Zákon při konzervaci dráhy zapomněl na majitele vleček. Úplně
Vlečka, ilustrační foto. Autor: cs:ŠJů – Fotografie je vlastním dílem, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3861744

Majitelé či provozovatelé vleček nemají fakticky žádný vliv na případnou konzervaci přilehlé dráhy.
Není náhodou jeden z kroků před zrušením nabídka k prodeji? Tedy kdo má neprovozovanou vlečku, ale chce ji za každou cenu, může si k ní přikoupit i trať? Kdo vlečku provozuje a myslí to s ní vážně, tak těch 12 jízd ročně udělá… Na druhou stranu, jak by to dopadlo, kdyby mohl majitel vlečky konzervaci vetovat? Nezakonzervovala by se dost možná ani jedna trať s vlečkou, přestože by po vlečce ani trati třeba několik let nic nejezdilo. Jen by odčerpávala zdroje na provoz a údržbu, které by se daly smysluplněji využít jinde. On ten současný stav nemusí být zase tak… Číst vice »
Podpora železniční nákladní dopravy v praxi…
12vlaku rok, to ke snad pohoda, ne? Možná ta jaderka, ale vše o dohodě..
Ono i pokud se na vlečku zajede 12x ročně, nemá její údržba smysl. Na druhou stranu pokud o provoz majitel stojí mohla by být vlečka z celé trati.
S argumentem o 12 jízdách ročně by mě zajímalo jak často se používají vlečky v Temelíně a Dukovanech?
Nebo do Rozvodny Čechy Střed na trati do Mochova.
Krátce před narovnáním tratě Čelákovice – Mstětice, kdy byla ze zhlaví odpojena i trať na Mochov, jsem tam viděl na speciálním vagónu transformátor. Ten by asi jinak než po kolejích dopravit vcelku nešel.
Ted aby tim kvůli vám zaváželi závodní jídelnu…
Dukovany několikrát měsíčně.
Tak co vím tak na Temelín se vozí cisternové vozy z chemiji na čističku vody pro provoz Temelína. Obsluhují to ČD zálohou z Číčenic. A Dukovany si vlečku provozují samy. A máj tam dvě lokomotivy.
A co teprv, kdyby třeba za par let chtěl začít, ze. Totéž, jako v obnovení osobky. Kdyby konzervace existovala už před pár lety, nikdy by se třeba Krupka neobnovila, přestože kraj na ni změnil názor.
Nebo si danou trať přilehlou k vlečce může někdo koupit a provozovat ji. Proč by měl něco provozovat stát, když na tom nemá zájem z hlediska hospodářského (využití tratě), sociálního (dotovaná veřejná doprava), atd.
Třeba zmařená investice do té vlečky?
Třeba ta celkem ‚nova ‚ vlečka v českých Velenicích, co? 😁 Zmařena dotace do vlečky…
Nevíte někdo, co se v těch Račicích dělá, co tam vozí?
Nic. Jeden čas tam MBMR mělo odstavené vraky, ale řekl bych že ty tam už nejsou.
Normální obsluha vlečky naposled tak před 15 lety, možná víc.
Děkujeme
Vlečka se normálně obsluhuje, naposledy nikoli před 15 lety, ale letos a nemýlím-li se, píše se rok 2025. Nějak vám tam to nesedí o 10 let. Moc vám ty počty nejdou, patrně nedostatky ve vzdělání ze základní školy.
Víte, že odpověď se dá napsat i normálně?
A co se tam tedy vozí?