České dráhy zavádí novou značku InterJet. Použijí ji pro soupravy od sdružení Siemens – Škoda
První nové soupravy se objeví na trase mezi Prahou a Chebem v druhé polovině letošního roku.
Vlaky s novými vagóny od sdružení Siemens – Škoda vyrazí už letos na českou železnici pod úplně novou značkou v portfoliu Českých drah: InterJet. Dopravce již podal žádost o registraci tohoto názvu u Úřadu průmyslového vlastnictví. Objeví se na vlacích z Prahy do Chebu přes Plzeň a Ústí nad Labem.
Nové označení oznámily České dráhy na sociálních sítích. „Nový obchodní název souprav InterJet spojuje naše již notoricky známé produkty InterPanter a ČD railjet. InterPantery zajišťují dálkové vlaky mezi většími městy a z jednotek railjet nové vozy konstrukčně vychází,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Robert Pagan. České dráhy nepočítají s tím, že by používaly tento název ani ve zkrácené verzi v jízdních řádech.
InterJety nasadí České dráhy ve druhé polovině roku postupně na linky z Prahy přes Plzeň či Ústí nad Labem až do Chebu. „Při plném nasazení počítáme s tím, že InterJety nahradí všechny klasické soupravy na těchto linkách. I nadále však počítáme na lince Ex6 s nasazením jednotek Pendolino u dvou párů vlaků kategorie IC,“ dodal Pagan.
Vídeňský závod Siemensu před dvěma týdny opustil poslední vagón pro finální montáž v Ostravě ve Škodě Vagonce. Vozy vycházejí z platformy Siemens Viaggio Comfort, známé jako railjet.
Soupravy budou po pěti vozech sestaveny do 10 netrakčních jednotek, které budou spojeny podobně jako vysokorychlostní vlak. To umožní cestujícím průchod soupravou. Na rozdíl od railjetů jsou ale soupravy na obou koncích ukončeny standardním rozhraním UIC pro osobní vozy a otevřenou čelní stěnou.
„Specialitou budou bezdrátové nabíječky telefonů u vybraných míst a také jako první dopravce ve střední Evropě nabídneme vlaky se speciálními okny pro perfektní mobilní signál uvnitř vlaku,“ uvedly České dráhy. Hodnota kontraktu činí necelé tři miliardy korun.
Základní charakteristika netrakčních souprav od konsorcia Siemens – Škoda
– pětivozová, uvnitř semipermanentním tyčovým spřáhlem spojená netrakční jednotka s tlakotěsnými průchody mezi vozy;
– zakončení jednotky na obou koncích se standardním rozhraním UIC pro osobní vozy s návalky a s běžným tažným a narážecím ústrojím, umožňující průchozí spojení s ostatními typy vozů, respektive s lokomotivou.
Konfigurace pětivozové netrakční jednotky:
– koncový vůz 1. třídy + multifunkční vůz 2. třídy s infopointem a zázemím pro vlakový doprovod, místy pro osoby na vozíku s bezbariérovým WC a zdvihací plošinou s elektrickým pohonem pro nástup osob na vozíku, dětským kinem a místy vyhrazenými pro cestující s dětmi, umístění kočárků a místa pro uložení jízdních kol + dva vozy 2. třídy se standardním interiérem + jeden koncový vůz 2. třídy se standardním interiérem;
– délka netrakční jednotky přibližně 132 metrů;
– společné navzájem propojené palubní elektrické sítě a diagnostika;
– kapacita 330 míst k sezení;
– nejvyšší provozní rychlost 200 km/h.