Další čínský vlak na evropské koleje. Nové dvoupodlažní jednotky si pronajme rakouský Westbahn
Rakouský dopravce si pronajme čtyři jednotky, základem flotily mají být ale nadále vlaky od Stadleru.
Největší výrobce kolejových vozidel na světě pokračuje ve své snaze proniknout na trh Evropské unie s osobními vlaky. Po jednotce Sirius pro Leo Express představila včera společnost CRRC Zhuzhou novou dvoupodlažní jednotku pro rakouského dopravce Westbahn.
Dokončení první jednotky oznámila CRRC na sociálních sítích. Jednotka DDEMU2 je šestivozová na maximální rychlost 200 km/h. Westbahn si ji má pouze pronajmout, nikoliv koupit. V provozu by se měla objevit v polovině roku 2023. Každá jednotka má 571 míst k sezení.
The double deck EMU for TSI standard was launched in #CRRC #ZELC. With tall body, handsome face and rich technologies, it will be exported to Austria, and run in Austria and other 5 countries. pic.twitter.com/XNnSV2Qle2
— CRRC Zhuzhou Locomotive Co., Ltd. (@CRRC_ZELC) June 2, 2021
CRRC uvedla, že jednotka bude schválena pro provoz v Rakousku a dalších pěti zemích. O jaké země má konkrétně jít ale výrobce neoznámil.
Námluvy mezi čínským výrobcem a rakouským dopravcem začaly už v roce 2019, kdy nejprve Westbahn oznámil nákup nových jednotek od CRRC. Dopravce ale nakonec změnil názor a objednal patnáct šestivozových jednotek Stadler Kiss 3. Westbahn se nakonec ale rozhodl pronajmout si ještě čtyři jednotky od čínského výrobce.
CRRC tvrdí, že při konstrukci využila více kompozitní materiály, podle výrobce je tak jednotka jen o 10 % těžší než jednopodlažní.
CRRC aktuálně v Evropě nechává schvalovat dva vlaky: jednotku Sirius pro Leo Express a akutrolejovou lokomotivu.