ČD k hluku v Židlochovicích: Naše vozidla splňují platné hygienické normy

RegioPanter v Židlochovicích. Foto: České dráhyRegioPanter v Židlochovicích. Foto: České dráhy

Provoz osobních vlaků do Židlochovic byl obnoven v prosinci 2019, následně si obyvatelé stěžovali na hluk

Správa železnic (SŽ) před týdnem oznámila, že podle jejích měření překračuje hluk vlaků v jihomoravských Židlochovicích limit o téměř 10 dB. Dodala zároveň, že hluk nezpůsobuje styk kola s kolejnicí, nýbrž technologie na střechách RegioPanterů Českých drah. Na hluk si stěžovali místní obyvatelé.

Správa železnic proto vypsala soutěž na zpracovatele projektové dokumentace, který má navrhnout vylepšení protihlukových opatření. Zahájení prací předpokládá ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. „Nastalou situaci bude třeba řešit systémově i na straně dopravce,“ doplnila minulý týden Správa železnic.

Deník Zdopravy.cz proto poslal dotazy i Českým drahám: Budou se ČD nějak podílet na řešení této situace, jak vyzývá SŽ ve své tiskové zprávě? Jak? České dráhy zodpovědnost za nadměrný hluk odmítají a odpověď je spíše obecná.

„Naše vozidla obecně splňují platné hygienické normy hluku, jinak tomu není ani u jednotek RegioPanter. Současně při aktivním odstavování vozidel přijímáme opatření, kdy budou tato zařízení zapnuta pouze na nezbytně nutnou dobu. Například při vytápění interiéru dojde k aktivaci při poklesu teploty pod nastavenou hodnotu. Obdobně je tomu při klimatizování vnitřních prostor vozidla, chlazení se v tomto případě aktivuje pouze při překročení nastavené teploty,“ sdělila mluvčí drah Gabriela Novotná.

Správa železnic přitom upozornila, že technologie umístěné na střeše vlaku jsou ve výšce přes čtyři metry nad kolejnicí a protihlukové stěny na eliminaci jejich zvuků nestačí.

Pravidelný provoz osobních vlaků do Židlochovic byl obnoven v prosinci 2019. Předcházela tomu velká modernizace a elektrifikace tratě z Hrušovan do Židlochovic.

Tagy České dráhy hluk Správa železnic Trať Hrušovany u Brna - Židlochovice
106 komentářů