Pět a půl roku po nehodě na přejezdu ve Studénce vybrala Správa železnic projektanta podjezdu
Aktuální plán počítá se zahájením stavby podjezdu v roce 2022.
Správa železnic vybrala projektanta nového podjezdu pod koridorovou tratí ve Studénce. Nové mimoúrovňové křížení nahradí problémový přejezd, na kterém došlo v létě roku 2015 k tragické srážce pendolina s nákladním autem.
Zakázku na zpracování dokumentace pro stavební povolení získala společnost Sudop Brno za 21,167 milionů korun. Vyplývá to ze zveřejněného kontraktu v registru smluv. Dokumentaci má předložit do 10 měsíců po podpisu smlouvy.
Při nehodě v roce 2015 zemřeli tři lidé a dvanáct bylo zraněno. Správa železnic zatím na přejezdu instalovala nové osvětlené závory. Podle informačního letáku Správy železnic by se podjezd měl začít stavět v roce 2022.
Podjezd má stát zhruba 700 milionů korun. Příprava nabrala značné zpoždění, loni na podzim zastupitelé Studénky schválili změnu územního plánu, která stavbu umožní. Podjezd bude jen pro osobní auta, vozidla integrovaného záchranného systému, cyklisty a pěší. Kamionová tranzitní doprava bude z centra Studénky zcela vyloučena.
Na přejezdu ve Studénce závory v roce 2015 postupně uvěznily dva kamiony. V říjnu portugalský řidič včas zareagoval, těsně před příjezdem vlaku prorazil závoru a odjel. O několik měsíců dříve ale na přejezdu uvízl polský řidič, který vezl těžké plechy. Z přejezdu neodjel a do jeho kamionu narazil vlak Pendolino. Nehodu tři lidé nepřežili, dvě desítky dalších utrpěly zranění. Polák od soudu odešel s trestem 8,5 roku vězení.