu nechteji….to neni jako v cechach pokud to jezdi urvem s toho co nejvic
U Němců? Nákup lokomotivy? Nebylo by lepší aby jí koupil nějaký dopravce? A proč jen jedné?
DB neni dopravce? Opravdu uz toho nechte to postekavani je to zbytecne loko mate tak jasejte to ze je starsi nevadi tak neni co resit mejte se
DB? Myslite toho snad nejzadluženějšícho dopravce v Evropě? Ve státě který ma tak vysoky statni dluh ze brzy bude muset zacit prodavat i sve území? Pujcit si umi každý, zit si chvili nad pomery taky, ale jednou prijde cas platit účty. A ten cas se blíži. Brzy budou v ceskych tovarnach pracovat ve vyrobe jen Němci a budou radi když jim cesi zaridi dopravu busem pres hranice.
Taky nazor a ceska repubkika nema dluh? ceske drahy nejsou zadluzene? Zacnete od sebe kdyz neco chcete kritizovat ten statni rozpocet v cechach taky neni v dobre kondici ale vas nazor beru slusne jste se vyjadril
Pardon republika omlouvam se
Musite porovnavat ne jen brát absolutní čísla. U statniho dluhu se nejčastěji operuje s pomerem k HDP, u dopravce (CD,DB) by to mohla byt zadluzenost vzhledem k prijmum … Ani v jednom ukazateli na nas nemci nemaji. Zabari.
Ano HDP si spocitejte kupni silu prumerny plat atd a hlavne dobre nastavte vstupni udaje na zacatku zakladnu nemeckou a ceskou a nebude to pro vas dobry vysledek
Takze jste ten pomer dluhu a HDP nepochopil … Ach jo
Pochopil ale vasich 37 miliard jen za ceske drahy jsou parada….ale bude lip…..
Ovsem DB ma taky pres 30miliard, ovsem euro. Vzhlede k tomu jak se nemecka ekonomika potapi, tak to vidim na bankrot.
Ale no tak to nebude tak horke nechte to na nemcich jenom si spocitejte co staly nove rychlovlaky a potom vas humor prejde kde maji penize nemecke drahy
Ja to mam nechat na Němcích a vy ro muzete resit u Čechů? Proč?
DB je jedn z mnoha německých dopravců.
Správa železnic naopak není žádný dopravce.
Já žádnou loko nemám ani vy rozumbrado.
„DB neni dopravce? “
Hm. Máš v tom úplný chaos. SŽ si koupila OD SIEMENSE jednu lehce ojetou lokomotivu, DB vypíšou výběrko na mnoho nových lokomotiv, a ty v tom vidíš konspiraci. Tak ještě zapoj chemtrails a čipy ve vakcíně, ať to máme pokopě.
Tohle není smartfone. Stáří lokomotivy určuje proběh (je nicotný), vybavení (je skvělé s nejaktuálnějším ETCS) a je to model který Siemens stále vyrábí (a vyrábět ještě nějaký čas bude). Takže je úplně jedno, že to z fabriky vyjelo už před 11 lety, když je plně současný stroj.
Kdyz myslis? Proto nemci vypisuji vyberko a chteji novou lokotku
Jakože DB Netz? Kde, jakou, kterou?
Dopravci v ČR také nakupují nové loko, co má být?
Jaky dopravci? Jancura si pujci bobinu a nebo priveze srot z nemecka nebo snad mysleno Vectron vse maji ceske drahy pujcene na ececkach tak kde jsou nakoupi?
Jančura nekupuje nové Traxxy?
Jo kupuje ale na pujcene penize a na to ze provozuje tolik linek ma vice srotu nez veci novych proto i na linku Kolin Usti nad Labem nasadi Persing…..a jak je stary?
No a co? Viděl jste někdy řady 111, 112, 143, 120…
Jo krasne akorat je 21 stoleti a do zahranici nesmi takova je to masinka
Hoďte na něj někdo deku.
To jsou Něměcké mašiny , ehm, DB, ehm stále v provozu
Akorát že jančura kupje nové TRAXXy. na Vectronu ČD na leasing je něco špatně? Jste chtěl novou, máte novou.
CD ma Siemense pujcene na ececkach….mate to i par clanku dale na tomto foru napsano a opravdu nic noveho jste nanapsal neni co resit jak sem psal tak at loko 11 let stara v cechach dobre slouzi hezky vecer
Ne jakoze DB Nezt ale opravdu nakupuji nove lokomotivy to je prekvapeni ze to vite v nemecku se vozovy park meni tam se nejezdi jak uvedl jeden pisatel 70 let starymi loko….toto vyjadreni staci nemam se uz k cemu vyjadrit az budou porizene nove loko zaslu vam fotu ted prichazi postupne DB rychlovlaky….
To je pravda, v osobce DB jen 50. – 60. let staré loko. Si myslíte, že lidi co to tu čtou nikdy nejeli v Něměcku vlakem nebo proč tu hnětáte takové výlevy?
Lokomotiva se 150 000 km rozhodně není šrot.
Proč by Siemens sám sobě prodával lokomotivu?
Prostě jo „rozbalený a na nějaké zkoušky trochu používaný kus“, takže se slevou.
No ja nevím, ale nazývat 10 let starou mašinu se 150tkm šrotem mi přijde trošku ujeté. Co jsou pak některé 50 let staré lokomotivy?
Mega srot ono se v cechach nicemu nerika srot pokud se to hybe
Takže měli koupit o 30 mega dráž totálně to samé, jen s mladším výrobním štítkem? Můžete opravdu detailně vysvětlit jaký užitek by to správci infrastruktury přineslo.
Nebo měli koupit českou lokomotivu? jakou?
Zadna ceska lokotka na trhu neni to asi sam vite a kdyz vase SZ bere za novou lokotku 11 let starou tak neni co resit to co budou kupovat nemci se rozhodne ve vyberku ale co vim Siemens uz dela novejsi typ
I vy kecko, no povídejte o novějším typu lokomotivy Siemens, natrhl jsem brambůrky a natěšeně vyčkávám detaily.
Mate moznost se seznamit na strankach Siemensu koukam ze vy radeji srot z nemec co?
Hele, já Siemens znám fakt dobře, takže takový úhybný manévry „podívejte se na stránky Siemensu“ mě neberou.
Pošlete odkaz, napište specifikace, ať se bavíme konkrétně.
Ty vole.
Ten Pavel je případ pro Chocholouška.
Popcorn a budu se chlámat až do noci 🙂
Ale no tam slusne panove jde preci o vasi masinku trochu starsi ale jinak dobry ted si budete muset najit jinou zabavu kdyz vam fakta dosla tak se mejte a sup na bobinu a brejlovce
Ceska zavist ze?To je uz roky zmame ze cech a zavist je jedno spolecne ale bobina brejlovec Persing to jsou loko spicka na 21 stoleti
Ne vůbec. Já závidím Japoncům Šinkansen, to je moje slabost. Vám nezávidím nic.
Co furt máte s tou Bobinou a Pešingem? Článek je o Vectronu SŽ.
Sinkansem bude jezdit mezi Prahou a Drazdanama az to v cechach postavite zatim se hadate kudy povede trat to bude na dlouho….
Pan zapomněl kde chodil v mládí čůrat. Teď koho chleba jíž toho píseň zpívej. Nemá cenu se s váma bavit. Tyhle řeči o Češích a Němcích už tu byly kdysi. Kecate nesmysly a myslíte, že máte pravdu. Jste daleko od reality.
To asi nemá cenu řešit. Pan má asi trochu mindráček.
Některým lokomotivám u nákladních dopravců táhne na 70 let…
To je cim se chlubit lokotky jako bobiny nebo brejlovce za chvili budete oprasovat nezavidim vam to opravdu v cechach to dopadlo po triceti letech od revoluce je to ostuda…..
Jejda, vy tomu zase rozumíte…
Rozumim proto padesat let ziju v zahranici a jen se vam divim jak muzete delat za tretinove mzdy oproti nemecku a jeste si nechavat kazdy rok vyvadet zisky do zahranici to potom musite kupovat srot a jist odpad zaoadni evropy asi vite ze co se potopi na mori tak se to prebere aby to bylo prodejne a posle do cech se slevou….
No vy jste mi teda odborník. Jinak i ČD, Regiojet, Metrans a další kupují nové mašiny ve velkém. Pokud se v tomhle případě podařilo koupit mírně jetou moderní mašinu, na kterou se navíc nemusí čekat, tak bych v tom problém rozhodně neviděl.
Jo kupuji nove masiny nebo si je pronajimaji na ececka ze nebo jezdi lokotkama sedumdesat let starymi parada at zije brejlovec a bobina a Pejsink ktery uz do nemecka nesmi opravdu tricet let jste vytvarely dopravu a skoncilo to pronajmy na ececkach na nic vic neni uzasne je 21 stoleti jezdi se jinak….
Pardon Persink
Já fakt nechápu, o co vám jde. Ano, taky by se mi líbilo, kdyby na síti nejezdily 50 a více let staré šroty, ale tohle je přece jenom něco jiného. SŽ potebuje moderní výkonnou mašinu, která může jezdit v okolních státech. Pokud byla taková mašina k dispozici okamžitě s tím, že nemá skoro nic najeto a je to stejný typ, který se pořád vyrábí, akorát je o x desítek mega levnější, tak proste koupila jeden jetý kus. V čem je problém?
Problem mate vy vydavat 11 let starou masinu za novou to chce odvahu.Jak jsem psal opravdu neni co resit kupujte dal srot s nemecka jako to dela Jancura nebo u vas nase Arriva ctyricet let stare vozy a rikejte tomu nove….vzdyt s auty to mate v cechach to same prumer je v cechach patnact let stari vozu a to jeste vam taha Praha sluzebakama stari nahoru…..To jak dopadla Ceska republika za tricet let od revoluce je smutne vzdyt uz i nemci vas objizdi pres Polsko to snad vite take….toto je smutna realita
By mě zajímalo, odkud je tahle IP adresa, protože bodrý světák užívající si „přepychu v zahraničí“ přeci nemůže být takové zakomplexované trdlo.
Pavel se rozjel! Tyhle údajně v zahraničí žijící, zakomlexované vševědy fakt žeru. Ze všeho nejvíce mi to připadá jako chybně naředěný matroš. Jsme jen lidi, navíc, když se klepou ruce žejo….
Pavel se nerozjel popisuji jen tu vasi v cechach bidu dopravni jak na zeleznici tak na silnici a ja nejezdim s brejlovcem nebo bobinou mej te se
A ktera nemecka dieslova lokomotiva se brejlovci vyrovna? Žádná! Ktera nemecka masina jezdi uz 50 let tak spolehlivě? Žádná! V nemecku to doslo tak daleko ze se zacinaji zbvovat zanovnich lokomotiv a v cesku se poohlizeji o osvedcene kvalitě. Trvalo to dlouha desetiletí ale nemci konecne pochopili ze jejich vyrobky na ty ceske, i desitky let stare, proste nemaji. To ze vam tam nejaky pomateny nacionalista neco jineho nakukal a vy jste mu na to naletel bohuzel neni nas problem ale vase hloupost. Takze radeji budte vdecny ze v CR od vas odkoupime to o cem víte ze je nepodarek,… Číst vice »
Tak to je parada at zije brelovec taky nazor diky za nej akorat ze je 21 stoleti skoda…..
Takze jste zadny německý stroj který by se i dnes brejlovci vyrovnal nenasel…
Ja nehledam stroj brejlovec uz nema na kolejich co delat je 21 stoleti to ze mate jednokolejne trate je dobre ne Plzen Domazlice,Ceska Lipa Liberec.Kadan Cheb ale bude lip tam se brejlovec hodi
Nemusute hledat stroj brejlovec ale masinu v Německu která by se tomu brejlovci vyrovnala.
Ja nic hledat nebudu lepsi bude zabezpecit trate v cr a neco delat s temi jednokolejkama mate jich vice nez dost a cizinci k vam nechteji jezdit jasne bylo vyjadreni nemecke strany po havarii u Domazlic
Jelikoz jste ocividne cech tak byste asi nemel pouzivat vety jako ze si mame zabezpecit tratě. Tak nejak jste asi zapomnel ze k nam patříte ze.
Takze jste lepsi lokomotivu v nemecku nenasel. Proste nemci nejsou tak dobri jako cesi. To je realita.
Mimochodem nemecko ma prumerne rocne více mrtvych na železnici než ČR, takze rady od nich opravdu nepotrebujeme.
Pokud vím tak to byla lokomotiva z Německa kdo porušil předpis.
S německým strojvedouciím
Prestante urazet to jsou fakta proste u vas v cechach frci bobini brejlovci a ted ectron jedenact let stary mate slavu nebo si pronajimate vectrony na ececka protoze persinky uz vam v nemecku neprojdou to same zatopek tak to resite pronajmem tak hodne stesti koncim s vami urazet se nenecham trdlo…..
Vectron pardon….
a jaké mašiny si můžeme koupit že země, kde včera snědli, co měli sníst popozitri?
To tak hrozne nebude v klidu
Sláva je, že SŽ má lokomotivu, jestli vám to nedošlo. První. Kolik Vektronů má DB Netz, hm?
Slava SZ ma prvni loko to je vykon tak az se neco uvolni dam vedet aby byly dalsi kusy Je to na oslavu ted jeste dat dohromady koridor Praha Decin a bude to prima hlavne Kralupy a tunely tam je to jak na mori
je to prorusky troll. siri nenávist k západu.
Vy jste vůbec nepochopil ze nemci jsou na tom tak spatne ze se musi tyhle zanovni stroje prodavat za pro ne nevýhodné ceny aby nemuseli zacit propouštět a ten svuj business udrzeli nad vodou 😁
Češi v tomto případě, protože nase ekonomika je o nekolik levelu lepší, zachraňují Německo aby se nedostalo do finančních problémů 😁
Tak tad nepiste o nakupu srotu když jde o nenapadnou humanitární výpomoc, nebo chcete aby se v nemecku zavedly potravinove listky????
Dobry vtip…dekuji
Jaky vtip. Ceska ekonomika roste nevydaným tempem, nemecko jde dolů. Covid je u nas minulostí zatimco nemecko jde do dalsiho lockdownu.
Jeste nas budou prosit abychom si od nich koupili dalsi mašiny. Ty ovsem budou nove a za poloviční cenu. A ro nemluvim ani o tom ze se do nemecka od nas vozi lehce ojeta auta, protoze nemci uz davno na nove nemaji!!!!
Slusne vtipy hazite diky
A co z toho neni pravda?
Nemci pujdou delat do cech opravdu jde vtipny a za vase platy tretinove….mate hezky sen….
Az pochopite zaklad ekonomiky tak zjistite ze tam to směřuje.
res co jezdí na transibirske magistrále či v mongolsku a neplet se sem
Peršink do Německa nemohl nikdy.
není to odborník, je to troll nebo trotl. eventuelně obojí. a podezřelý z ruského zadání rozesirat společnost. proč si myslíte, že říká…i vy čechácci blbeckove, západ vás obírá…
Ja takto nic jsem nepsal o nejakych blbeccich to je ve vasi zprave a to ze zisky firem jsou pres dividenty posilene do zahranici vi kazdy to si musite nastavit zakony tak aby vam zisk firmy v cechach znovu investovaly
tak tam zůstaň a nevýjadruj se k české realitě. a neurazej tvrzene soukmenovce, ty jeden petrohradsky trolle
Proboha!!!!!
Normální lokomotiva najezdí 3 až 4 MILIONY kilometrů. Těch 150 tisíc je naprosté nic.
uz slovo cechacek…o vás vypovídá víc než chcete.
V nemecku se vam jinak nerika proto chce si prestat hrat na ceskem pisecku a zacit veci menit to je o vasi budoucnosti ted za to muze Babis po volbach kdo pirat Bartos nebo Fiala nebo nekdo ze starostu on se preci musi nekdo najit…..
Pacienti by neměli mít přístup k internetu. Potom z nich lezou takovéto sračky, které nemají ani hlavu, ani patu. 🙂
Už by měla být večerní medikace. Nezapomeň si Pavlíku říci si o nášup a tu hrst tabletek pořádně zapít. Jinak se budeš dávit jako posledně.
A toho holuba si neotírej do županu. Až tě zase budou lapiduši kurtovat, ať nejsou od tvých exkrementů. 🙂
Ale klid masinka uz je doma…
Ja, selbstverständlich, tscheschatschek.
Takže navrhujete zvýšit daně, aby si Správa železnic mohla koupit lokomotivu novou?
Proc zvysovat dane? neni duvod Preci kdyz chci kupovat lokomotivy nemusim zvysovat dane
Ať slouží 😉
Už i správa českých železnic kupuje německé ojetiny… No to je úpadek. Kde je podpora domácího průmyslu? Jo on domácí průmysl nic takového nevyrábí, že? 😉
Nacistické posuzování podle místa finální montovny bylo nabídkou levnějších, kvalitnějších a modernějších produktů už z veřejného života odstraněno. A je to velmi správné rozhodnutí. Pro egomasturbaci nacistů, flástenců a jim podobných existencí jim musí stačit např. hokej, fotbal popřípadně i jiné exotičtější formy šoubyznysu.
Nacistické? Snad nacionalistické jsi chtěl napsat ne?
Jinak je zajímavé, že libovolný národ na západ od nás je na své domácí produkty hrdej. To jsou všichni ti Němci, Švédi, Britové, Amíci takový nacionalističtí (pardon pro vás nacističtí) egomasturbující existence?
Zkus si nějaký výrobek dovézt do Ameriky, neuspěješ. Velká část musí být vyrobena na půdě USA. A taky o nich řekneš, že jsou nacisti? To asi ne, co…
Náhodou, a jen čistě náhodou, se tam mobily činské produkce prodávají stejně jako v Evropě.
Třeba Huawei co? 😀
Apple.
Made in China.
Na mém iPhonu je napsáno:
Designed by Apple in California
Assembled in China
🤪
A přesně o tom píšu.
Znám Holanďany, Němce, Francouze, Španěly, Rakušany, Italy a Američany a nikdo z nich nikdy na podobné téma ani nehovořil, natož aby vyjádřil hrdost nad tím, že někde někdo něco vyrobil. Dlužno ale říct, že já patřím do skupiny lidí, která veškeré fandění a hrdost na příslušnost k nějakému celku řadí do kategorie hry pro lid. A chtěl jsem napsat nacistické, dnes po ochranářství totiž volají už jen neonacisté a další fašouni.
A to Svedsko jak uvadite. Co je tam vyrobeno, ne jenom designed?
Třeba fakt kvalitní nářadí, lodě, auta (včetně toho mého 😉 )
Joo a proto v USA všude jezdí japonská a korejská auta… Jakože všude :D. Posledně jsem byl v půjčovně a dostal na výběr defacto jen Toyota, Kia nebo Nissan (alespoň v Californii jsou americká auta v menšině) 1. Honda Civic 29,974 2. Toyota RAV4 27,076 3. Toyota Camry 25,950 4. Tesla Model 3 24,850 5. Ford F-Series 24,204 6. Toyota Corolla 21,771 7. Chevy Silverado 21.132 8. Honda Accord 19,962 9. Ram Pickup 19,306 10. Toyota Tacoma 18,165 V celém USA je dominantní celkově Ford ale v poměru národní značky/japonské rozhodně ty národní nijak extra nevedou, jelikož mezi prvními 10… Číst vice »
Protože jsou levná… A Californie teda fakt není průměrný stát USA. Další věc je kolik z těch japonců je vyrobeno na místě…
No vidíš, já jsem Čech a mám auto švédské 😀 A fakt originál z Trollhättanu. Přestože bych si Škodovku klidně koupil, tak v tu dobu to s mými financemi bylo nejjednodušší. Na druhou stranu, kdybych vzal tu Škodu, tak bych měl každý servis za 1/3 ceny…
U těch Britů jezdí zrovna od Siemensů, ale i od Hitachi nebo Alstomů spousta vlaků.
A na to jsi hrdý, že už tu nevyrobíme lokomotivu? Nic proti Vectronu a téhle koupi (naopak obojí hodnotím hodně kladně), ale stačí se podívat na Poláky, kteří na tom byli ještě hůř, ale díky podpoře domácího průmyslu dokáží vyrobit kvalitní motoráky a i ty lokomotivy začínají být celkem k světu. A jako bonus k tomu mají hromadu pracovních míst a produkty které dokážou celkem s úspěchem vyvážet.
Lokomotivy z PL jsou k světu? Na kolika z nich jste byl? Já jsem měl tu „čest“ být na Gammě, Gryffinovi i Dragonovi a všechno je to dost velký odpad…
Já na nich nebyl, ale Dragona kolega chválil. Zkušenost mám akorát se Sharkem a tam jsem fakt neměl námitek.
Myslíte s tím scharkem, který je o 20% těžší, než konkurenční vozidla?
Jenomže ono je taky rozdíl, jakým způsobem se domácí průmysl podporuje. Jedna věc je vypisovat férová výběrová řízení a vyžadovat i po domácím výrobci kvalitu, ale úplně jiná podpora je vypisovat zakázky tak, aby se vyloučila konkurence a pak domácímu výrobci všechno odpustit. Bohužel u nás je vidět spíše ta druhá možnost. Výsledkem je to, že domácí výrobce dělá spíše podřadnější výrobky, které zas tak velký úspěch nemají, jako by normálně mít mohly.
No já s tím vším souhlasím. Jenže jsme v Čechách a tady se na zakázku vždycky přisaje někdo, kdo jí ohne. Podpora domácího průmyslu je zajímavé ekonomické téma, která je poměrně rozsáhlé a dalo by se o tom napsat moc a moc stránek. Každopádně, původní myšlenka bezmyšlenkového dovozu něčeho momentálně levného a snadno dovezitelného je z dlouhodobého hlediska smrtící. Já se těším až vyjde další článek o postupném pronikání levných vozidel z Číny. Jsem zvědav, jestli tam v diskusi bude takový zástup příznivců. Přitom ta vozidla jsou levná (i třeba proto, že Čína podpoří průnik svých firem do světa) a… Číst vice »
Naopak – činská vozidla jsou levná, protože technicky špatná jsou. Čínská auta se sem nebudou dovážet, dokud nebudou plnit podmínky evropské homologace a neprojdou EuroNCAP. A až jí projdou, tak rozhodně nebudou levná. To je ten rozdíl, proč nás číňani zaplavili levnými telefony, ale ne auty. Protože byznys telefonů je prakticky neregulovaný, tak do něj nebyl problém naskočit i s nízkokvalitnímu výrobky (a nejen číňani – málokdo si už vzpomene, ale jako první vydrtili evropské výrobce mobilů kolem roku 2000 už jihokorejci, přestože jejich „stříbrné vajíčková véčka“ byly konstrukční šmejdy, byly levné a lesklé a lidem se to líbilo). Byznys… Číst vice »
Tak podle mě ty čínský telefony špatný nejsou – máme v rodině dvě Xiaomy s fakt dobrým poměrem cena/výkon a není na ně jediná stížnost. Auta zatím moc neumí, tady souhlasím. Čínské normy jsou holt jinde, oproti Evropě, která se v komplikovanosti norem vyžívá. Ale mě nešlo o auta, ale o lokomotivy a jednotky. Jenom se stačí podívat, co už se zkouší v Cerhenicích – Sirius pro LEO, hybridní loko pro Rail Cargo Hungary, dvoupatrové jednotky pro Westbahn (první zatím ještě do Evropy nedorazila, ale je vyrobena). CRRC koupila Vossloh v Kielu a první loko z této „spolupráce“ DM20 –… Číst vice »
Zkoušet se toho může hodně, ale důležité je, až se dozkouší – bude razítko nebo nebude?
Sirius se zkouší už asi 2 roky a zatím skutek (= razítko) utek.
Dobře, ale jak byste si tu „podporu“ teda představoval?
Připomínám, že snahou by mělo být především to, aby domácí výrobce se svými výrobky uspěl v zahraničí a zajistil tak export našich výrobků.
Ohnout zakázku tak, aby ve výběrku zůstala jenom Škodovka evidentně příliš nefunguje.
Co třeba ty finanční pobídky, které Škoda v Ostravě dostala na rozšíření svého závodu? Podle mě to je jednoznačně krok správným směrem. Stát firmě pomůže a získá za to pracovní místa v regionu, kde kvůli konci těžby uhlí bude celkem průser.
Ok, ale v tomhle stát přece škodovku podpořil, tak v čem je problém? Pokud jde o Škodovku, tak tu stát může podpořit zejména tím, že začne vypisovat férová VŘ, kde se Škodovka bude muset utkat se světovou konkurencí. Možná by sem tam něco prohrála, ale byla by nucena více investovat do vývoje, do kvality, do lepších parametrů vozidel. A s takovými vozidly pak může uspět v zahraničí. Bohužel stav je spíše takový, že VŘ jsou šitá na míru Škodovce, která pak k nějaké větší invenci nemá žádnou motivaci. Pokud v zahraničí něco vyhraje, tak si na západ on nás většinou… Číst vice »
No podle mě v tom problém není, ty si psal, jak bych si to představoval, tak jsem uvedl příklad. Mimochodem podobnou pobídku dostal i Hyundai… A tak to má být, o tohle mi jde – nemusí to nutně být česká firma, ale podstatné je, aby co největší část životního cyklu proběhla v ČR – tj. ideálně vývoj – výroba – provoz – likvidace je otázka, ta už zas tolik bonusů nepřinese. Kdyby to s těmi výběrky bylo tak jednoduchý… Ale ono není. Výběrové řízení je politický nástroj a politika nikdy férová nebude. Vždycky to je nástroj, jak se dostat k… Číst vice »
Já nikdy žádnou lokomotivu nevyrobil. S kým jste je vyráběl vy?
posledni pokus s podporou lokomotivky škoda skončil drahou, neperspektivní a nespolehlivou mrchou. taurusu jsme mohli za stejné prachy mít možná až 2nasobek
To nevyrábí.
Ten vyrábí jen zmetky typu 380…
380 nevyrábí a že by to zrovna byl zmetek…
Kdo ví, jak by se dařilo Vectronům při údržbě podle ČD.
On domácí průmysl toho nevyrábí hodně – od mobilů po raketoplány.
Ale málokterá země s 10M obyvateli (a často ani s desetinásobkem) vyrábí všechno.
Náhodou, části raket Ariane se tu vyrábí 😃
Kolik je potřeba smajlíků aby byla poznat ironie?
Nákup „ojetiny“ pro diagnostické účely = jezdíme podle potřeby a ne za účelem dosažení zisku za úměrně sníženou cenu – mohla to být zkušební nebo testovací lok, jíž už výrobce nepotřebuje – ekonomicky výhodnější než si kupovat novou lok …
Filmaři si taky nekupují pro „likvidační“ scény nový automobil v autosalonu, ale nějakou ojetinu nebo něco, co je po „povodňové koupeli“ použitelné akorát pro likvidační filmovou scénu ….
milý vládě, poslední výrobek schadewerke byl takový průser, že by je musela SZ koupit najednou 4. a tuším je aktuálně problém najít dobrovolníky…co do toho dali ETCS.
dokonce i schadewerke pochopila, že je lepší na tuto kapitolu zapomenout a vyrábí něco, co je přece jenom menší prusvih
Za mě Vectron je aktuálně z běžných lokomotiv nejlepší volba, spolehlivá, vykoná a navíc designově pověřená mašina. Výborná koupě, pěkný decentní nátěr. Tak ať dobře slouží.
O nátěr na „vlastní“ náklady by se klidně postarali sprejeři ….
Je skvělá, akorát vzhledově nic moc :-/
Taky si mohli nechat za pár desítek až stovek tisíc navrhnout nějaké hezké zbarvení.
Teď to vypadá jak taška z Ikey.
Co máš proti tašce i IKEy? Mě ta taška přijde praktická a dyzajnově povedená a když jí mám v ruce, tak si ani nepřipadám jako intelektuál.
Na polep to nejezdí.
Já doufám, že většina lidí poznala, že je to sarkasmus.
I když to, že je ten polep škaredý je fakt.
Podle mě ji měli udělat „negativní“ – oranžovou s modrým logem.
A) by byla líp vidět
B) oranžová je na české železnici výjimečnější barva než modrá
C) oranžová se tradičně používá na „pracovních strojích“, takže na stroj patřící SŽ by sedla
130000 km. Na Vectron. To je nová mašina.
Pěkné a moc dobrá koupě.
Neschází v ujetých kilometrech jedná 0 ?
11 let stará, vychází mi to na 11500 km ročně, nebo se už stáčejí i loko. 🙂
Věta „Siemens ji dosud využíval pro testování.“ se na vašem monitoru neobjevila?
Není to v titulku!
Si nechte prověřit VIN 😀
To je tím, že s tou lokomotivou hodně couvali, přece jen je to stroj na zkoušky. Ale kdyby couvali víc, mohla tam být i nula.
😛
Nula je ještě dobrá, ale co kdyby tam byl mínusový náběh? By pak museli ještě doplácet! 😀
😀