Peněz na dopravní stavby není na příští rok dost, přiznal Kupka. Babiš zmínil ohrožené projekty
Záchranný archeologický výzkum na D11 Jaroměř - Trutnov. Foto: Radek Mátl / X.com

Šéf ŘSD potvrdil, že kvůli chybějícím penězům na příští rok zatím nepodepsali velké smlouvy na nové silnice a dálnice.
A že si někdo vůbec troufá ukrajovat rozpočet na něčem pro budoucnost a konkurenceschopnost ČR tak klíčovém jako je dopravní infrastruktura, navíc když pořád ještě zaostáváme za okolními státy, to mě zaráží. Ale ne, radši se budou neustále zvyšovat důchody (proti čemuž nic nemám), které jsou naprosto nenávratná investice, kterou si Babiš koupí maximálně tak hlasy.
osobně to vidím tak, že jeden lump honí lumpa…
jeden se už chystal rozhazovat, když zjistil, že druhý zfixloval budget
Pořád někde zmiňují zákon o rozpočtové odpovědnosti a nikdo nenapíše, v čem je vlastně problém. Tak jsem se podíval. Babiš tenhle paragraf o schodku a související bude muset zrušit 🙂
§ 10a
Procentní částka prognózovaného nominálního hrubého domácího produktu podle § 10 odst. 1 činí nejvýše
a) 2,75 % pro rok 2024,
b) 2,25 % pro rok 2025,
c) 1,75 % pro rok 2026,
d) 1,25 % pro rok 2027.
technicky to jde ve zrychlené formě prostou stojedničkovou většinou za pět týdnů (počítaje v to i předpokládané veto senátu)
Škrtat investice je blbost. Omezte nesmyslné navyšování platů státních úředníků a reformujte a digitalizujte.
Tímhle získáte 60 miliard?
Myslím že v delší perspektivě by se ušetřilo mnohem více a to nejen na straně státního rozpočtu.
Rozhodně. Hlavně u těch, kteří neumí počítat, tam ty výdaje na vzdělání byly marné.
Mohli by zmrazit platy například lidem v ŘSD, třeba by pak nebylo ani potřeba tolik peněz na stavby silnic a dálnic.
Přesně takhle na úřednících šetří Praha. A pak i na stavbách. Win-win.
A pak to dopadne takhle co? https://www.zive.cz/clanky/prusvih-za-desitky-milionu-reditelstvi-silnic-a-dalnic-bojuje-s-ransomwarem-a-ztratou-dulezitych-dat/sc-3-a-216923/default.aspx
Věřím, že dosluhující vláda splní svoji povinnost a předloží do sněmovny přepracovaný návrh rozpočtu, ve kterém nebude chybět ani koruna na rozestavěné a zahajované stavby.
Už je to tady, co jsem v těchto diskuzích opakovaně tvrdil. Zrušte VRT a je téměř po problémech. Opět se ukazuje alespoň odborníkům známá věc, že státní pokladna není bezedná.
Měli bychom dokončit to rozdělané (dálnice a rekonstrukce hlavních tratí)a pokračovat ve smysluplných projektech…
Člověče, VRT se zatím vůbec nestaví a v problémech přesto jsme. Jaký typ lobotomie vás přesvědčil, že zrušení neexistující věci něco změní?
A ty přípravné projekty a práce ( a spoustu těch krásných obrázků atd.atd.) zaplatil a dále platí kdo Vy lobotomie ? Hu ?
No to jistě stálo desítky miliard, které vám chybí na dálnice…
Zrušit VRT uplně je nesmysl, některé části už teď citelně chybí kvůli přetížení stávajících tratí. Některé zas tak palčivé nejsou. Takový akutní problém je třeba Praha-Poříčany-Kolín a VRT Polabí… relativně krátký úsek, který ani není celý na provoz plnou rychlostí, ale přidá tu potřebnou kapacitu.
Plně s vámi souhlasím s tím, že je hodně částí železnice, které jsou přetížené. Nicméně vysokorychlostní železnice je systémová záležitost kterou musíte například z důvodu transitu mezi Ústí nad Labem a Břeclaví vybudovat jako celek. A to je o těch investicích na které prostě nebude…
Na VRT je i na příští rok max. nějaká studie a příprava, proboha.
Ano, pokladna není bezedná, ale české okecávání je neomezené.
Ano souhlas, ale jednoho dne náklady na studie a přípravy narostou do takových rozměrů, že si je potřeba položit otázku jestli bude na tu realizaci a nebo jestli studie a přípravy ukončit.
Vy vidíte že by se VRT někde jako stavělo?
Nevidím, ale ale intenzivně se připravuje a to stojí spoustu peněz…
To se nám to staví když nám půjčujou
A proč by nepůjčovali? Když je z toho hezký úrok. Vyrovnané rozpočty noční můra bankéřů .
Celá věc leží v návrhu rozpočtu na příští rok, který má ještě jít do parlamentu a chápu Fialovu vládu že jej připravila s pastí pro vládu budoucí… skoro takové klukovské okopávání kotníků za tu podpálenou inflační vatru od vlády Babišovy, se kterou museli bojovat celé funkční období a kterou jim opozice neustále dávala za vinu. no, jeden za 18, druhý bez dvou za dvacet, jako malé děti…
A navíc na úrovni hard fans Sparty a Slavie, jediné, co je spojuje, tak nepřátelství.
Bez jakékoliv schopnosti spolupráce.
Vtipné je, že Motoristi nechtějí ministerstvo dopravy. Museli by něco dělat, ne jen jezdit po dálnici 180 a byli by zodpovědní za každou zácpu. Stejně jako je podle Macinky za každou zácpu v Praze zodpovědný Hřib.
Ne ne, jednodušší pro Turka bude cestovat po světě na ministerstvu zahraničí, žádná zodpovědnost. Zahraniční politiku si stejně bude dělat Babiš sám.
Smazáno pro porušení pravidel diskuze
Tak tragicky bych to neviděl. Peníze se nakonec najdou. A kdo z politiků mluví pravdu?
Před nějakou dobou tady byl velice kritický článek o tom, že dokončení D 35 se bude financovat formou PPP a tím došlo ke zbytečnému posunu o rok. Vyznění toho článku bylo, že vláda všechno zdržuje. Doufám že na současné situaci je vidět, proč je PPP dobré situaci, kdy finanční náročnost výstavby dálnic kulminuje a stát už dalsí prostředky nemá.
PPP je jenom účetní trik, zaplatí se víc, ale je to rozložené do 25 let, takže to není jednorázově tolik.
To jste mě hezky poučil… A leasing auta je také účetní trik? Já myslím že ne, protože když ty peníze nemám tak si tu věc prostě koupit nemůžu a nebo si to rozložím do splátek a potom si pořídit můžu. S účetnictvím to opravdu nemá nic společného.
Asi by to chtělo nastudovat alespoň základy ekonomie.
PPP má být Mohelnice-Opatovec. K tomu jim přidají na provoz a údržbu Opatovec-Litomyšl, jenž staví stát. Předmětný úsek HK-Hořice není zas tak moc důležitý narozdíl od Jaroměř-Trutnov a šel by oželet na nějaký čas nebo se v něm rýpat pomalu za míň.
PPP se musí splácet. Je to v podstatě mandatorní výdaj. Tedy už to není ani ta menší část rozpočtu, o které se rozhoduje, jsou to ty peníze, které se vydat musí. Tedy ta splátka výdaje „na dopravu“ snižuje stejně.
Tomu já rozumím, takže když ty peníze nemám teď, ale dálnici bychom přesto postavit chtěli, tak přece dává smysl si platby rozložit v čase, nebo ne?
No a financování na dluh ty platby rozloží v čase úplně stejně. Od toho leasingu se to liší jednak tak, že to nejde přes rozpočtová pravidla v okamžiku rozhodnutí a ještě v tom, že leasingovka na sebe bere určitá rizika (v případě auta i to, že na to auto nebudete mít a vrátíte ho – v případě dálnice tohle nefunguje).
Myslím že peníze navíc co chce pan Babiš použije na zvýšení platů státních úředníků. Nebo na neco podobneho.Nikoliv na dálnice. Je to můj odhad. Doufám že se mýlím.
a taky slevy na jízdném jsou potřeba
Velkouzenář si koupil lidové vrstvy slibem koblih zdarma a teď chce navýšení sekery o 60 miliard hlasitě svést na dopravní stavby. Však oni to vnuci voličů zaplatí…
Proč i u tohoto tématu musí být takový rozpor mezi lepšolidmi z bruselské pětky a voliči bývalé opozice.Vždyť kdo se zajímá o dopravní politiku ví, že stříhání pásky je výsledek předchozích vlád, a stavby co rozjede Babiš bude stříhat zase další vláda a třeba bez Andyho.
Běžte si prosím s termíny jako lepšolidi tam, kam patříte. Nashle.
Termín ,,lepšolidi,, používají jen zakomplexovaní jedinci.
Stejně jako termín fašista, nácek, russko, …
Stejně zakompexovaní jedinci.
Jste první, kdo jich použil.
Tady se sešla skvadra kývačů stbackeho slovenského lháře. Fuj. Že vám není blivno
Z Vašeho výstupu nepochybně.
To vyjádření národnosti jako nadávky a přitom snaha moralizovat je rozkošná.
Proč by mělo být vyjádření národnosti nadávkou?
Spíš xenofobie. Aspoň v tom významu, jaké se používá (strach z cizího).
To, že to má znamenat něco jiného, to už je teď irelevantní.
Asi se článek objevil i na seznamu, tak to sem zase přitáhlo jistý typ diskutujících.
Tohle se ví už delší dobu, že se dva roky před volbami utrhlo ŘSD na pokyn ODS ze řetězu a snažilo se dostavět co šlo a připravit také co šlo, aby to vláda po volbách neměla s rozpočtem na dopravní stavby lehké.., takže to dopadne jak se čekalo, stavby se odsunou o rok či dva a hotové budou zase až po příštích volbách a opozice má téma na kritiku vlády, .. No jo no. Politika.
Človíčku nešťastná cítíte se zdráv..?
Až na tu hlavu.
Pokud slovenský důchodce na budoucí funkci nestačí , a chce jen pobrekávat,tak ať ji předá někomu schopnějšímu.
Já tušil, že to s tratí na letiště nebude tak růžové. Prosím aspoň koňku 🙂
Co takhle další vizualizaci?
To znamená novou studii proveditelnosti.
Je to předvolební prasárna. Ale co už, kdyby místo schodku 286 napsali 340mld tak by se pohřbili.
Jsem zvědavý, jak to Andrejko vyřeší.
Pokud se rozhodne rozdávat na dluh, tak by bylo bezbřehým alibismem a diletantstvím nepůjčit si na dopravní stavby.
Zrovna půjčit si na investice do infrastruktury by dávalo smysl. Bohužel se sekera zase zasekne kvůli dárkům pro voliče.
Neb volič jest většinově stvoření blbé a nevidí ani dva roky dopředu. Ale to je známé a musí se s tím počítat.
ano, narazili by na dluhovou brzdu a svoje vlastní pravidla na konsolidaci rozpočtu…
jak říkám, pravicové sny o dálnicích, nízkých daních a vyrovnaném rozpočtu narazily na realitu.
Peněz je spousta, jen je třeba lépe s nimi hospodařit. Děsí mne, že Burešovci chtějí přidat výrazně více, to Skanzen železnic nebude vědět, do čeho to vrazit. Zamyslel se ještě někdo nad tím, kdo to bude stavět?
Nepodepsat D11 by byla skoda…Hradecký uzel bych tekl moc nových cestujících nepřitáhne a náklad vůbec žádný
Říká vám něco Choceň – Hradec Králové – Velký Osek? Ony by ty náklady jezdily, ale po té přetížené jednokolejné trati to prostě přes den není možné.
Souhlasim s významem rekonstrukce. Ale přetížená trať je tedy trochu silný vyraz. Jelikož mám osobně možnost sledovat kolik vlaku jezdí na trati HK – Choceň, tak říkám (a dám za to „ruku do ohne „) , že je to velmi řídký provoz, zejména v noci.
Klasická babišárna. Nahází špínu na vládu a v prosinci nám řekne,jak to všechno zachránil a střihne si pásku.Vítejte v další čtyřletce podpásovek a prasáren.
Vy budete asi s výsledky voleb nespokojený volič Spolu nebo Pirátů, že? Vy mi chcete říct, že ten, podle Vás, úžasný Fiala dělal něco jiného, než že naházel špínu na předchozí vládu?? Vždyť jsou všichni stejní… 🤦♂️
Zase kecy od zastánce velkouzenáře. Kdybyste raději mlčel.
Já se nestydím za to, že podporuji Andreje. Něco k tématu tam máte?
No každej jsme nějakej…někdo má rád holky a někdo vdolky…a někdo zřejmě Kostelecké uzeniny..
Podporovat estebaka…. Za to se nestydite??? Vzdyt vam musi byt ze sebe samotneho spatne
To, jestli byl někdo vedený ve svazcích STB mě až tak moc nezajímá. Mě zajímají činy, víte?
Tak on se činil, proto byl veden ve svazcích :-).
No to snad ani nemyslíte vážně.
Pane Melichu, netuším vaši motivaci pro zapálený boj za ANO, ale možná by bylo lepší, kdybyste věnoval více energie do problematiky koordinace výluk, kterou se na SŽ zabýváte. Výsledky vaší práce vidí cestující pravidelně. Zjednodušeně řečeno, koordinace je podobná, jako když ekonomický migrant Babiš koordinuje svoji mluvu.
Proč soudíte že jsou všichni stejní.?
To kdo stříhá pásku je mi úplně u zad.u. Každý normální člověk ví, že ten co stříhá k tomu přišel jen jako poslední a zbyly na něj jen ty nůžky. Normální lidé snad nevolí podle držitele nůžek.
A to chceme budovat VRT, ale kde na to vzít?
I salámovou metodou se dají realizovat funkční části, které stávajícímu provozu citelně chybí. Obchvat Běchovice-Poříčany, obchvat Rajhradu s odbočkou do Znojma, zkapacitnění Přerov-Ostrava,.. ostatně příkladem může být třeba Plzeň-Domažlice, tam se taky vynechal drahý úsek. Krušnohorský tunel si můžou pohlídat Němci. Velkou radost to neudělá, ale postupovat se dá.
ANO má ministerstvo dopravy od roku 2014 do 2021. Až do covidu v 2020 byla konjunktura. Rozpočty ministerstva dopravy: 2014 (přijmy)13 mil, výdaje 43 mil dále už budu jen rozdíly 2014 = 30 mil, 2015 = 29 mil, 2016 = 31mil, 2017 = 33 mil, 2018 = 37 mil, 2019 = 53 mil, 2020 = 77mil, 2021 = 76 mil SPOLU začalo rokem, kdy dobíhal covid a začala válka… 2022 = 66 mil, 2023 = 83 mil, 2024 = 78 mil, 2025 = 101 mil kromě nejtěžšího roku 2022, kdy dobíhal covid a začala válka, dávalo SPOLU do dopravy více… Číst vice »
Z dat, co jste uvedl, je patrné, že výdaje na dopravu měly i za Babiše vzestupnou tendenci. Když vezmeme v úvahu inflaci , pak čísla budou vypadat trochu jinak: 2021 Babiš – 77 mld. 2022 Fiala – 66 mld., průměrná míra inflace 15,1 % => 66/1,151=57 mld. po odečtení inflace 2023 Fiala – 83 mld., kumulovaná průměrná inflace 2022-2023 = 1,151*1,107=1,27 => 27 %. Rozpočet 83 mld. je ve vztahu k roku 2021 po odečtení kumulované inflace 83/1,27=65 mld. 2024 Fiala – 78 mld., kumulovaná průměrná inflace 2022-2024 = 1,27*1,024=1,30 => inflace 30 %. Rozpočet 78 mld. je ve vztahu… Číst vice »
Samozřejmě, peníze chybí, to víme asi všichni. No však uvidíme, jak se s tím hnutí ANO popasuje a možná bude ještě zajímavější sledovat Motoristy, kteří nechtějí zatím couvnout z vyrovnaného rozpočtu. Započtená inflace ty čísla samozřejmě mění. Jen už v takhle rozpolcené společnosti nemusí vyskočit ten Slovák z hodné STB a hned tvrdit, že se musí zastavit skoro všechny dopravní stavby…
Kumulovana inflace . To se zřejmě vyučuje jenom někde na Balkáně, možná ještě v russku je momentálně kumulovany růst a rozvoj 😃
A které z těch slov neznáte? To si myslíte, že inflace pět let po sobě 10% dá 50% jako součet? A jak se to budfe nazývat?
Zaprvé by chtělo říct, že zkratka pro miliardu je mld, ne mil.
A zadruhé, opravdu dáváte na odiv, že kapitola MD je ve velkém mínusu zejména za předchozí vlády, a to v situaci obrovských rozpočtových deficitů?
Ano, mld je moje blbost, napal jsem nejdřív miliard a pak to v textu zkracoval. Jen vás nechápu, na dopravu mělo jít za minulé vlády víc nebo méně? Babiš hlásá, že v rozpočtu v dopravě chybí -50 mld, a vy říkáte, že v době velkých deficitů byly i tak výdaje vysoké…Příští rozpočet počítal asi se 106 mld, Babiš chce tedy alespoň 150-160mld, kde teda ty peníze vezme? Zas prohloubí deficit, co jiného….
No, hlavně měly ty výdaje být řízené tak, aby to bylo udržitelné, tedy ano, nižší. Problém nebyl jen v tom, že je MD v mínusu, ale taky v tom, že komunita si zvykla na to Špidlovo „zdroje jsou“ a na to, že postavit se dá cokoli, jakkoli extravagantně. Kde Babiš vezme peníze do rozpočtu je mi celkem jedno, já mu u toho svítit nebudu. Až to bude, tak uvidíme. A kromě korekce o inflaci, jak správně ukázala Darina, si od těch investic v situaci rostoucího dluhu odečtěte úroky za tento dluh po dobu, než se ta konkrétní stavba zaplatí (i… Číst vice »
Takže teď si stěžujeme, že vláda vlastně až moc investovala do infrastruktury. Lépe už bylo.
Ne, stěžujeme si, že vláda investovala až moc na dluh do infrastruktury, která se nemá šanci zaplatit jakkoli (je to pak vůbec investice?) a nevybírala investice, které mají největší efekt. Tzn. nasypala desítky miliard do ETCS, plánovala nesmysly typu NemaŠe, stavěla dálnici D6 pro 8 tisíc aut a zatím třeba nové železniční spojení do Německa je ve hvězdách a elektrická síť je v rozkladu, jak jsme viděli v červenci.
Dálnici D6 stavěly nerozdílně obě vlády a důvod byl jednoduchý. Je to dálnice, kde dotáhnout přípravu ke stavebnímu povolení jde bez velkých potíží a dálnici lze uvádět do provozu po malých úsecích. Nedávné prodloužení dálnice ocenily poslední dvě středočeské obce ležící přímo na silnici I/6 a zlepšilo se spojení do Karlovarského kraje. Z dopravního hlediska by byly přednější jiné stavby jako třeba severní část okruhu D0, který ale má stavební povolení v nedohlednu, spolkne spoustu peněz a smysl má uvést do provozu celistvý úsek. (Celé to dopadne tak, že po D6 se dojede k Praze na ucpanou stávající část okruhu… Číst vice »
Jenže ty peníze se propíšou zase jinak. Jednak se zaplatí DPH za materiál, potom odvody za zaměstnance a pak ti zaměstnanci si i něco koupí. A za další ty stavby zase slouží nejen k přepravě lidí, ale také zboží, takže zase zisky z toho a v neposlední řadě ještě drobný příjem z mýta, pokud je to dálnice.
Promiňte, ale tohle je nejhorší socanská argumentace z doby MZ, naznačující vytvoření nějakého finančního perpetua mobile. Myslíte, že ti pracovníci by jinak nic nevyráběli, nepotřebovali by k tomu materiál atd.? V naší situaci nedostatku pracovní síly? Samozřejmě, že to tak není. Takže tyto peníze na dluh akorát tlačí na inflaci a omezují efektivní alokaci zdrojů, což je pro občany a v dlouhodobém pohledu i pro stát spíš špatná zpráva (i když krátkodobě je to pro rozpočet neutrální až mírně pozitivní). A ohledně zisků z přepravy zboží, co myslíte, o kolik víc výrobků se dodá díky těm stavbám, třeba D6? Díky… Číst vice »
Tak třeba díky ETCS, na tratích s povinným režimem téměř vymizely projetá návěstidla, takže méně zastavených provozů a díky tomu menší zpoždění. Tak D6 hlavně zkrátí a zrychlí tu dopravu, takže to jednak sníží náklady na tu dopravu a pak umožní i třeba výstavbu něčeho u dálnice, viz D5, atd. Co se týče perpetua mobile, tak je na to několik studií, že z peněz na infrastrukturu se až 35% vrátí zpátky. Otázka je, jestli by bez výstavby infrastruktury měly stavební firmy jiné projekty, kde by se angažovaly. A docela by mě zajímalo, kdy jinde než na liniových stavbách byste ten… Číst vice »
Velkouzenář začne rozhazovat peníze takovým způsobem jinde, že zcela jistě nezbude na investice nejen do potřebných dopravních staveb (např. na opravy silnic třetích tříd, použitelnou železnici na Kladno a na letiště, což je škoda), ale hlavně do těch úplně nepotřebných (D-O-L, dálnice 2050+ apod., což je naopak dobře).
Bude teď sranda sledovat to vyjednávání s „Motoristy“ a Stranou Pitomia Div neplačícího. Podle mě nakonec dojde na slova Kalouska, že „opozice nese svůj díl odpovědnosti za směřování země“ a že situace vyžaduje „velkou politickou kreativitu, toleranci a profesionální přístup“.
Co takhle se věnovat tématu a ne výsledkům voleb.
Pojďme na to. Načal jsem to v prvním odstavci.
Takže první věta plačky, zároveň máte křišťálovou kouli, kdy už dopředu víte, na rozdíl od všech politiků, co se bude stavět a co ne. Je nějaká koncepce a pokud budou peníze, tak se podle té koncepce pojede dál. DOL nikdo nepropaguje a silně pochybuji, že někdo někdy bude. Ten navždy skončil v šuplíku. Další odstavec pohrdání „vládními“ stranami. Shrnuto, podtrženo, jeden velký nesmysl. Ale abych přidal nějaký užitečný komentář. Taky nejsem nadšený výsledkem voleb, ale tak se většina voličů rozhodla, žijeme v právním státě. A ač si o nových lidech v PS ČR můžu myslet cokoliv, tak si nejdřív počkám,… Číst vice »
Tímto ale neřešíte téma, kterým je nedostatek financí na investice do dopravní infrastruktury, nýbrž se vracíte k výsledku voleb a snažíte se do mě trefit pro politické názory. Co říkám je, zaprvé, že za Babiše teď prachy na dopravní infrastrukturu nebudou, a to nejenom na tu smysluplnou, ale ani na tu nesmyslnou (příklady uvedeny), přičemž to druhé považuji za určitou úlevu. (Zadruhé pak dávám za pravdu panu Kalouskovi, s nímž souhlasím v tom, že neextremistické strany by měly uvažovat a postupovat vůči panu Velkoagrárníkovi s určitou kreativitou, tolerancí a profesionalitou, protože tím omezí vliv těch extremistických a pomůžou tím uvést… Číst vice »
Já vás za politické názory netrefuji. Jen jsem napsal, že je zbytečné brečet dopředu, když ještě nevíme, kdo bude ministr/ministryně dopravy a jaké budou jejich priority. Vzhledem k tomu, že většina „vládních“ stran se vyjádřila, že náklady na armádu jsou „zbytečně“ vysoko, tak bych očekával, že se bude škrtat někde jinde, než v dopravě. Navíc státní rozpočet ještě není schválený a určitě se bude měnit. V posledním odstavci opět nadávání. A o někom říct, že je hloupý jen proto, že podporuje někoho jiného než vy? To jako, že kdo podporuje Spartu je dobrý a kdo Slavii hloupý? A jestli jste… Číst vice »
Kupka byl velmi dobrým ministrem. Přinutil podřízené úřady pracovat mnohem rychleji, než kdy dřív. A tím v plné nahotě ukázal všem, kdo sní o okamžité realizaci a dokončení všeho, že existují i makroekonomické limity. Zjedodušeně řečeno i stát musí nejprve vydělat, aby mohl utrácet.
Souhlas, byl to nezvykle efektivní ministr dopravy.
Koho přinutil? Na ŘSD už dostal Mátla, který to zvládá sám a na železnici neudělal prakticky žádný krok k lepšímu. Nebo mi něco uniká? Vládě jako takové akorát uznám zřízení DESÚ.
A ty peníze na to, aby Mátl mohl stavět se vzaly kde? Na stromech?
Na dluh.
A ten dluh si mohl nabouchat sám, anebo mu někdo musel „pomoct“? Napovím vám: nemohl.
Obávám se, že bez peněz Mátl nic nedokáže. Mátl měl zdroje, měl kde brát.
Nikoli vydělat, ale vybrat. A pak vybrané přerozdělit.
Na stát vyděláváme my občané.
Smazáno pro tupost uživatele.
„Zabyl“? Vy jste asi zase zabil několik let své školní docházky. 🙂
Tím prošetřováním miliard myslíte přesně co? On je nějaký vyšetřovatel?
Nepište na internet opilý. Opilost je de facto dočasná demence.
Kupka ví, kdy radši mlčet a kdy je lepší naopak promluvit. V tomhle nemá mezi politiky konkurenci.
Proto nechal Skopečka ve čtvrtek, jako nahého v trní na náměstí v Hořovicích. Ten Skopeček musí mít se svou stranou trpělivost jak blázen.
Chudáček…
Tak v podstatě to vystudoval a pak i v public relations pracoval. Takže se ani nedivím, že si ho někteří překřtili z Kupka na Mluvka… A je pravda, že když se k něčemu vyjadřuje, tak ten jeho projev je velmi kultivovaný a většinou to i má hlavu a patu, narozdíl od budoucího „prvního ministra“, který naopak má problémy dát dohromady 3 věty, aby to nějak dávalo smysl a bylo nějak koherentní…
Babiš a tři věty? Myslím, že jeho osobní rekord je jedna a půl, možná míň.
Chudák Mátl musel přijít hned po volbách za šéfem…
Koneckonců byl to ministr Kremlík v Babišově vládě, kdo ho v roce 2019 instaloval do funkce ředitele ŘSD..
Tak snad jej nesesadí
Jako zase nepořádek, naprostá nejistota na poslední chvíli. Tak jak mají ve zvyku u prováděcích předpisů a vyhlášek k nově platícím zákonům a podobně. Teď to navíc opravovat asi nikdo nemůže. Není defakto vláda.
Když firmy dají slevu 25% tak se může postavit vše…. prý i na železnici se začaly ceny snižovat. Ono to půjde….
Proboha doufam, ze se nebude opakovat situace jako tehdy za Barty. To se nesmi stat, konecne vystavba dalnic jede na plne obratky a ted ji zarizneme?
V Česku je možné vše, stačí se podívat na výsledek voleb 😉😅
stále má jít do SFDI asi 120miliard/rok. což není špatné, vůči Babišově vládě.
Tak teď budou priority jinde, důchody, slevy na jízdném… investice voliči ano nechtějí
Motoristé (strana) asi budou chtít i ty dálnice.
Mmch. jsem zvědav tak na rok 2040 (tím víc 2045), jak to celé dopadne s důchodovým „systémem“, když budou mít jít do penze ročníky 1970+, neřkuli pak i 1975+ (a v téže době budou na pracovní trh vstupovat velmi slabé ročníky 2022+).
Propocty naznacuji schodek duchodoveho system -4% hdp na dnesni love -320mld kc rocne….
A pokud do toho zacnou vrtat buresovci tak jeste vice…
Tak hezky to bylo rozjeté. Asi uz dalnice do roku 2033 nestihnou dokončit.
Ono to stříhání pásky vždycky je smetana těch druhých
Tak hlavně jestli se najdou peníze na všechny ty bezdůvodné tunely v polích poblíž Kupkových Líbeznic.
Apropos na Dědině (tam, co teď končí ta nová tramvajová trať) se nové bytové domy stavějí téměř až na samou hranu okruhu. To samé o kus dál na sídlišti Zličín. A tady kupodivu hluk nevadí (a to nám tady k tomu občas ještě hučí nad hlavami letadla). Vede tu ta samá šestiproudá dálnice D0, která je v úseku Březiněves – Satalice v zářezu nepřijatelná. A na to miliardy jsou?
Nebojte. Např. na Zličíně všichni společně zaplatíme developerovi 7 m vysokou PHS.
pletete 2 různé věci. tunely si vymohly obce u D0, jinak hrozily a stále (Chabry) hrozí nekonečnými právními spory. ten tunel u Líbeznice se podle mě týká trati VRT.
To vadí jen starousedlíkům, nikoliv nákupčím investičních bytů.
Ano, ti jen podepíšou souhlas s nadlimitním hlukem své nové nemovitosti. Měl jsem to stejně u novostavby u D1 v Praze 4 Újezd u D1. Takže PHS mohu požadovat, ale za své. Naštěstí je nájemníků dost.
Za minulé Babišovy vlády se rozpohybovala realizace trati Praha-Kladno. Tak by teď doufám nemusel vzít zpátečku.
až na ten 8 miliardový tunel pod Střešovicemi 🙁 ten si vymohla Praha 6. a bude nejdřív za 10let.
Bez toho bych se klidně obešel. A myslím že všichni krom nějakých vlivových skupin na šestce taky. #prostorkšetření
Bureš rozhýbal akorát penězovody do vlastní kapsy. Tomu podřídil vše a bude se to zase opakovat.
Další odklad modernizace Praha-Kladno? To snad ne…!
Pražáci a Kladeňáci velkouzenáře nevolili, tak bych se ani nedivil rozkopání tratí a dlouhodobou výluku. Ať si to hezky vyžerou.
tak pokud vím, tak samo ANO (Havlíček) mluvilo o zastavení výstavby VRT. a ono taky kapacity stavebních firem nejsou neomezené, takže nestačí jen „nalít“ peníze… kolik staveb je nyní rozestavěných? to snad nikdy za ČR nebylo…
Raději dostavme dálnice, pak řešme VRT
A proč ne třeba obráceně? 🙂
Protože po dostavění vrt už tu bude strmě ubývat aut elektromobilitou, ekonomika a zaměstnanost v regionech leží mnohem více na kamionech, než rychlých vlacích.
Proboha hlavně oddělejte tu D35ku..
Ta je kryta… ale ty penize stejne do tech projektu pujdou, MF vzdycky je ten zly, kdo kroti rozpoctive vydaje, pac ostatni ministerstva chteji sosat co nejvice,… proste bude schodek o dalsich cca 20mld. vyssi…
Na dotace hornouherským agrobaronům se prachy v Čechách najdou vždycky…a prostý lid bude jezdit dál přes Litomyšl, Moravskou Třebovou a Mohelničák.Lid si to tak zvolil.Hlas lidu,hlas boží.
Kolem Litomyšle se už staví. Zastavit stavbu už rozestavěné části, která má spojit už skoro dokončené úseky by byla spíš politická sebevražda. Opatovec-Mohelnice se ve srovnání s kolonami v Mýtu a Litomyšli dá ještě vydržet. Tam je plán zahájení stavby 2026 a formou PPP. Předpokládané zprovoznění 2029. Na podzim 2029 další volby….
Ještě tam není a už to začíná.
to je dědictví Kupky, který raději o zastavení příprav raději nemluvil…
Nelzi
Velkouzenář jen tak plácá.
Koukám na ty mínusy, tady se zase vyrojilo zastánců slovenskýho stbáka. Koblihy, nebo kostelecký uzeniny?
Podle nějakého příspěvku nahoře je plácání pojmů o zakompexovaných jedincích 😉
Od následujících točvolantů ve vládě nečekám nic pozitivního k železničním stavbám a ani mě nepřekvapí, že jich většinu zastaví ve prospěch svých plechových milááášků.
Babiš by byl blázen, kdyby se vzdal MD. Práce tohoto ministerstva jsou hmatatelné, ministři dopravy jsou ve vládě nejvíce vidět a jsou nejznámějšími figurami. Jedno z nejdůležitějších ministerstev pro dobré PR celé vlády. Třeba oproti zdravotnictví, kde si většinou vlády lámou zuby…
Je pravda, že na MZD se ty ksichty často střídají jak na orloji, tím spíš je s podivem, že poslední ministr tam vydržel celé volební období…
Jinak kupodivu Motoristé se na MD moc nehrnou. Turek chce být ministrem zahraničí, Macinka na životním prostředí a Klempíř na kultuře…
s tím se dá žít, tedy já jsem spokojen
Protože tam můžou škodit mnohem víc?
Turek ministrem zahraničí? Co by tenhle Jouda na MZ dělal? Nakrucoval před zrcadlem s dalšíma hošanama?
Nastěnku chci za ženu chaaaa! 😁
Nebudu Turka hodnotit dopředu, byl zvolen tak ať se ukáže. Buď zazáří nebo se zněmožní, ale hodnotit to dopředu je nesmysl. Kdo dopředu věřil Lipavskému, když na MZ nastupoval?
Macinka na ŽP a Turek na MZ dokáží udělat takové škody, jako si nikdo nedokáže představit…
Klempíř je mi volnej, to ať jim dá…
Taky mě to překvapuje. Čekal bych dle názvu a Turka že o něj usilovat budou
Ten? To je ještě větší joke než mafiánský synátor šéfem SIS.
Na druhou stranu funkční železnice může znamenat více místa na silnicích právě pro ty milááášky.
Ano. Asi o 3 až 5 procent. Víc to nebude.
A myslíte, že to točvolanti pochopí?
Mátla přesunout do funkce ministra dopravy. Nechat ho vykydat ministerstvo, SŽ, ŘVC, hledat úspory zvyšovat efektivitu. Pak se zjistí, že peněz může být dost. Ono rekonstruovat staničku na Vysočině za mld. je prostě neufinancovatelné.
ne to nikdy, to by bylo to nejhorší, co by se mohlo stát. Copak potřebuješ, aby na něj nějakej náměstek nebo loajální novinář z idnesu vykonstruoval nějakej hnůj?
Vy toho Mátla máte pomalu za svatého. Ano, má výsledky, ale doteď měl peníze. Bez peněz začne mizérie.
Je to clovek ktery osobni angazovanosti a trpelivym pristupem dokazal otevrit a rozpohybovat temata a stavby ktere byly roky zablokovany ruznymi subjekty a zajmovymi skupinami. Nasel kompromisy tam kde ostatni rikali ze to nejde. Chodi vysvetlovat zamery RSD lidem do mist, kterym se predtim vsichni obloukem vyhnuli. Tohle neni o penezich, i kdyz bez nich samozrejme dlouhodobe fungovat nemuze. Kazdopadne doufam ze jakkoukoliv politickou funkci v kratke i vzdalene budoucnosti odmitne.
Ne to nemám Tome. Říká se, že i jednooký mezi slepými jest králem. Bezmeznou důvěru v rámci státních institucí a politiky jsem měl pouze k jednomu člověku. Žel bohu včera nás navždy opustila.
Tak ono není vyloučené, že o tom s Babišem momentálně nejednají…
pokud by na tohle pan Mátl kývnul, lhostejno zda této anebo jakékoliv jiné vládě, byl by sám proti sobě….to, co dělá, dělá dobře, dokonce tak, že si ho po první éře AB hýčkali i Spoluvládci, a pochybuji o tom, že by ho teď AB smazal…….dokonce myslím, že už před volbami se Bába veřejně vyjádřil v tom smyslu, že Mátl zůstane, i když ANO vyhraje
to si přímo říká o investigaci – – je to poslední švindl zoufalce Stanjury, který snad navždy skončil v politice? švindl, o němž Kupka věděl už před volbami ale tutlali to až dosud?
Tak logicky to před volbami nechtěli říkat.
Když Stanjura je podle vás zoufalec ,tak tetka Schillerová je potom co? 🙂
Oproti Stanjurovi velice kompetentní dáma. Ono až teď pomalu vychází na povrch, jaký ministr to byl. Hlídací psi demokracie to ale moc neřešili, protože stál na správné straně ™
Kompetentní dáma v čem? Kompetentní v převlékání se za maškaru? Nebo v žehlení průserů svého guru?
Babiše rád nemám, ale jestli někoho bytostně nesnáším, tak jsou to Schillerová, Havlíček a Juchelka. Kecat jim jde (teda tak maximálně česky), ale ale horší výroky jsem neslyšel snad od nikoho.
Ano, má dramatický projev, ale sypat peníze bude tam, kam jí to Babiš nařídí.
Třeba kompetence zaplatit da miliony za fotky s pávy, že?
dva
To si děláš pr.el. Ve srovnání se šilerkou se stanjura jeví jak superinteligentní Mirek Dušín.
drahý Padre, o Schillerové ale můj příspěvek vůbec není, četl jste ho pozorně?
Předpokládám, že AB bude chvíli hartusit, jak to Fialovci všechno udělali špatně, jak je země v rozvratu a pak si jednoduše pujčí, a bude se tvářit jako záchrance. Pokdu se bude škrtat, tak na železnici. Tam bych se nedivil, kdyby šlo celé VRT k ledu, což by nepochybně potěšilo koaličního partnera Autisty.
I Havlíček byl proti VRT. Jenom Babiš byl pro, protože je viděl ve Francii.
pane Vlajchjan, nebo jak se jmenujete, zde se diskutuje na odborném fóru, o odborném problému, pokud na to zjevně nemáte, tak urážejte a plkejte se sebou rovnými nebo v hospodě a nepředvádějte svoji mentální zaostalost.
Pane ,tady nejste na schůzi VUMLu, tak neraďte ostatním jak mají diskutovat.
Člověče, jaké odborné fórum? Vždyť úrověň zdejších příspěvků (i přispěvatelů) je jen lehce nad Novinkami.
A jaký odborný problém? Problém konečnosti rozpočtu, a priority alokace peněz, jsou povýtce politické problémy.
Autista není žádná urážka, italsky to znamená řidič… Jestli se takové označení někoho dotklo, tak znáte to o té potrefené huse?
U železničních staveb je velká naděje, že na ně půjde čerpat evropské peníze.
Vsak polaci uz jedou. My zase budeme jen cumet.
Už je vyčerpáno
Na železniční stavby lze použít peníze z prodeje emisních povolenek.
Které ovšem chtějí blokovat…i za cenu pokuty pro stát.
Což je naprosto ujetý.
Ne není. Ujeté je že někdo si myslí že emisní povolenky pomohou lidem i planetě.
myslíte z prodeje občanům? To aby pak bylo na každém vlaku napsáno Národ sobě, ne?
… a burešovi do kapsy.
Ale půjde čerpat na obranu a ostatně máme na ni dávat 5% HDP. Jen těžko na obranu prodáte VRT Ze severu na jih. Musí se budovat silnice a železnice ze západu na východ. A co je důležité v parametrech dle požadavků Joint Logistics Support Group.
Spooousta šotoušů i železničářů je proti VRT. Nedělejte z každého držitele řidičáku nepřítele železnice, jinak se to obrátí proti vám, až nebudete mít personál (byli to řidiči, byli odejiti).
Pravda, spousta by jich tu chtěla šotoskanzen.
VRT v Česku je nesmysl jako kanál D-O-L. Malá země nepotřebuje vysokorychlostní železnici. Možná ji chce Evropa, nevím, ale ať ji pak tlačí Evropa.
nejsme malá země. proč si to myslíte?
Pokud uvažujeme o Česku s uzavřenými hranicemi, tak je VRT skutečně zbytečné – jeden z hlavních argumentů pro VRT je omezená kapacita na současných koridorech, což v případě zásadního omezení pohybu lidí a zboží (nejen) přes hranice již nebude třeba dál řešit.
Takže oni jsou v Belgii, Holandsku a dalších státech úplně blbí, že VRT dělají.
V tuto chvíly, není naprosto žádný důvod prohlašovat, že projekty jsou v ohrožení, nebo že se výstavba silnic a dálnic zastaví. Ale pověřené osoby už vyhrožují a kříčí do světa. Pak ale ty osoby nejsou oprávněně pověřené. Vypadá to spíš že pověřené osoby jsou zpíš obyčejní vyděrači. Vezmeme si nejnovější hit, zvýšení rychlosti na kousku dálnice D3. Chtěla ho vláda? Ne. Chtěli ho lidé? Ne. Chtělo min. dopravy? Ne. Kdo ho tedy chtěl?? Kolik to stálo? Hodně, kolik na tom firmy spojené s ŘSD vydělaly? Hodně. Má to nějaký význam, užitek nebo přínos? Nemá. Kolik podobných nápadů a kšeftíků na… Číst vice »
hele jako, tedy já jsem to zvýšení rychlosti chtěl…
Nevím, jestli to chtělo ministerstvo dopravy, ale ministr ano. Viz například zde: https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/rychlost-150-km-h-bude-poprve-povolena-v-polovine-roku-zatim-jen-na-casti-dalnice-d3-1421394 Takže s tím obviňováním ŘSD, že si to snad vymyselo samo, bych byl chlapče opatrnější.
Chtěl ho Martin Kupka, schválil Parlament. Dál ve svém blouznění pokračujte jinde, díky
150 je akce ODSky. Tak nelzi
Většinu toho dálničního maratonu už máme uběhnutou, tak si to pojďme nepo*rat. Stejně i tempo jsme si nasadili dobře. Ty astronomické investice přece nebudou potřeba věčně. Ideálně by nás mělo čekat ještě několik let, kdy výstavba dálnic „sežere“ skutečně velké množství miliard, ale moment, kdy bude páteřní síť buď dostavěná nebo se bude stavět, už je v dohlednu a v ten moment se přece všechno změní. Najednou tu bude mít dopravní sektor celkem spolehlivý generátor peněz, který si kromě vlastní údržby vydělá i na dobudování silnic nižší priority a možná i dalších úseků dálnic typu Plzeň – Tábor – Jihlava… Číst vice »
jenže to není jen o dálnicích, ale těch obchvatů/přeložek a „tahů“, co je potřeba udělat a to jsou taky pěkné mld…. a to tady stále máme drahá sousta jako D3 , D0
Dopravní sektor nebude generátorem peněz, které vydělají na další stavby. Výnosy budou horko těžko stačit na údržbu sítě stávající (stačí si představit, kolik peněz bude stát cyklická obnova dálnic nebo železničních koridorů, které se blíží konci své životnosti). Ani celý výnos spotřební daně z minerálních paliv s mýtem, výnosem z dálničních známek a poplatků za využívání železniční dopravní cesty, nestačí pro naplnění stávajícího rozpočtu SFDI. Nemluvě o financování krajských silnic, místních komunikací městských drážních systémů apod. To by se musela zvýšit spotřební daň, mýto, cena dálničních známek (nebo zavést mýto pro všechna motorová vozidla), zavést celoplošné parkovné apod. Do té… Číst vice »
Myslím že žijete v iluzich , miliardy budete potřebovat dál, na údržbu, rekonstrukce zkapacitneni, splátky PPP. A ze by to by to byl nějaký obrovský generátor peněz si taky nemyslím. Jaké peníze například přinese dostavba D6 nebo D55. To jsou jen prujezdne dálnice, které mají jen minimální šanci na nějaký rozvoj průmyslu v lokalitě. Na Karlovarsku nejsou lidi, u Hodonína velký prumysl nikdo nepovolí.
D6 má spíš opačný efekt (btw, je či není to záměr?) – umožnit rychlejší cestování z Karlovarska za prací jinam
D55 je jednoznačně kvůli odvedení (zejm kamionového tranzitu) ve směru Polsko-Rakousku
U D55 je velkého průmyslu docela hodně: Barum, Fatra, MND a přímo v Hodoníně elektrárna. Plus potravinářství všude okolo a nesmím zapomenou na boty.
Rozpočet nepočítal se schopností ředitele ŘSD (Mátlem) stavby opravdu dotlačit k realizaci:-)
Spíš Stanjura neuměl počítat a Kupka si toho nevšiml nebo držel basu. Vždyť ten pán málem dovedl Opavu ke krachu, jako primátor.
(ale jako vtip dobrý 🙂 )
Ale prd. Jde čistě o čísla rozpočtu. ODS/SPOLU si nemohli dovolit takové číslo schodku před volbou a pravděpodobnost, že to budou řešit i po volbách byla malá. To požadované číslo vlastně není překvapivé, Stanjura musel předložit relativně „nízké“, Kupka to musel lehce kriticky okomentovat, ale zase ne tak ostře, aby se to veřejně řešilo ve velkém.
A presto mu rozpocty sedely a snizil schodek za 4 roky o 180 mld Kc. No jsem zvedav na dluzenu. Se snazte a neknucte. Ja ocekavam za dalsi 4 roky schodek o min. 180mld nizsi. Babis to zaridi.
„Snížil“ sedí pouze při porovnání s rekordními schodky z doby covidu. Při porovnání s roky před covidem spíš trhá rekordy v zadlužování.
To, že je připraveno takové množství velkých investičních akcí, je to výsledek dobře odvedené práce ŘSD a MD. Pokud to pro novou vládu je priorita, musí peníze na realizaci najít. Anebo se rozhodnout, jaké priority vlastně má (protože na splnění všech slibů ANO prostředky stačit rozhodně nebudou).
… s ohledem na toto všechno vůbec nechápu proč se řeší takové myšlenky jako je 250km/h ČB-Linz, na to prostě nebude nikdy. nikdy!
Někdy na to snad bude. Teď je důležité, když se stále nic neděje, že se vydávají miliony korun za studie a za jejich aktualizace. Třeba podle výsledku česko-rakouské studie z roku 2007 měl být na českém území nejlepším prvním krokem do roku 2025 podle projektového případu Minimum nový dvoukolejný vjezd do železničního uzlu České Budějovice s dílčím navýšením kapacity tratě CB-HD. Dopadlo to jako vždy.
Je velký rozdíl mezi „mít územní rezervu“ a „omezení není, v trase se může stavět“. Dobře je to vidět na stavbách, které se potýkají s nově vyrostlou zástavbou.
Zanesení „čáry“ do krajských zásad územního rozvoje nestojí skoro nic v porovnání s výkupy nemovitostí.
U železničních staveb je velká naděje, že na ně půjde čerpat evropské peníze.
Napsal jste správně…. je to zatím myšlenka… návrh. Reálný je z toho zatím jižní výjezd z Budějovic. Ale aby se dala udělat aspoň nějaká smysluplná přeložka, je potřeba mít plán na celek, jinak nebudete vědět, jak by ta přeložka měla vypadat, aby v budoucnu mohla pokračovat.
Protože za kreslení čar jinými směry do Polska, Německa a jinam se už peníze utratili a teď se hledají místa, kde by šlo dále vydělat.
Za sebe bych bych byl spíš zvědavý za možnosti objezdu Břeclavi a Kút na rychlost 200-250kmh, vzhledem k tomu, že do Bratislavy asi nikdy plnohodnotná VRT nepovede a nejrychleji do Budapešti bude přes Vídeň, nebo jak by vypadal objezd Přerova k Moravské Bráně, aniž by jeden musel projíždět Přerovem 70.
Už jsme to nedávno zažili s VV , pokud se zastaví i příprava zopakujeme si to
To je něco dost jiného. Tehdy se zastavovaly stavby a chtěli „vyhladovět“ stavaře. Nyní se staví rekordně a chce se stavět ještě víc, ale na to „víc“ nejsou alokované peníze, plus se plánované peníze snížily o asi 15 %. To není katastrofa, jen prostě si všichni zvykli, že cokoliv se připraví, dostane hned peníze.
Nemyslím si ze je to víc, spíše snaha udržet tempo. Sice se pořád zmiňují dálnice ale ten největší rozdíl dělají železnice, tam je velké množství nove zahájených /připravených staveb. Brno-Prerov, Česká Třebová, stavby v pražským uzlu, k tomu by měli přibýt pozastavena Hradec Králové, Ruzyně-Kladno, Nemanice-Ševetin a Plzeň-Nýřany a navíc se stoplaysoutěže na Otrokovice-Vizovice, Hradec Týniště, žst Týniště, atd.
Odložení Hradec -Týniste neni dobrá zpráva , ale pokles nákladní dopravy po železnici je alarmující tak ty škody asi nebudou nijak velké.
Tak zrovna Hradec-Týniště má hned vedle modernizaci trati do Solnice, tady by ta nákladní doprava klesat nemusela.
stavby se zbytečně prodražují , staví se bez jakékoli systematičnosti ,pouze prostavět peníze , projekty ,které byly prezentovány zde o tom jasně svědčí
Bezva. Vánoce skončily.
At si to ANO vyžere. 😀
Reálně je to poměrně malý pokles proti předchozím letům, který samozřejmě bude mít dopad na některé velké projekty, ale stále se tu bude stavět dost.
Babiš to teď bude popisovat jako totální dopravní apokalypsu a pak se bude chlubit, jak to tu všechno zachránil, aniž by ve skutečnosti cokoli udělal.
Ten Stanjura byl fakt diletant. Stát si objedná stavbu dálnic a pak na ně nedá dost peněz.
No kdyz sem tady psal, ze zdroje nejsou nekonecne. Nekteri me uminuskovali k smrti. Tak jen dal a vetsi schodky. Priorita jsou duchodci. Takze tak.
Jj důchodci nám prožerou budoucnost. Řeší se furt jen důchodci. Mladí by měli založit politickou stranu a tvrdě si jít za svým !
A je na to mladých dost? Průměrný věk v ČR je 43 let a věk průměrného voliče bude ještě výrazně vyšší protože prvních 18 let se nesmí volit zatímco horní limit neexistuje.
No to máte pravdu. Mělo by se to udělat jako s řidičákem.
Což tak trochu odporuje principu demokracie.
Stejně jako můžete mít pro volené zástupce dolní limit, není důvod, proč by třeba ve sněmovně nebyl horní limit.
Horní limit pro zástupce a horní limit pro voliče jsou naprosto dvě rozdílné věci a i kdyby se na nějaké horní hranici pro zástupce našla shoda, nejspíš to skončí někde kolem 70, tedy na podobném věku, do kolika se zřejmě budou zvyšovat odchody do důchodu.
Mladí si teď do parlamentu navolili dvacetileté studentky tak třeba se to změní…
Vladne babis a jeho melody bojs….duchodcovska strana. Nazdar
No pro tuto vládu důchodci nebyli prioritou (naštěstí). Ale ani tak nedokázali sestavit rozumný rozpočet.
Jj všechny 4 rozpočty současné vlády ve schodku více jak 200 miliard
2022 -365miliard, 2023 -288 miliard 2024 -271 miliard, nabrh na příští rok -280 miliard
2025 -242mld.
Za babise si mel 420mld minus za rok. Z toho muzes tezko dostat vyrovnany rozpocet. Ale tak jsem ted zvedav na vas…. Hranolka rikala, ze to zaridi…tak uvidime.
Já žádný rozpočet sestavovat určitě nebudu. Tak na mě nemusíte být zvědavý. Hranolka nevím kdo je?
Hranolka je přeci Alenka.
Vypadá spíš jako brambora.
Ale před covidem byly schodky v jednotkách, max desítkách miliard, dokázal skončit i s přebytkem. Ty rekordní covidové by neměly být vzorem pro to, aby se tu staly běžnými schodky 200-300 mld a někdo se ještě chlubil, že jsou nižší než ty rekordní při covidu.
Zrušení superhrubé mzdy zařízlo sekeru 100mld a nikdo s tím nic nedokázal udělat. Schváleno hlasy ANO, ODS a SPD.
To není o Stanjurovi. To je o tom, že Kupka a spol. neměli žádnou strategii (pokud za strategii nepovažujeme stavbu všeho, po čem je politická poptávka) a vědomně před sebou hrnuli problém dlouhodobé finanční (ne-)udržitelnosti investiční výstavby a provozu a údržby celostátní dopravní infrastruktury. Kupka vládl na resortu stylem „po mě potopa“. A teď ta potopa přichází.
Jasně a všechny ty projekty si Kupka vycucal z prstu. Vzhledem k tomu, jak dlouho u nás trvá příprava staveb, tak většina těch staveb se začala připravovat ještě za minulé vlády. 😉
Ale právě o tom má být ta strategie. Kupka těžil z dobré práce Ťoka a spol., kteří pohnuli s přípravou řady staveb (ale i z nové stavební legislativy a vzniku DESÚ). A mnoho let už bylo jasné, že se připravuje více staveb, než na kolik budou prostředky. Nejlépe to bylo vidět na harmonogramu staveb SŽ, kde byly všechny velké stavby plánovány do období několika málo let. A místo toho, aby se stanovily priority a méně důležité stavby se odložily (nebo zredukovaly), tvářil se Kupka až do voleb, že zdroje jsou. A teď nastal průšvih, že kvůli utrácení na méně důležitých… Číst vice »
Mimochodem o Kupkově přístupu ke strategiím svědčí stav Dopravních sektorových strategií (jejich tvorbu a aktualizaci požaduje Evropská Komise, aby schválila financování OP Doprava). Kolem r. 2014 vytvářeli DSS externí odborníci (v čele s P. Moosem) a výsledkem byla prioritizace, na které se shodla velká část odborné veřejnosti. Aktuální DSS si zpytlíkoval O. strategie MDČR, bez náležité oponentury a podle toho strategie vypadá. I když se tou strategií MDČR stejně neřídí.
Pravda bude nekde uprostred, tak jako vetsinou. Kupka nezajistil financovani na pristi rok i kdyz asi nejaky plan B existoval. Cloveka musi napadnout ze to byl tak trochu naschval s tim ze ve vlade stejne asi nebudou, tak at se s tim nastupci poperou… No a Babis to ted prodava jako totalni rozklad i kdyz dostal vsechny projekty naservirovany na zlatem podnose a musi „jenom“ zajistit finance.
Možná to Babiš trochu přehání, ale Kupka o tom problému věděl už dávno, a měl odložit, nebo zrušit některé méně důležité stavby, a zajistit financování prosazením zvýšení spotřební daně z minerálních paliv a mýta. Ale protože se Fialova vláda bála inflace, tak to neudělali. A to, že motoristům Fialova vláda stavbami mazala med kolem ůst jim zjevně moc nepomohlo. Předimenzovaná dálnice D6 jim hlasy v Karlovarském kraji nepřinesla a hlasy těch nejzarytějších motoristů posbíral Turek a spol.
Co je to za plánování? D11 má být zahájena letos, takže má být součástí letošního rozpočtu. Stavba se musí zahájit, i kdyby se následující rok měl překlenout nějakým půjčením od EIB. Je to mj. strategický úsek na východní hranici. Nemá smysl brzdit, protože rozestavěnost bude v následujích letech klesat, mnohé úseky budou dokončeny a zbydou jen ty, jejichž problematická příprava se neskutečně vleče.
tak to je Babiš, ten tmu rozumí jako koza náklaďáku, ale kecat bude do všeho. Populista jeden
Nerozumíš tomu ty. Lumík kritizuje ten rozpočet.
Pokud nejsou peníze na příští rok na stavbu X, tak nedává moc smysl ji letos zahajovat. Příští rozpočet tedy ovlivňuje i stavby letos.
Co má Babiš společného s rozpočtem na letošní rok a návrhem na příští rok?
“ Babiš uvedl, že některé silniční a železniční stavby se zastavují.“ Jo to pravda nebo není?
Je, potvrdil to i Kupka přesně o tom je ten článek.
pokud má být zahájeno v 12/25 pak bohatě stačí v rozpočtu 2025 jeden milion. Na stavbu párty stanu, umístění většího balvanu, sadu kladívek a pár beden s chlebíčky to vystačí. Tady je asi spíš otázka,za co se bude stavět příští rok 🙂
Zapomněl jste na kácení dřevin a jiné přípravné práce.
To udělal Stanjura schválně? Aby vypadal schodek rozpočtu líp před volbami? Aby Zbýňa nebyl ten špatný, kdo udělá schodek 300++ mld. A bude to za něj muset vyřešit někdo jiný? A ještě si asi myslí, že nám to nedojde? Zaplaťbůh se tento „vychytralý“ člověk, do sněmovny nedostal, jen čekám, ve které erární funkci tenhle nepovedený kapřík vypluje… A co Kupka? Že by o tom celou dobu nevěděl? Nebo nám hrál jen divadýlko? Kdyby jo, lístky fakt nechci, ani zadarmo!
Taky mi to tak připadá.
Tak at se Bures snazi ne. Letos byl -242mld. Muze ukazat jaky je king. Ocekavam min vyrovnany ropocet podle kecu pred volbami a za cele 4 roky.
Jsem zvedavy kam se pohnou pod novým vedenim ceny SZ, aktualni vlada srazila soutezene ceny cca o 40% proti odhadnim cenam. Bojim se, ze aktualni budoucí vlada vyzene ceny nahoru.
Nechci vám brát iluze ale celé to „srážení cen“ spočívá v nové metodice stanovování předpokládané ceny.
Snížení se týká jen některého typu zakázek (menší opravy, kde se zřejmě opravdu otevřela konkurence. Na těch největších/nejdražších stavbách zatím nic podobného k vidění není.
Vláda Spolu nestačila ceny vůbec nikam. Pouze u dvou posledních rekonstrukcí došlo ke zlevnění vypuštěním ZZ.
Že to nepřiznal minulý týden….
„Výroky z předvolebního týdne nebyly zasazeny do Stanjurova rámce..“
ODS má táhnout za ČSSD, jsou to stejní pohrobci.
Trefné.
Že by byl úplně blbbej? 🙂
No když se podivat na to ze ŘSD a SŽ od jara nevypisuji velké stavby tak nebudete překvapen
Nepřidělit finance na připravené dálniční stavby, jako je třeba poslední úsek D11, to je naprosté fiasko. Z mého pohledu je to úplně zbytečný závěrečný kiks, který kazí jinak velmi úspěšné čtyři roky v oblasti výstavby dopravní infrastruktury.
Jet na doraz kvůli volbám (např. otevření D6) a pak s vědomím, že nebudu u válu (ne)říct „Po nás potopa“, je naprosto tristní přístup, který by se dal čekat spíše od ANO.
Ale popravdě ono ODS-ÁNO je stejná sorta lidí, kteří spolupracují skoro všude, kromě celostátu, aby to na venek vypadalo jinak, než to je.
No a tady se vidí, k čemu jsou dobré PPP projekty a že to bez nich do budoucna rozhodně nepůjde.
Tak PPP projekt jde zastavit úplně stejně.
jde, ale dá stavět a neřešit tolik, že nejsou love v rozpočtu 😉
Ovšem jen do doby než se začnou splácet
PPP je předražený leasing. Chiméra nemohoucích. Přináší jen peníze do rukou bank a koncesionářů. Při současných úrocích to Babiš velmi pravděpodobně neschválí, vyjdou totiž obrovské částky.
Přespříští ministr dopravy bude jen ministr splácení dluhů. (Které půjdou z rozpočtu SFDI). Tolik k výhodnosti PPP projektů, které navíc nemají žádný smysl na železnici, vyjma toho, že aktuálně nemáme prostě peníze na tu kterou stavbu.
PPP jsou jen dražší půjčky s horšimi podmínkami. Když si stát může pujčit za minimum u ČNB/ECB, proč to samé dělat u soukromníka za dvojnásob? Fakt jak u blbých na dvorečku.
No vtip je v tom, že se to ihned nepropíše do rozpočtu. To že je to pak 3* dražší už nikoho moc netankuje.
železnice Praha – Kladno tvl 😀 😀 😀
Není lepšího otloukánka!
Tak ještě by mohli zastavit Přerov – Brno
Na to dojde nebojte.
Je potřeba potrestat Prahu, že volila špatně 😉
No co na to říct, takže Kladno město bude roky nedodělané, na nádru v Kladně místo staré barabizny dvě unimobuňky a obří díra. Toť přímo skvostný výsledek. 🙂
No aspoň si Praha 6 za to protahování a blokování, užije podporu automobilismu, tedy další roky ve smradu a kraválu.
Tak snad rozdělané věci se nějak dokončí, ale rozkaz zněl, nic nového nerozjíždět.
Byla by to škoda přibrzdit budování dopravní infrastruktury, obzvláště po ztracené minulé dekádě. Jenže kde na to vzít a nekrást, obzvláště když je v slíbeno zvyšování výdajů prakticky ve všech oblastech.
Kde vzít?
Třeba tím, že se na D0 úsek 520 Březiněves – Satalice nebudou dělat nesmyslně dlouhé tunely. Jejich zkrácením na cca 20 % a zbývající část nahrazením zemními valy by se hned ušetřilo mnoho miliard. A to i do budoucna na údržbě.
Jenže pak by nedošlo k realizaci této části Pražského okruhu vůbec.
Pokud vyděračům ustoupíte, tak už budete ustupovat navždy.
Pokud budete přepracovávat projekt každých pár let, tak se k výstavbě nedostanete.
Pokud na něj nebudete mít peníze tak také ne.
Pokud by se jim neustoupilo tak některé dalnice nestojí dosud D11 U Hradce, D6 u Plzně nebo D1 u Přerova.
Ne všechny požadavky lze označit za vydírání, každý případ je jiný.
Ale v případě úseku Březiněves – Satalice, jsou požadavky na tunely v takovém rozsahu vydíráním.
Na D5 se někomu ustupovalo? Na D5 se naopak schválil původní návrh a prosadil se speciálním zákonem v parlamentu.
Na D1 u Přerova taky ty ústupky moc nevidím, s těmi lidmi, kterým to povede vpodstatě nad hlavou si vytřeli řiť.
S tím by se ušetřilo ještě víc!
Byť s Vámi v tomto souhlasím, tak spoustu blokovaných staveb se podařilo odblokovat tím, že se hledal nějaký kompromis s místními a toto je jeden z nich. Alternativou by bylo pokračování blokování těchto staveb.
Hledání kompromisu ano (protihluková opatření atd.), ale tady se přistoupilo na neskutečně drahé řešení, které není racionální.
Jak píšu, alternativou by bylo nic, což je z pohledu investic sice velice levné, ale neřešilo by to jeden z největších problémů v naší dálniční infrastruktuře, tedy neexistující vnější okruh Prahy.
Alternativou by nebylo nic, ale domluvení racionálního kompromisu, v krajním případě vyvlastnění.
Pokud tady utratíte miliardy na neracionální řešení (dlouhé tunely), tak ty peníze budou zákonitě chybět jinde a nepostavíte jinou stavbu, třeba další část D0 a navíc vznikne precedent, který vám ovlivní další stavby.
Získání pozemků je ten nejmenší závěrečný problém, daleko větší jsou věci kolem územka. Tam když se místní postaví na odpor, máte naprosto zásadní problém.
V rámci územního řízení mohou napadat. Ale všechny námitky lze vypořádat. Zjednodušeně řečeno, v žádném zákoně není dáno, že úsek Březiněves – Satalice musí být v tunelové variantě.
Pokud chce agent dávat dárečky a zároveň vládnout s Motoristy, kteří chtějí šetřit a mít vyrovnaný rozpočet tak takové vládnutí mi moc nejde dohromady..trochu schizofrenie..
Dokud se nevrátí superhrubá mzda a neudělá se nějaká brutální důchodová reforma, případně nevyletí porodnost nějakým zázrakem na dvojnásobek, tak sorry… Vyrovnaný rozpočet je utopie pro jakoukoliv vládu.
Porodnost a důchodová reforma se vám projeví nejdříve za 20 let. Jedině ze by se začali rodit 15 leté děti a ani důchodová reformu neuděláte skokové. Když aktuálně chodí do důchodu ročník 1961 tak všem starším a těm co půjdou v příštích 10 létech ( tedy ročník 1971) už s důchodem nic moc neuděláte.
Já vím. Aktuálně rychlé řešení pro náš stávající systém není. Kvůli superhrubé mzdě chybí v rozpočtu každý rok 150 mld. Kvůli zvyšujícím se důchodům 40 mld. Pokud Babiš sníží věk odchodu do důchodu na 65 let, bude to dalších 50 mld ročně (a to nepočítám jeho plány na nějakou úchylnou valorizaci, která zvedne důchody ještě výš, než jsou). Prostě buď sáhneme lidem na mzdy, zvedneme daně, nebo někde pod Ústeckým krajem objevíme ložisko zlata. Anebo začneme rodit spoustu dětí, těch dvacet let to přežijeme, a udržíme tenhle systém běžet další generaci.
Anebo konečně začneme podporovat ekonomický růst ?
Z naší demografické katastrofy se vyrůst nedá. Poslední hřebík do rakve Česka bylo zrušení superhrubé mzdy v kombinaci se zvýšením důchodů. Jediná cesta ven by byla snížit důchody, což nikdy neprojde volbami, když dnešní důchodci jsou nejsilnější skupina voličů a nemají vnoučata, takže jim na budoucnosti země vůbec nezáleží. A to nemluvím o investicích do budoucnosti, jako je školství, věda nebo i ta infrastruktura (což nejsou jen dálnice, jak se to dnes často myslí). Navíc už teď prakticky všechny obory mají nedostatek lidí. To znamená taky nedostatek dobrých lidí. A se špatnými to daleko nedotáhnete, i kdybyste náhodou chtěl. O… Číst vice »
Myslíte těmi stamiliardovýmy deficity? To už pár let děláme.
Ufff. StamiliardovýmI
Však začněte víc pracovat, ekonomika hned poroste.
Ložiska zlata jsou, jen neprošla těžba. Rožmitál nebo Mořina.
Kde berete, ze ti klauni chtej setrit? Protoze to rikaji? Tam je to samy mafian
Oprava ne Mořina ale Mokrsko.
Jsem rád, že ta prolhaná vláda skončila a Stanjura dokonce zmizel z Poslanecké sněmovny. Dopravní stavby, zejména dálnice a vysokorychlostní silnice, jsou motorem ekonomiky, pomáhají turismu, mobilite lidi, zahraničním investici a konečně i bezpečnosti.
A nastoupí vláda, jejíž předseda ani neví, co to je nelhat
Jediný kdo lhal tak byl Kupka!!!!!
tak bývalý tiskový mluvčí to má tak nějak v popisu práce 🙂
Samozřejmě, protože Babiš nelže… nikdy… nikdy… že, ne?
abys mohl investovat a stavet, musis na to mit. Podle tveho komentare predpokladam ekonomicke vzdelani na urovni Schillerove, ktera rekne, ze pujcka neni dluh…
Rozhoodně mi to ekonomicky mysli víc než možná vám. Pokud chceme rozjet ekonomiku v Česku, a tím také zvýšit příjmy lidem, tak kromě zjednodušení legislativních procesů, zejména v oblasti stavebního řízení, je třeba rozvíjet stavebnictví, a to kromě bytové výstavby také dopravní stavby a podpořit školství, vědu a výzkum a jejich propojení s podnikatelskym sektorem. Pokud se oběma sektorum seberou peníze, tak to vede ke stagnaci ekonomiky, jako když ministr dopravy Vít Barta zastavil v roce 2012 dopravní stavby.
A tohle všechno neprolhaný Babiš jako zařídí? 🙂
Když se podíváš na konkrétní čísla, zjistíš, že ty 4 poslední roky to fungovalo líp jak těch předešlejch osm. A hlavně se daleko líp dodržovaly rozpočty staveb. Takže bych si moc velký naděje nedělal s novou vládou, spíš naopak. Ale pokud věříš jejich předvolebním slibům a jejich ekonomice, tak si starosti nedělej a věř, že takový jako Kolovratník a Havlíček to spasí
Jde jen o to, na jaká čísla se kdo chce dívat.
Dnes se cítí být ekonomem kdejaký . . . A jsme tam, kde jsme.
Ano. Ale zrovna smysluplná investice do infrastruktury na dluh má smysl. Protože se staví i pro ty budoucí generace.
Smysluplná – v tom bude ten problém… Pouhé uspokojování trvale rostoucích výkonů, a to při stávající nelogické dělbě přepravní práce, namísto zefektivnění procesů s redukcí dopravních potřeb a jejich směrování šetrnějšími způsoby, mi tedy smysl nedává.
Přestavba ekonomického modelu státu dle potřeb železnice trasované v předminulém století.
Tady jde přece o to, že Stanjura s Kupkou museli vědět, že mají v rozpočtu SFDI naplánováno 157 mld, ale dali tam jen 98, resp. 120 mld. po revizi. A jelikož slibovali, že se dopravní stavbu zastavovat nebudou, tak buď lhali nebo počítali s tím, že to po volbách navýší (oni nebo jejich nástupci).
Tak každé euro investované do dopravy se prej vrátí třikrát, ne? Do zbrojení dokonce šestkrát… To už se vyplatí si na půjčit, ne 🙂
A velkouzenář teď začne v Kostelci tisknout peníze?
Bblé je, že jdeme z bláta do louže.
Však se stavělo jako dlouho ne.
a Alenka pustí nějakou mld nebo jak to bude?
Podívá se do strožoku a něco zajisté najde..To ona umí.
A včem lhala?
Jinak si myslím, že rozhazovači peněz jsou ještě horší. Vám nevadí, že na obsluhu státního dluhu dáváme 100 mld Kč a podle slibů Babiše to bude ještě víc?
O VRT se v článku nepíše – můžeme tedy tvrdit, že tento projekt není ohrožen?
V clanku jsou zmineny stavby, ktere by se mohly zacit stavet „zitra“ a jen cekaji na podpis. K dalsim rokum se jeste ani nedostali, podle meho.
Ten bude vyškrtnut jako první. Zajímavé je, že pan Mátl ze ŘSD se snaží peníze aktivně řešit o SŽ není slyšet.
Protože Mátl má všechno připravené a potřebuje jen ty závazné smlouvy a financování, aby se mohlo začít reálně stavět.
Pro SŽ se nic moc nemění, na toho škrtače, který tam každoročně posouvá většinu projektů o rok, se nejspíš v rozpočtu peníze najdou…
Tak schůzku inicioval Babiš ne Mátl. J8nak moc nerozumím tomu neustálému nasazování na SŽ. Ani je vidět jaké mají politici priority ale za to nemůže SŽ. Co pak takové ŘVC o tom není v článku ani slovo, přitom se jich nedostatek peněz týká úplně stejně.
Respektive rozumím. Čím více spina se na SŽ nakydá, tím bude menší politická ochota dávat do železnic peněz a zůstane tak více na silnice.
Přesně tak. Lid by pokud možno neměl prohlédnout, kde je primární problém, nýbrž by měl volat „neschopná správa, tedy železnice zrušme, vše vozme auty“.
Blíží se magický rok 2028 a zahájení obrovského množství staveb na železnici.
👍🤣
Co bude v roce 2028 magického?
Svezeme se vlakem na letiště 😀
…no třeba podle vlhkých plánů SŽ má v roce 2028 začít přestavba ŽUB – projektík za 70miliard…
Ne všechno ze 70 miliard jsou investice SŽ dost podstatná část jde i za městem,
😀 já myslím, že jisté oddělní SŽ již tvoří nové termíny staveb 😉
Třeba na rok 2029?
Ono je to o tom, jak ty dvě organizace fungují. ŘSD funguje, tak jak by mělo. Každý se stará o tom, co má. Příprava běží pěkně, podle jednotlivých stupňů dokumentace. Vedení rozhoduje vesměs jen o tom, o čem by rozhodovat mělo. SŽ naopak funguje s řízením sovětského typu. Tzn. vrchní železničář projíždí stavbou, řekne že takhle se mu to nelíbí. Tohle nástupiště prodlužte, támhleten barák zbořte, tenhle zase nechte. Protože vrchní železničář je chytřejší než všichni na stavbě a v projekci a že to předtím nějak projednali desítky lidí a úřadů ho netrápí. A nastavbě se z toho můžou pos….… Číst vice »
Na papíře ohrožen není a nikde jinde stejně neexistuje. Budeme rádi, když se dokončí v celé délce nová trať Brno-Přerov a možná s podporou Německa tunel pod Krušnými horami.
Brno Přerov není VRT
Vzhledem k tomu ze Motorosti i SPD před volbami tvrdili ze výstavbu VRT chtějí zastavit ( Motorosti) nebo významně osekat (SPD) tak si myslím ze přinejmenším příprava zpomalí. Jediní kteří měli v přípravě pokračovat je ANO.
Havlíček se k tématu VRT vyjadřoval taky spíš zdrženlivě („musíme přehodnotit“).
Havlíček ale nedělá vlastní rozhodnutí…
To je v tomto kontextu celkem jedno – zkrátka nečekám, že by Babišova vláda nějak horovala pro VRT, zatím je spíš slyšet o slevách na jízdné.
To jsou ty priority… A VRT bude záležet na rozhodnutí lidí na internetu. Jako se vším, co dělá ANO.
Pardon, ale kdo jiný by měl dělat vlastní rozhodnutí o dopravě, když ne ministr dopravy? (Po studiu pokladů atd, samozřejmě)
A bude Havlíček ministrem dopravy? Minule k dopravě přišel jak slepý k houslim. Že když zvládá prumysl a obchod tak může i dopravu
Co to je za naivní otázku v Babišově vládě a speciálně u Havlíčka, který bez Babišova souhlasu nedojde ani na záchod?
Tam se vlastní rozhodnutí dělají, jen když je špatná akustika. Popřípadě, když to vlastní rozhodnutí je v souladu s šéfovým.
Dá se předpokládat, že nyní se příprava VRT značně zpomalí a tunel že Smíchova do Berouna se zase odloží k ledu.
První úseky se mají zahájit 2028/9 jako PPP, to bude , to bude dobré promo na další volby.
No pro strany které mají v programu „ukončení nesmyslneho a drahého projektu VRT“ by to dobré promo nebylo.
To měly před těmito volbami. 🙂
Ne.
Tedy ve smyslu, nemůžeme tvrdit, že není ohrožen.
Dominik Halásek. Idiot obecný, který má problém s identitou a svá moudra šíří pod různými nicky.
Dominik Halásek. Idiot obecný, který má problém s identitou a svá moudra šíří pod různými nicky.
Kdo na tom vydělal? Vždyť většina koncesionářů následně zbankrotovala a tratě musel převzít stát. Takový krásný příklad je třeba Pražsko-Duchcovská dráha, která měla být alternativou pro vožení uhlí ze severu (Duchcov) do Prahy. Aby byla výstavba levná a rychlá, klikatí se jak chalupoida, urputně se vyhýbá obcím (víceméně Louny, Zlonice a Slaný spíš k nádraží dorostly). A co se pak stalo? Firma se výstavbou naprosto finančně vyčerpala a dráhu převzalo c.k. mocnářství.
Dominik Halásek. Idiot obecný, který má problém s identitou a svá moudra šíří pod různými nicky.
Co to s tím 19.stoletím blábolíte?
Většina tratí zkrachovala a proto je převzalo císařství – to nebylo otázkou prestiže císaře. Těch soukromých tratí, co nemusely být vyvlastněny bylo sakra málo (např. KND – taky se klikatila jako chalupoida)
Císař na začátku platil jen dvě či tři páteřní tratě, zbytek ani náhodou.
Halásek tu má asi stošedesát přezdívek, já fakt nestačím hlídat, pod jakou se zjeví. Ale každopádně díky za upozornění, na tuhle trosku jsem už dost alergický.
Hele, Honzo, nestálo by už konečně zavést praxi skutečných jmen po nejaké identifikaci? Uleví se Tobě i nám, co tyhle bláboly musíme číst😉
Bububu, HalaD je tu. Musíte asi mít z Haláska komplex, možná i strach.
dnešní referenda o VRT…
Tak uvidíme jak si povede nová vláda
Ať Babiš radši omezí peníze na nesmysly kam peníze jen zahučí a nevrátí se (důchody?) a ne na dopravní stavby které jsou naprosto nejdůležitější a přinesou naopak víc peněz všem
Jestli se důchody vrátí nebo ne záleží na tom, ke komu směřuje platba příjemce důchodu za zboží nebo služby a kde a jestli vůbec platí daň z nakoupeného zboží nebo služeb. Třeba takhle: stařence přidali, tak jde konečně k místní kadeřnici, ono takových babiček je víc, kadeřnice poctivě daní, část peněz jde zpátky státu, a jelikož kadeřnici vzrostly příjmy, léta odkládanou opravu střechy uskuteční, takových místních dodavatelů služeb je ale víc, takže pokrývač, který poctivě daní, uskuteční léta odkládanou investici do tepelného čerpadla nebo čeho jiného …. myslím, že odborně se tomu říká multiplikátory.
Nebo pojede na pobyt do zahraničí a z těch peněz u nás nezbude skoro nic. Druhá věc je že někdo dostává přidáno bez práce nad rámec inflace, víc než drtivá většina zaměstnanců a rodin. A je to na dluh budoucích generací, kde už víme, že bude méně pracujících.
Vždyť říkám, že to záleží na tom, kam směřuje jeho platba. Ať tedy stařenka dokáže své vlastenectví! – Budoucích generací … ono je to složitější. Kdo někdy dělal dlouho v průmyslu ví, že co dřív dělalo 10 lidí, dělají dnes 2-3. A to nemluvím o AI a robotizaci, Prostě produktivita práce roste. Je ale taky pravda, že takhle neroste ve službách, a to je problém pro ekonomiky, které se vydaly cestou ekonomiky služeb. Což myslím ČR není.
Jste naivní. Babka si šetří na pohřeb.
Kadeřnice poctivě daní, hehe.
V rodící se vládní konstelaci není žádná entita, které by na rozvoji hromadné a investicích do železniční infrastruktury záleželo, všechno v tomto směru se zbrzdí. Můžete říkat, že v minulé to taky nebyla žádná sláva, ale (původně) tam byli alespoň piráti. Teď budou priority ještě víc jinde.
Otázkou je, zda pan Martin myslel zrovna železnici a hromadnou dopravu (nepočítaje hromady aut na stejné cestě tedy :)), nebo dopravní stavby paušálně (tedy především ty nyní tlačené pro auta). Ony by se tedy našly mouchy i v té první skupině – tak, jak byla posledně navrhována -, ale aspoň byla snaha, to je fakt.
To jsou jeho hlavní voliči, proto mají před dálnicemi přednost
Víc peněz všem? „Naprosto nejdůležitější“… No nevím. Spousta těch staveb je venkoncem (alespoň v navrhované podobě) dost samoúčelných, ale když tak velí mantra… 🙂
Péťo Fialů, ty prostě nejsi schopen pochopit, že jsi prohrál volby právě proto, že jsi kálel na „nesmysly“ jako, důchody, ceny energií, ceny potravin a další.