Podcast: Vyspělou společnost poznáte tak, že bohatí nejezdí drahými auty, ale MHD, říká šéf DPO Daniel Morys
Dopravní podnik Ostrava chce v příštích letech investovat přes 9 miliard a zcela vyřadit tramvaje T3 a jejich verze.
Hostem dalšího dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz je tentokrát ředitel Dopravního podniku Ostrava (DPO) Daniel Morys. DPO patří mezi průkopníky zavádění nových technologií ve veřejné dopravě a v posledních letech byl až neuvěřitelně úspěšný při čerpání evropských dotací.
Chuť nakupovat a investovat v Ostravě mají i dál, investiční plán hovoří o nákupech za 9 miliard v dalších deseti letech. Polovina peněz by měla jít do vozového parku, čtvrtina do infrastruktury a zbývající část do technologií a nemovitostí. I o tom hovoří šéf ostravských tramvají, autobusů a trolejbusů v aktuálním díle podcastu.
Proč ještě nedorazilo do Ostravy 35 nových tramvají ze Škodovky a kdy se svezou v Ostravě cestující s tou první? „Slibujeme si od nich, že úplně zrušíme spřažené soupravy,“ říká Daniel Morys s tím, že DPO zcela vyřadí tramvaje T3 a jejich modifikace. „Budeme pokračovat dál v obnově vozového parku tramvají, čeká nás obnova tramvají KT8, v blízké době to tak bude ještě jeden významný tendr,“ doplnil. Chystá se ale i velká obnova ostravských trolejbusů, nákupy nových elektrobusů nebo autobusů na vodík.
Máme čekat do budoucna Ostravu vodíkovou, co se týká veřejné dopravy? Jak aktuálně vypadají pocovidová čísla počtů cestujících v ostravské MHD? Plánuje DPO nákup další patrových autobusů? Jak se dívá ředitel podniku na myšlenku výletní tramvaje? Jak drahé bude vybavit všechny tramvaje od Stadleru antikolizním systémem, který se teď testuje u prvních dvou kusů? A jak je to ve skutečnosti s koncem dieselových autobusů v ostravském provozu?
Častá diskuse se točí i kolem toho, zda je v autobusech čistší moderní dieselový motor, nebo motor na CNG. „Jsem hrdý na to, že jsme se vydali v Ostravě plynovou cestou,“ říká Morys.
Došlo i na několik otázek, které řediteli Morysovi položili čtenáři deníku Zdopravy.cz. Poslechněte si nový díl pocastu přímo zde na stránce a nebo ho můžete odebírat na Spotify, Google Podcasts, Apple Podcasts a Podcast addict.