Nádraží v Adamově projde proměnou za 688 milionů, nástupiště propojí lávka
Prodloužení třetí staniční koleje umožní odbavení nákladních vlaků o délce 740 metrů.
Správa železnic spojí úpravy trati z Brna do Blanska s další velkou investiční akcí. Za 688 milionů korun chystá rekonstrukci stanice v Adamově. Minulý týden Správa železnic vypsala veřejnou soutěž na zhotovitele stavebních prací. Vítěz má postavit dvě ostrovní nástupiště a novou lávku, rekonstrukcí projdou odbavovací prostory pro cestující.
Ostrovní nástupiště budou plně bezbariérová, přístup na lávku z nich bude zajištěn pomocí schodišť a výtahů. Nová lávka bude propojena na druhou stranu kolejiště do Hybešovy ulice. Součástí stavby je také rekonstrukce vnitřních prostor výpravní budovy pro vytvoření adekvátního zázemí pro cestující a výstavba parkoviště s kapacitou třiceti parkovacích míst.
Prodloužení třetí staniční koleje umožní odbavení nákladních vlaků o délce 740 metrů. Práce se budou dále soustředit na opravu železničního svršku a spodku. Dojde k přeložkám sítí, výstavbě nových protihlukových zdí, elektro rozvodů a nové technologické lávky a budovy. Stavba by měla odstartovat letos v říjnu a skončit v polovině roku 2023.
Správa železnic původně počítala s tím, že modernizace stanice v Adamově proběhne samostatně. „Modernizace traťových úseků Brno-Maloměřice – Adamov a Adamov – Blansko byly v raném stadiu v roce 2017 připravovány bez železniční stanice Adamov, a to z důvodu zahrnutí této stanice v akci „DOZ Brno – Česká Třebová“ připravované od roku 2014. Ze zpracování záměrů projektů mezi Brnem a Blanskem vyplynula potřeba rozsáhlých výluk, včetně nevyhnutelnosti úplného zastavení provozu v celém úseku, proto došlo k začlenění stavby do plánu připravovaných staveb tak, aby tato akce mohla proběhnout současně s oběma stavbami a byly minimalizovány negativní vlivy výlukové činnosti,“ vysvětlila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.