dkv_obrazok

Jak staří a zkušení strojvedoucí nejčastěji chybují. Výroční zpráva inspekce řeší i rychlost reakce při chybě

Srážka vlaků v Pardubicích. Foto: Drážní inspekceSrážka vlaků v Pardubicích. Foto: Drážní inspekce

U většiny mimořádných událostí si strojvedoucí uvědomili své pochybení ještě před projetím návěstidla.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

Nevím, autem mám najeto přes milion km a na červenou sem neprojel nikdy 🙂

Hasler

Ono to přibít v autě, když si člověk uvědomí chybu, je něco jiného než na vlaku.

Tohle srovnání je úplně mimo.

Cita86

Ono je to taky tím, že červená je pro Vás v autě prostě červená. Jako strojvedoucí Vám řeknu, že v drážní dopravě máte možnosti kdy přes červenou ject můžete, samozřejmě na to je daný postup kdy. Řídíte se ale předpisem, kecá vám do toho zabezpečovač, běžně volá výpravčí, nebo otravuje vlastní dispečer a ještě sledujete třeba poruchové zprávy lokomotivy. Předpis základní má 760 stran. Na všechno možné jsou tam výjimky, psané zbytečně složitě. Ne nadarmo má silniční zákon pouze 128stran, aby se jezdilo co nejjasněji. A pokud si lokomotiva postaví hlavu, že prostě nepojede a tak na vás píská, bliká… Číst vice »

petr

ono taky autem zastavíte na fleku…

Roman 7

No počet MU lehce stoupá ale i tak je vlak extrémně bezpečný. Za rok bohužel 4 mrtvý to je na silnici za jeden den, dobře tak za víkend.
Jasně škody jsou vysoké ale to jsou jen plechy, dráty a nějaké železo. To se vymění a opraví.

Ex ČD

Je fakt, že (z vlastní zkušenosti) měli jízdní zácvik nejvíc na háku právě kolegové rekrutující se z řad posunovačů a vozmistrů. Protože co je bude někdo učit, když přece dělají na dráze už 20 let. Samozřejmě ne všichni.

Jiří Voseček

To jo, bez přepočtu na počet pracovníků v daném věku je to naprosto zbytečná informace.

Na 1. stupni Základní školy nejvíce poznámek dostávají děti ve věku 6-10 let ….

peter.hudec88

Celkom dobre si to vystihol. Lebo človek, ktorý na železnici začína úplne „z ulice“, si obvykle dáva pozor na všetko… Samozrejme výnimky sú vždy všade

Radek

Tohle by ale chtělo normalizovat na věkovou strukturu strojvedoucích.

xmnovotny

To samý u těch typů návěstidel… Je jasný, když je nejvíc návěstidel stožárových přímo u koleje, tak se taky budou projíždět nejčastěji.

Richmond

Ano, všechny ty hodnoty by si zasloužily i procentní vyjádření. Např. vidíme, že to je spousta osobních vlaků, ale víme, že těch jezdí víc, tak by se hodilo procento kolik to je z celkového počtu.

Kubrt

Záleží, co je smyslem těch dat. Pokud se má jen někomu dát nálepka potížistů, tak by se měla zohlednit věková struktura strojvedoucích. Pokud mají data být podkladem pro nějakou systematickou práci na zvýšení bezpečnosti provozu, je dobré vědět, která skupina chybuje nejvíc, v absolutních číslech.