Video: Jak v Ostravě zatravňovali koleje na Výškovické ulici
Ostrava plánuje zatravnění trati například v Porubě, připravuje úpravy dalších tratí v Zábřehu a v Přívoze.
Dopravní podnik Ostrava završil před několika dny téměř rok trvající opravu tramvajové tratě ve Výškovické ulici. Ta se stala dalším úsekem ve městě, kde tramvaje jezdí po zeleném pásu z předpěstovaných travních koberců.
Cestujícím a obyvatelům v okolí to má přinést až o čtyři decibely tišší provoz tramvají. „Dosahujeme nejen snížení hluku z tramvajové dopravy a estetizace tramvajových tratí, ale zároveň pomáháme snižovat negativní dopady z běžné automobilové dopravy v nejbližším okolí, protože naše zatravněné úseky dobře zachycují částice polétavého prachu,“ uvedl už dříve šéf ostravského dopravního podniku Daniel Morys.
Oprava Výškovické ulice začala loni v září, už na konci dubna město převzalo zmodernizovanou křižovatku, včetně nových nástupišť u obchodního centra Kotva. Rekonstrukcí prošly dva na sebe navazující úseky o délce téměř kilometr. První úsek vede od křižovatky s ulicí Svornosti po křižovatku s ulicí Čujkovovou, druhý po křižovatku s ulicí Pavlovovou. Oprava vyšla na 125 milionů korun.
Už loni se travnaté pásy objevily na tramvajové trati na ulici Dr. Martínka v Hrabůvce. Náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová (ANO) tehdy uvedla, že většina tramvajových tratí ve městě má v současnosti otevřené svršky. Město by to ve spolupráci s dopravními podnikem chtělo postupně změnit tak, aby otevřené svršky časem zůstaly jen v nezastavěném území. Způsob modernizace tratí a zakrytí jízdní dráhy se bude lišit podle charakteru území. Pilotní projekt zatravnění se uskutečnil v Ostravě v roce 2017 na Frýdlantských mostech.
Ostrava plánuje vybudování pevné jízdní dráhy a následné zatravnění například v Porubě, připravuje úpravy dalších tratí v Zábřehu a v Přívoze.